Hoofdsponsor

1/35 "In Honour"[wip]

Niks mis met mijn buste toch :)

Ander hosting voor je foto`s zoeken zal ik zeggen alleen maar gedoe met het album hier en omslachtig om wat te plaatsen.
 
Als ik op je link druk, kom ik in mijn eigen foto's terecht. In een tweede tabblad.
Daar hoef ik alleen 1x op de foto te klikken die ik wil plaatsen. Dan neemt hij hem over naar het eerste tabblad waar ik mijn bericht aan het schrijven ben (ouwen.be/attachment.php?attachmentid=112665[/img] )

Als ik in jouw album kijk, dan is de laatste en enige van vandaag:

Officer
Afbeelding toegevoegd
27-09-18, 19:43
Album
In Honour
Added by
Erwin
 
Ben ook gaan kijken in uw album en moet zeggen dat die officier er goed uit ziet Erwin .
Pascal
 
Ben ook gaan kijken in uw album en moet zeggen dat die officier er goed uit ziet Erwin .
Pascal

Dank U Pascal en ook merci aan allen die meedenken om het fotoprobleem op te lossen.
Heb deze avond mijn laptop eens bovengehaald om te zien of ik daarop ook dat probleem heb.

Eerst gekeken of de foto nog in mijn galerij stond en ja, hij is er nog wat ik raar vind want normaal gezien dacht ik dat niet gebruikte of geposte foto's toch na 24 uur verdwenen uit de galerij?
Via de laptop getracht de foto te posten doch opnieuw dezelfde foutmelding. Volgens mijn zoon moet de fout bij de server liggen dus graag iemand van het beheer eens naar kijken aub? De foutmelding ERROR 500 kan blijkbaar niet van een gewone pc komen.

Met dank
Erwin
 
attachment.jpg

Dit is geplaatst door de foto te openen, de afbeelding aan te klikken, de url daarvan te selecteren, te kopiëren en dan tussen img-tags te plaatsen. Die URL moet dus een beeldextensie zoals jpg zijn.
 
Zoals gesteld is dit weekend dus voorbehouden voor het diorama waarbij we dit oppikken waar we gebleven waren zijnde:

attachment.jpg

Eerst nog eens kijken wat waar zou komen:

attachment.jpg

Het kerkhof dat ik wil uitbeelden (of toch een stuk er van) was gelegen in een weide en er is dus veel groen aanwezig. Ik heb een weide liggen achter mijn huis en weet dat dit nooit egaal groen is, noch van kleur, noch van grastype of hoogte.
Grootste probleem is dus het inpassen van het groen waarbij ik zoveel mogelijk recup materiaal uit mijn stock wou gebruiken. Heb wel in Hoboken 2 grasplaten gekocht maar is er 1,5 te weinig om goed te zijn. Dus inpassen met haken en ogen en stukken snijden waar een scène zal uitgebeeld worden.

attachment.jpg

Het ziet er op foto slechter uit dan reëel maar het is natuurlijk nog niet klaar.

attachment.jpg

In opstelling ziet het er zo uit.

Na de nodige aanpassing van kleuren en bijwerken van randen ben ik voorlopig hier beland:

attachment.jpg

waarbij jullie kunnen opmerken dat ik de administratie naar de rechterzijde verschoven heb om een leegte op te vullen.
Het is verre van afgewerkt, deze avond ga ik nog de laatste hand leggen aan de soldaten van de Graves Registration.

Jullie op- of aanmerkingen zijn meer dan welkom!
 
Het geheel ziet er netjes uit.
Mmijn opmerkingen krijg je voor wat ze waard zijn , ik doe het je alvast niet achterna.
Ik heb het gevoel dat je truck 180° moet draaien
en aan de L kant zitten de mensen net op een fris stukje weide, terwijl je zou denken dat het gras wat weggaat door de drukke activiteit.
Zou beide acties dus iets naar R en onder verschuiven.
vgr Marc
 
Marc, bedankt voor je reactie en ik ga en heb er zeker rekening met gehouden.

Alle figuren zijn nu voorzien van pinnen om in de ondergrond vastgezet te worden.
Rekening houdend met het grote oppervlakte van het dio worden zij nu iets verder uit elkaar geplaatst.
Door het feit dat dit dio grotendeels opgebouwd is uit oud en recup materiaal realiseer ik me wel dat dit nooit geschikt kan zijn om ingezet te worden op één of andere wedstrijd maar aan de andere kant, en dit was grotendeels mijn bedoeling van bij het begin, zal dit een informatieve en educatieve waarde hebben waarbij ik hoop dat men zal inzien en begrijpen wat er allemaal gebeurt achter de schermen van de gevechten en het heroïsme dat we zo vaak zien op tv en in films.

Dit gezegd zijnde, het dio zoals het nu is:

attachment.jpg

Het administratieve gedeelte moet nog wat aangepast worden en hier en daar zullen ook nog kleine zaken bijkomen.
Tevens zijn er nog 3 Duitse POW's in aanmaak die de graven delven en een US para die ze bewaakt.
ik hoop het spoedig af te hebben dan kan ik het meebrengen naar de ledendag en daar misschien een woordje uitleg over geven.

Op- of aanmerkingen zijn nog steeds welkom.
 
Ik mis beweging in het geheel maar vermits het niet af is wacht ik af op het vervolg.
 
misschien ook wel wat meer rand animatie om het echter te laten overkomen, een stapel lege zakken, een rij gesneuvelden onder een laken , een stapel kisten/zakken naast de registratie ( persoonlijke spullen die naar familie moet gestuurd worden ) , Weet niet hoe het er juist aan toe ging maar naar mijn idee veel drukker
 
Dank voor de reacties en juliie hebben alle drie gelijk en ik zal er zeker rekening met houden.
Maar het is een dio over de dood en veel leven kan er bij gestoken worden vrees ik behalve natuurlijk nog de 3 Duitse POW's die de graven gaan delven/vullen en de para die ze bewaakt.

Steriel? Ja, het dio is in feite wat te groot maar het moet een overzicht kunnen blijven geven op de verschillende fase's.

Beweging? Ook al overdacht maar ik kan er moeilijk een vrachtwagen vol lijken bij stellen en enkele mannen er achter die ze met behulp van touwen aan de voeten er uit trekken. Het ging er tenslotte niet altijd gemoedelijk aan toe.
Als ze dergelijke beelden tonen op tv is er altijd een waarschuwing voor gevoelige kijkers en dat uitbeelden op een beurs.....

Rand animatie: daar had ik ook al aan gedacht door het aanbrengen van wat meer spullen rond elke scene en had er trouwens al een begin met genomen. Enkele extra kisten moet kunnen alsook het verzamelen van militaire uitrusting. De Amerikanen hadden niet de gewoonte hun doden te ontdoen van hun uitrusting tenzij ze ze werkelijk nodig hadden maar er werd geen enkele ten grave gedragen met zijn helm aan, zijn web uitrusting of zijn veldfles en daar zie ik wel nog een optie. Heb hier nog gerief genoeg liggen om bij te plaatsen.

We zien wel hoe het verder verloopt maar blijf asjeblief meedenken, het dio is zeker nog niet afgewerkt.
 
Ik kan er overheen kijken, maar mankeer ik ook niet ergens de berg zand die uit de open graven zou gekomen zijn? daar vul je toch ook al een heel klein stukje mee. Of is het nu door de lichtinval dat hij niet opvalt?

Verder zou ik toch wat oppassen met de rand-animatie en zorgen dat t geen "Hollywood gehalte" gaat krijgen. Al kan je natuurlijk zoals je al aanhaalde enkele simpele zaken toevoegen die niet misstaan. Spannend ga je het toch nooit kunnen maken in deze setting, en dat is ook niet je intentie vermoed ik.

misschien ook nog een idee (of niet) Ergens iets van water voorraad te plaatsen. Kan me voorstellen dat het graven tot veel dorst leidde of dat men van tijd de handen wel eens zou willen wassen alvorens te eten of administratie te doen. Al kan ik me ook wel weer voorstellen dat je dat liever buiten deze zone zou willen doen.

Misschien leuk om deze mee te nemen naar de ledendag om wat over te brainstormen? Veronderstel dat je daar nog wel bruikbare ideeën gaat horen van meer ervaren bouwers dan mezelf.
 
Die berg aarde ligt er hoor, op de foto niet goed te zien maar die ene losse plank ligt er op.
Een kom met ontsmettingmiddel, jerrycans water en zelfs een Duitse wasserkan had ik al voorzien.
Meebrengen naar de ledendag doe ik zeker, dan kunnen we er inderdaad eens over brainstormen.
 
Deze even terug omhoog schoppen want ik ben er terug aan begonnen.

Mijn 3 Duitsers waren even hun hoofd kwijt en waren dat gaan zoeken in hun barak, mijn US para die AWOL was werd teruggevonden bij de klerk met de typemachine.
Met het oog op de komende Nationals in oktober zou deze (hopelijk) toch moeten kunnen afgewerkt zijn. Geen wedstrijdmodel maar zuiver educatief bedoeld.
Nu nog geen foto's maar deze avond toch opnieuw de moed gevonden om de verfwerken (waar ik uiteindelijk op gestrand was en toen de boel verloor) terug aan te pakken.

Eerst de Duitsers:
- Max met de houweel werd bijgeschilderd met Vallejo verf, kreeg zijn bretellen geschilderd met Lifecolor en de diepteaccenten op de kleding werden bewerkt met AK weathering pencils. Houweel aangebracht alsook zijn hoofd in een goede pose.
- Fritz met de spade onderging hetzelfde ritueel als Max. Zijn spade met platte kop bovenaan werd doorgesneden en langs beide zijden in zijn linkerhand geschoven. Het platte deel steekt onder zijn rechterhand, het metalen deel onder zijn linker voet.
- Helmut met de schop kreeg zijn schop maar zijn hoofd moet nog wat wachten tot zijn uniform beter geschilderd is.

Ik heb al veel gelezen dat figuurschilders eerst het hoofd schilderen terwijl dit nog op de sprue staat of deze eerst op een houder plaatsen. Heb dit geprobeerd wat de basiskleuren betreft en dat is nog gelukt ook. Maar mijn onhandigheid kennende weet ik dat ik dat kopje wel minstens een paar maal zal laten vallen vooraleer het op het lichaam staat en daarom verkoos ik dit nu reeds te plaatsen. de afwerking zal dan maar moeten gebeuren op het figuur zelf.

Jack, de US para, kreeg zijn linkerarm terug en zijn hoofd op zijn romp. Het moeilijkste zal zijn om zijn handen en geweer in de juiste positie te krijgen.

Allez vooruit, kon het niet laten jullie zonder één foto te laten maar niet vergeten dat er nog veel werk aan is hé:

attachment.jpg
 
Erwin, voor 1/35 monteer ik de volledige figuur met hoofd. buiten de onderdelen die eventueel het schilderen van het gezicht zouden bemoeilijken.
Grtx Jan
 
Leuk deze weer op het toneel te zien.

Hoofdjes schilderen doe ik het liefst wanneer het al op het figuur zit.
Maar als ik het op die manier niet optimaal van alle kanten bereiken kan met het penseel wordt het los van het figuur geschilderd.

Voltooien is belangrijker nu dan perfectie dus ga ervoor ! (met veel plezier ;))
 
Hey E,
Allez, hup met de geit.... :)
Je bent op goeie weg. Ook ik schilder de 'peten' volledig, maar ze zijn dan wel op 72 natuurlijk, alhoewel Preiser ook afzonderlijke hoofdjes heeft op die schaal...
 
Ook ik zet er meestal hoofd er al op om te schilderen.
Idee is prachtig en educatief.
Neem ook foto als je denkt dat het figuur af is om de nodige grove fouten te corrigeren.
 
Ben er niet heel gelukkig mee maar denk wel dat ze voor hun doel wel zullen volstaan.

attachment.jpg

Zal ze morgen eens plaatsen op het dio, kijken of ze uitkomen.
Moet dringend stoppen met deze figuren want vrees dat ze er anders niet op zullen verbeteren.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan