Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
"In Honour"[wip] - Pagina 5
Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 93

Discussie: "In Honour"[wip]

Standaard

Prachtige vooruitgang tot nu toe, volg met de nodige aandacht verder
    Miereneukmodus aan. "A4 is een duitse DIN Norm, volgens mij gebruikten de Amy"s het format "letter " iets kleiner maar 0,5 cm breder dan A4" mierenneuk modus uit.
    Even goed benieuwd wat je er van terecht brengt, op de goede weg ben je.

Standaard

Bedankt Jan, dat wist ik niet, zal dat eens verder opzoeken. We leren alle dagen bij hé.

De gesneuvelden moesten nog naar hun (voorlopig) laatste rustplaats gebracht worden en dat gebeurde door Amerikaanse soldaten. Er mochten geen Duitsers aan de Amerikaanse gesneuvelden komen, ze mochten enkel de putten delven.
    Hierbij werden dikwijls Afro-Americans (politiek correct) ingeschakeld maar ik ben er nog niet aan uit of ik dat hier zou toepassen, niet omdat ik niet zou durven maar wel om reden dat het schilderen van negroïde types niet zo gemakkelijk is als gedacht wordt. Heb ooit in het verleden dat eens gedaan en er nog zilver met gewonnen ook maar sluit niet uit......

2 dragers en een draagberrie.
    De voorste noem ik Stretcher Front en is zoals de naam het aangeeft de man die vooraan loopt.

Origine: US Infantry set, n° 1 (onderdelen letter Y)
    Ombouwing: Wegsnijden van munitiegordel en riemen, doorsnijden van beide armen en deze in een naar achteren gerichte positie brengen.

Het kan zijn dat ik de onderarmen opnieuw moet breken en herpositioneren ten einde de handen de grepen van de draagberrie te doen omvatten.

Alle poses van alle figuren werden door mij persoonlijk uitgetest en zouden dus moeten overeenkomen met de werkelijkheid.

De tweede drager noemt Stretcher Rear en loopt dus achteraan.

Origine: US Combat Group set, n°5 (onderdelen letter T), zoals je ziet een soldaat met een geweer voor de borst.
    Ombouwing: Wegsnijden van munitiegordel en riemen, doorsnijden van beide armen en deze in een naar voren gerichte positie brengen. Door de hoek van de armen was het nodig stukken in te lassen bij de linkerarm.

Doordat de soldaat iets schuiner staat, lijkt het alsof zijn linkerarm langer is dan zijn rechter.

Hoop dit weekend deze soldaten een grijze primer te geven om te zien wat er nog moet aangepast worden alvorens de schilderwerken te starten.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Erwin, persoonlijk lijkt me de houding van de armen iets te breed "naar buiten toe"
    Als ik me de militaire draagberries goed herinner zijn deze slechts 60 cm breed, tot in de jaren 80 waren deze bijna origineel WW2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grijze Wolf Bekijk bericht
    Erwin, persoonlijk lijkt me de houding van de armen iets te breed "naar buiten toe"
    Als ik me de militaire draagberries goed herinner zijn deze slechts 60 cm breed, tot in de jaren 80 waren deze bijna origineel WW2
    Je hebt gelijk Jan, heb het ook ondervonden toen ik de berrie als test plaatste.
    Zal dit maar best zo vlug mogelijk aanpassen en ook de vingers naar binnen plooien als dat lukt.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Hoe lang dit duurt is niet belangrijk, feit is dat je alles historisch correct aan het verwezenlijken bent. Dat zulks met vallen en opstaan (lees : corrigeren) gebeurt, is niet meer dan normaal. Blijven gaan Erwin !

Standaard

Erwin, als ik zoiets zou doen zou ik de armen eerst aan de schouder verbinden met een zachte koperdraad.
    daardoor kan men de houding van de armen corrigeren tot ze aan het object passen en daarna pas opvullen met putty of dat wat je gebruikt.
    voor de vingers, met een driehoeksvijl aan de binnenzijde twee kerven vijlen en dan lichtjes naar binnen plooien.
    indien dit niet lukt blijft enkel opnieuw modelleren.

Standaard

@ GUnit: haast en spoed is zelden goed, dat besef ik maar al te goed en zeker in zo een project.
    Dat vlug aanpassen wil voor mij zeggen dat ik dat moet doen voordat ik ze in de primer plaats.

@ Grijze Wolf: die koperdraden had ik al aan gedacht maar die oude Tamiya plastiek is een hel om in te boren met een handboor. Zal mijn ander elektrisch machientje moeten bovenhalen voor dat werkje.
    De tip met het vijltje voor de handen is een goed idee. Had zelf al met het idee gespeeld om warmte te gebruiken maar vrees dat ik er meer slecht dan goed met zou doen.
    Oh en met dat papier heb je ook gelijk, US papier is iets verschillend van ons huidig A4, dat gaan we dus ook aanpassen. Letter is kleiner en breder, Legal is groter en iets breder dan A4.

Beiden bedankt voor het meedenken en de tips.

Standaard

Dat gaat hier knap worden!

Is dat 'letter' formaat niet wat wij vroeger hier 'quarto' noemden?
    Sometimes you win, sometimes you learn

Standaard

Die man aan de tafel zijn linkse arm kan die iets meer rusten op de tafel ?
    Mooie vorderingen in ieder geval en goede veranderingen aan figuren.
    Bravo voor de details van meubels zakken handelingen enz...
    grt.

Standaard

@ Erik71: volgens ik gevonden heb is Quarto in inches 12 x 19 en Letter 8,5 x 11. Vermits Letter iets kleiner is dan A4 zou dat dus niet het geval zijn.
    Bedankt voor het meedenken.

@ Pascal: Tx, ik bekijk het later wel nog eens want nu zit hij voorlopig geplakt met een stuk Blutak en da's ook niet ideaal.

In afwachting van de aankomst van de Duitse krijgsgevangenen heb ik al een bewaker te voorschijn getoverd welke ik "Guard" noem.

Figuurtje in resine van Nemrod, ooit gekregen bij verlenging van een abonnement op SteelMasters.
    De FM BAR was gebroken en dus onbruikbaar en ik heb deze weggesneden uit zijn handen. Het er naast liggende Springfield geweer zal dienst doen als vervanging.

Ondertussen ook Jan (Grijze Wolf) zijn opmerking gevolgd en gebruik gemaakt van metaaldraad om de positie van de armen van de voorste drager te verbeteren.
    Uitgeboord met een oud triplex boormachientje en alu draad ingebracht maar nog nooit meegemaakt dat CA lijm een nacht nodig heeft om te drogen. Leek alsof de CA lijm het plastiek zacht maakte i.p.v. steenhard op te drogen. Hebben we dus ook weer meegemaakt.

Nog juist de armen bijwerken en de vingers plooien als we hem definitief gaan afwerken.

Ook de handen van de achterste drager moeten nog wat aangepast worden want deze staan iets te dicht. Zij vervormen momenteel de draagberrie als deze geplaatst is en dat willen we niet.

Om mijzelf het leven iets te vergemakkelijken heb ik enkele nieuwe sets Duitse soldaten besteld nl. een set Duitse krijgsgevangenen en een set RAD Reichs Arbeit Dienst van MiniArt. Tevens heb ik een US Padre besteld die de mis voorgaat te velde maar of ik deze ook ga gebruiken weet ik nog niet zeker.
    Het is wel zo dat de soldaten die ter aarde besteld werden in zoverre als mogelijk elk een persoonlijk gebed kregen, opgedragen door een aalmoezenier/padre/rabbijn; dit afhankelijk van hun beschikbaarheid.
    Moet opletten dat het dio niet overbevolkt gaat geraken.

Standaard

Mooie vorderingen Erwin...ik blijf volgen. 😉
    GROETEN Marnic

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

De stretcherdragers hebben nu een betere houding, komt helemaal goed.

Standaard

Zeer mooi werk Erwin,enorm leerzaam hoe je die figuren aanpakt,niet altijd evident..!!

Grtz yves,
    They shall grow not old, as we that are left grow old:
    Age shall not weary them, nor the years condemn.
    At the going down of the sun and in the morning
    We will remember them....

Standaard

Knap om te volgen en te zien hoe je alles aanpast.
    Sometimes you win, sometimes you learn

Standaard

Prachtige aanwinsten voor dit diorama, Erwin.
    Ze passen één voor één zowat RUDD in dit dio.
    Zelfs de padré, hij zou het overwegend groen van uniformen wat kunnen breken...

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten