Hoofdsponsor

1/35 "In Honour"[wip]

Ik heb ook een hele hoop spareparts liggen, waarvan ik weet dat er 99 procent niet gebruikt gaat worden. Soms komt het goed van pas maar meestal niet waarvoor het ontworpen was. Het komt er alleen uit als het perfect in het plaatje past. En zoals je zelf zei na IPMS Gent, achteraf zal niemand je hoeveelheid inspanningen opmerken en je alleen beoordelen op het resultaat. Het is wel dapper om je figuren om te vormen tot iets wat je beter kan gebruiken.
 
We geven niet op.

Even de schrijfmachine voorzien van enkele kleurtjes en een vers blad papier op US format dat iets langer is dan ons gekend A4. Daar hebben we het in het begin van het topic reeds over gehad.

attachment.jpg

Zie wel dat de flits het rood van het hout sterk naar voor brengt waar dit met het blote oog niet opvalt. Zal dit dus nog even moeten bijwerken.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het geheel komt onder een redelijk open tent te staan.
 
Knap en die typemachine is schitterend.
 
Hoe verwijder ik Lifecolour verf?
Wel, ik dacht dat het met water kon maar niets was minder waar. Heb alle figuren van hun verf ontdaan d.m.v. Strip Magic en daarna opgekuist met Isopropylalcohol.
Deze alcohol dan verwijderd met water en alles goed laten drogen.
2 kleine breuken hersteld, alles nog eens nagezien en daarna maar overgegaan tot de vraag of ik een lichte dan wel donkere base coat zou aanbrengen.

Oplossing! Kijk naar tutorials en herlees enkele artikels.
Resultaat? De oplossing hing af van de gebruikte verf, de schilder in kwestie en de leeftijd van de gelezen artikels of, met andere woorden: "trek Uw plan, het is U voorgetoond en los het nu zelf op".

Vermits ik de sets van Lifecolour heb en deze dan ook wil gebruiken heb ik besloten een donkere base coat aan te brengen. Eens de beschikbare stock nagekeken en geëindigd bij Color Primer Uniform Grey van The Army Painter; een spuitbus die ik ooit gekocht heb op één onzer ledendagen.

attachment.jpg

De base coat lijkt mij in ieder geval al redelijk geslaagd.

Volgens één der tutorials moet ik nu de 1st flesh base aanbrengen op de hoogliggende punten zoals voorhoofd, neusbrug, kin, jukbeenderen en zijkanten van de bovenlip (in de tutorials "moustache points" genoemd.

Tips en raadgevingen zijn steeds welkom.
 
My 5 cents, breng een midden toon flesch aan.
laat het goed drogen, en probeer daarna de lichtere kleur.
gebruik je de flesch set van lifecolor ?
 
indien je lifecolor gebruikt zou ik ua709 of ua 710 als basis gebruiken of een mix van beiden.
misschien toch eens een wettablet overwegen.
 
Ja ik gebruik de Flesh Paint set van Lifecolour.
UA709 = Flesh 1st base
UA710 = Flesh 2nd base maar deze is veel donkerder dan de 709.

Ik heb een wettablet maar met water zal het niet lukken hé, zal hun thinner moeten gebruiken, heb nog wel wat staan.
Al bedankt voor de tip.
 
ik heb een beetje gegoogeld voor de kleur van lifecolor, ik denk een mix van beiden zou ik gebruiken als basis 50/50.
mag gerust een beetje donkerder overkomen, het zal je het iets makkelijker maken hoge licht aan te brengen.
 
attachment.jpg

Op tip van Grijze Wolf een mix 50/50 van 709 en 710 aangebracht op voorhoofd, neusbrug, jukbeenderen, kin en "moustache".
Tevens al een lijn wit voor de ogen aangebracht.
 
De kleur is goed, maar mag je gebruiken voor het volledige gezicht en handen.
de witte lijn voor de ogen is een goed idee, maar voeg en klein beetje van de lichtste kleur flesh die je hebt eronder, 30 flesh 70 wit. "het verhindert dat je van die stekende ogen krijgt, ook al zijn ze later misschien iet te groot.
 
Dank U Jan, zal dit gelijk toepassen op alle US soldaten.

Voor vanavond zal het ver gedaan zijn vrees ik, begin een stijve nek te krijgen van al dat turen door het vergrootglas.
 
Pfff.... dit ligt me niet maar ik blijf toch proberen want het is enkel door te blijven proberen dat we tot een resultaat kunnen komen.

Ben ik tevreden?
Ja want het is beter dan voorheen, neen want in de ogen van figurinisten is dit prutswerk.

attachment.jpg

Ter mijner verdediging kan ik enkel zeggen dat ze er "live" beter uitzien dan op foto.
De handen moeten nog bijgewerkt worden.

Ga deze kerels voorlopig met rust laten en aan hun kleding beginnen schilderen, hopelijk gaat dat een beetje beter en vlotter.
 
Om een volledig oog te schilderen op deze schaal is veel oefening nodig Erwin. ps: Ik slaag er ook nog niet in en probeer het eerst volledig en als dat niet lukt zijn het gewoon 2 juist geplaatste puntjes wat dikwijls beter is dan een kladderoog.
Deze zijn inderdaad al veel beter vind ik.
 
Niet te hard zijn voor jezelf, er is nog geen master uit de lucht gevallen.
Zal u nog wel een paar tips geven terwijl ge vordert, de basis is goed om op ver te werken.
 
Ogen op 1/35 is dikwijls verloren moeite en mieren n****rrij, het resultaat zijn meestal vis ogen die dan ook nog in verschillende richtingen kijken.
Meestal helpen ze een goed figuur om zeep.
 
Hallo Erwin,

Ik wil niet mierenn**ken, maar "US Letter" papier is korter en breder dan het Europese A4.
Heb het topic er nog eens op nagelezen inzake het papier & de schrijfmachine maar ik vrees dat je het hier fout hebt.

A4 = 297 mm hoog en 210 mm breed.
US Letter = 279,4 mm hoog en 215.9 mm breed.

US Letter is dus 18,4 mm korter en 5,9 mm breder dan wat wij gewoon zijn nl A4.

Hier zie je het verschil ook. Het linkse blad is "US Letter" formaat, het rechtse is A4.
[URL="papier

Maar ik denk niet dat je op deze schaal veel verschil zal zien.

Groeten,

Dirk
 
Dirk, bedankt voor de toelichting maar ga het toch laten zoals het nu is hoor.

Heb een poging gedaan de officier verder bij te schilderen en dit afgaande op de docu uit enkele boeken wat betreft zijn kleding.
Als ik juist ben dan zou hij gekleed zijn in:
- Shirt, cotton, khaki
- Trousers, wool, serge OD, light shade
- Jacket, field, OD (first pattern)

klinkt allemaal technisch ingewikkeld maar de juiste legertermen zijn nu éénmaal zo.
Wat de broek betreft zou de kleur overeenkomen met Lifecolor UA422 en de vest (jacket) met UA421. Het hemd moet donkerder maar onder sommige belichting neigt dit soms tot mosterdkleur.

Hier kom ik opnieuw in de problemen want opnieuw kan ik geen foto uploaden niettegenstaande ik alle normale procedures uitgevoerd heb. Ik krijg steeds de vermelding "Deze pagina werkt niet" en HTTP Error 500.
Kan iemand helpen? en liefst in simpele taal want ik ben geen pc nerd. Tx.
Voor zover ik het kan verstaan zou de fout bij het forum zitten en niet bij mij.
 
Erwin, kan je ook de link voor de foto eens neerschrijven? Vaak zit de fout in de extensie (.jpg ofzo) die je al dan niet gebruikt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan