Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
"In Honour"[wip] - Pagina 8
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
Weergegeven resultaten: 106 t/m 117 van 117

Discussie: "In Honour"[wip]

Standaard

indien je lifecolor gebruikt zou ik ua709 of ua 710 als basis gebruiken of een mix van beiden.
    misschien toch eens een wettablet overwegen.

Standaard

Ja ik gebruik de Flesh Paint set van Lifecolour.
    UA709 = Flesh 1st base
    UA710 = Flesh 2nd base maar deze is veel donkerder dan de 709.

Ik heb een wettablet maar met water zal het niet lukken hé, zal hun thinner moeten gebruiken, heb nog wel wat staan.
    Al bedankt voor de tip.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

ik heb een beetje gegoogeld voor de kleur van lifecolor, ik denk een mix van beiden zou ik gebruiken als basis 50/50.
    mag gerust een beetje donkerder overkomen, het zal je het iets makkelijker maken hoge licht aan te brengen.

Standaard

Op tip van Grijze Wolf een mix 50/50 van 709 en 710 aangebracht op voorhoofd, neusbrug, jukbeenderen, kin en "moustache".
    Tevens al een lijn wit voor de ogen aangebracht.

Standaard

De kleur is goed, maar mag je gebruiken voor het volledige gezicht en handen.
    de witte lijn voor de ogen is een goed idee, maar voeg en klein beetje van de lichtste kleur flesh die je hebt eronder, 30 flesh 70 wit. "het verhindert dat je van die stekende ogen krijgt, ook al zijn ze later misschien iet te groot.

Standaard

Dank U Jan, zal dit gelijk toepassen op alle US soldaten.

Voor vanavond zal het ver gedaan zijn vrees ik, begin een stijve nek te krijgen van al dat turen door het vergrootglas.

Standaard

Goed bezig Erwin

Standaard

Pfff.... dit ligt me niet maar ik blijf toch proberen want het is enkel door te blijven proberen dat we tot een resultaat kunnen komen.

Ben ik tevreden?
    Ja want het is beter dan voorheen, neen want in de ogen van figurinisten is dit prutswerk.

Ter mijner verdediging kan ik enkel zeggen dat ze er "live" beter uitzien dan op foto.
    De handen moeten nog bijgewerkt worden.

Ga deze kerels voorlopig met rust laten en aan hun kleding beginnen schilderen, hopelijk gaat dat een beetje beter en vlotter.

Standaard

Om een volledig oog te schilderen op deze schaal is veel oefening nodig Erwin. ps: Ik slaag er ook nog niet in en probeer het eerst volledig en als dat niet lukt zijn het gewoon 2 juist geplaatste puntjes wat dikwijls beter is dan een kladderoog.
    Deze zijn inderdaad al veel beter vind ik.

Standaard

Niet te hard zijn voor jezelf, er is nog geen master uit de lucht gevallen.
    Zal u nog wel een paar tips geven terwijl ge vordert, de basis is goed om op ver te werken.

Standaard

Ogen op 1/35 is dikwijls verloren moeite en mieren n****rrij, het resultaat zijn meestal vis ogen die dan ook nog in verschillende richtingen kijken.
    Meestal helpen ze een goed figuur om zeep.

Standaard

Hallo Erwin,

Ik wil niet mierenn**ken, maar "US Letter" papier is korter en breder dan het Europese A4.
    Heb het topic er nog eens op nagelezen inzake het papier & de schrijfmachine maar ik vrees dat je het hier fout hebt.

A4 = 297 mm hoog en 210 mm breed.
    US Letter = 279,4 mm hoog en 215.9 mm breed.

US Letter is dus 18,4 mm korter en 5,9 mm breder dan wat wij gewoon zijn nl A4.

Hier zie je het verschil ook. Het linkse blad is "US Letter" formaat, het rechtse is A4.
    papier

Maar ik denk niet dat je op deze schaal veel verschil zal zien.

Groeten,

Dirk

Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten