Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
"In Honour"[wip] - Pagina 4
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 54 van 54

Discussie: "In Honour"[wip]

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Erwin, ik dacht even dat dat ene figuurtje leek over te geven, had ook prima gekund, het relaas dat ik hierboven heb gelezen indachtig. Goed bezig man.

Standaard

Wel dat was ook mijn eerste gedacht Guy maar dit zit hier al zeer goed grt

Standaard

Beste vrienden hoezeer ik uw werkjes bewonder ga ik niet kijken naar zulke dingen , ik kijk zelfs nooit naar oorlogsfilms , ik moet daar niet van weten ik besef maar al te goed welke gruwel er zich afgespeeld heeft
    Maar niettemin kijk ik wel uit naar het vervolg van jullie prachtige werkjes
    Goed bezig mannen
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Deze morgen de lay-out van mijn dio even voorgesteld aan mijn grootste criticus en .... goedgekeurd op 1 enkel punt na. Oef!!!!

Even woordje uitleg wat jullie zien en we beginnen van links naar rechts en van boven naar onder:

Links boven 3 figuurtjes op hun rug. Dat zijn gesneuvelde para's die nog in hun parachute moeten gewikkeld worden. Zij zijn pas binnengebracht en moeten nog onderzocht worden door het team.

Daar onder, een groepje van 2 figuurtjes. Een gesneuvelde wordt door een teamlid onderzocht naar identiteit en persoonlijke zaken die zijn identiteit kunnen bevestigen. Mogelijk komt hier nog een figuurtje bij, nog niet zeker.

Een bureel met schrijfmachine, een klerk op een stoel. Deze man noteert zorgvuldig alles op de voorgeschreven formulieren.
    Hier was de opmerking dat de man normaal niet in de open lucht zit en dat hij een tent boven het hoofd moet krijgen. We gaan dat bekijken hoe we het kunnen oplossen. Bij mijn weten bestaan er geen standaard tenten US WO2 op schaal 1/35, we gaan dus improviseren.

De geknielde soldaat met de matrasbeschermer voor zich. Deze persoon staat in voor de vermelding van naam, graad en stamnummer op de body bags.

In het midden de reeds gekende Dodge WC-62 met uitrusting die op een soort pad zal komen te staan.

Onderaan 2 soldaten met een draagberrie en een nog in te pakken gesneuvelde. US soldaten werden enkel door US personeel ten grave gedragen, niet door krijgsgevangenen.

Uiterst rechts boven een rij van 10 gesloten graven. De bovenste zijn reeds voorzien van een kruis geplaatst aan het hoofdeinde (ligt er nu nog op), de andere krijgen een simpele grave marker. Sommige zullen een kruis krijgen achter de marker wat wil zeggen dat men klaar is voor de aanpassing van grave marker naar kruis maar dat dit nog moet gebeuren.
    Deze passage om de evolutie van het markeren van de graven weer te geven.

De rij er voor zal een drietal gesloten graven hebben alsook een viertal open. Waar het figuurtje ligt zal zojuist een soldaat ter aarde besteld zijn.
    Rond de graven komt nog aarde te liggen alsook een hoop uitgegraven aarde tussen de graven en de Dodge.
    In en rond de graven komen ook werkende Duitse krijgsgevangenen welke zullen bewaakt worden door een G.I. met wapen. Dit zal het enige gewapende figuurtje zijn op het dio.

Het grondvlak is een stuk isolatieplaat van 5cm dik, overschot van mijn bouw 20 jaar geleden. (een modelbouwer smijt niets weg hé )
    Plaat wordt bijgesneden tot 63 x 42,5, de grootst mogelijke rechthoek uit dit stuk. Eventueel kan dit nog wat verkleinen maar ik wil het niet te klein maken want zo een kerkhof is een open ruimte (kijk naar de referentiefoto) en de figuren mogen niet te dicht op elkaar staan.
    De tekeningen in de isolatie zijn van vroeger en hebben niets met het huidig ontwerp te maken.

Hoop dat het wat duidelijk uitgelegd is en dat mijn lay-out begrijpelijk is.
    Zoals gewoonlijk zijn op- of aanmerkingen welkom.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Erwin, ik heb enige bedenkingen maar zal zien hoe het zich verder ontwikkeld voor ik domme dingen zeg.
    Voor je figuren, iets grotere foto's zijn handiger om je bij te sturen of te helpen.

Standaard

Ik heb een vraag.
    Die man met de schrijfmachine, van waar krijgt die de gegevens om in te vullen? wordt dat gedicteerd door de man die de lichamen onderzoekt of moet die gewoon een soort van lijst overtypen? Indien dit gedicteerd zou worden zou ik dan vermoeden dat hij wat dichter bij de onderzoeker zou zitten. Als hij echter gewoon de persoonlijke bezittingen moet inventariseren zou dit dan weer perfect logisch zijn en kan ik het gedeelte tent ook wel plaatsen.

Verder vind ik het een diorama met wel veel open gedeeltes. Zeer reëel, maar met risico op een "saai" diorama te worden om het een beetje grof uit te drukken. Een moeilijke balans hier tussen realisme en uitnodigen tot kijken. Benieuwd hoe het er gaat uit zien eenmaal het wat vorm en kleur krijgt.

Het is maar mijn persoonlijke mening en die is dan ook maar gebaseerd op de weinige kennis die ik over deze materie bezit. Dus zie het zeker niet als kritiek.
    If you don't stand behind our troops, feel free to stand in front of them

Standaard

Bedankt al voor de reacties.

@ Grijze Wolf: Laat je bedenkingen maar gerust komen hoor, ik kan er tegen.
    Wat die figuren betreft zal ik zeker hulp nodig hebben want ik ben geen figurinist en heb nog nooit zoveel figuren bij elkaar gemaakt. Tevens zijn het allemaal oude Tamiya of Dragon of whatever merk figuren en dus zeker geen topkwaliteit.

@ Baenske: De man met de schrijfmachine krijgt zijn gegevens o.a. van de man die de lichamen onderzoekt. Hij krijgt ook de zakjes met persoonlijke bezittingen van de gesneuvelden. Deze worden allemaal geregistreerd op voorgedrukte formulieren. Elk formulier moet nagekeken en getekend worden door een officier en dus zullen er vermoedelijk nog wel één of meer mannetjes bij komen.
    De tent is een alternatief voor de toen gebruikte rompen van zweefvliegtuigen die ter plaatse gevonden waren. Ik heb er geen meer in mijn stash en ga er ook geen kopen enkel met het doel om ze kapot te zagen en daar te plaatsen. Zou te veel zijn van het goede.

Je hebt gelijk dat er nu veel open gedeeltes zijn en er is inderdaad het risico dat het saai zal worden. Als, en ik zeg wel als, het zou lukken om dit afgewerkt te krijgen zou ik het wel eens durven inzetten in één of andere wedstrijd, simpel en alleen om reacties te zien van toeschouwers. Later zou ik het willen inrichten als een soort educatief onderwerp met bordjes er bij om aan te tonen wat de stappen waren bij het bergen, identificeren en begraven van gesneuvelden en hier zouden die open ruimtes misschien wel van pas kunnen komen. Ik kan het dan altijd op onze stand tentoonstellen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Erwin, mijn opmerking ging inderdaad over de open ruime en eventueel het saaie gedoe.
    Maar in het begin ziet het er altijd een beetje leeg uit.

Standaard

Eens je begint met putten te maken gras leggen enz. gaat dat meevallen Erwin want beter te groot starten dan te klein , bijzetten is moeilijker dan weghalen.
    Maar niet te vlug denken dat je te groot bezig bent.
    Je zal wel zien als je bezig bent grt.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten