Hoofdsponsor

1/35 "In Honour"[wip]

.....

Redelijk wat opkuiswerk aan en de handen moeten uitgeboord worden. Tevens zal de top van de steel moeten afgesneden worden want anders kan die nooit door de handen geschoven worden.

Kan je de steel niet doorsnijden ter hoogte van één van de handen, zodat je de steel van beide kanten door de handen kan schuiven?
Zo hoef je de top niet af te snijden...
 
Heb nu pas het hele topic doorgenomen.Ben wel onder de indruk van de geschiedenis die er achter zit.Ik ben er zeker van dat je dit dio tot prachtig resultaat zal brengen.mijn nieuwsgierigheid is gewekt.
Marc S
 
Ook hier effe updaten. Wat hebben we ondertussen gedaan?
Ondergrond vastgezet in een frame waarvoor houten L profielen gebruikt werden. Vastgelijmd en gevezen, randen opgevuld en aarde aangemaakt mits gebruik van houtlijm, water en koffiegruis.
Vervolgens de aarde aangebracht rond en in de graven alsook op de berg uitgegraven aarde.

attachment.jpg

Nu moeten de gesloten graven eerst afgewerkt worden en de open graven voorzien van de planken die er rond liggen.
Hierna gaan we beginnen met het aanbrengen van het groen, rekening houdende met de aard van gebruik en vertrappelen. Zal nog effe zoeken en uitvissen worden.
 
een toets naar de realiteit waar ik nog steeds de rillingen van krijg en me steeds nog afvraag was dit allemaal wel nodig ?
Al bij al een mooi eerbetoon aan de vele nutteloze slachtoffers
Knap werk Erwin
Marc
 
Weer wat korter bij de eindstreep Erwin.
 
een toets naar de realiteit waar ik nog steeds de rillingen van krijg en me steeds nog afvraag was dit allemaal wel nodig ?
Al bij al een mooi eerbetoon aan de vele nutteloze slachtoffers
Knap werk Erwin
Marc

Misschien gek om te zeggen maar dit was echt nodig om te leven zoals we nu kunnen leven,stel je voor dat Duitsland zijn kampen had blijven gebruiken 😉
 
Marc een stukje wat in Belgie niet meer gebeurd is.Wij waren in die ideologie niet meer als slaven. Hier in Holland, waaronder ook 2 van mijn ooms, zijn vele van tewerk gesteld in Duitsland. Nu hadden mijn ooms het geluk dat ze verstand hadden van het boeren bedrijf, dus op een boerderij mochten werken. Er zijn er ook veel slechter terecht gekomen geweest. Dit was oa rond de omgeving Rotterdam, waar alle mannen van tussen de 18 en 50 vrijwillig moesten melden, anders via razzia's afgevoerd werden. En de waarde van deze hollanders was ook het voederen niet waard. Hetzelfde gold voor de mensen die achterbleven, en geen arbeid konden verrichten, die werden helemaal niet gevoederd. Dit was voor alle lagen van de bevolking, ook voor de boeren, zeker hier rondom Rotterdam. Direct vanaf het land ging al het eten en zaaigoed naar het front. Zo oorlogsgraven zijn er bij mij niet te vinden, de enkele liggen gewoon (nog)op het algemene kerkhof, waar in de meeste gevallen, op 4 mei ook een krans gelegd wordt. En denk maar in mei '45 was heel holland vergelijkbaar met een kamp

Vandaar mijn respect voor alle die in de gebieden waar gevochten werd gevallen zijn, en via dit item het kennis nemen van dingen die voor mij onbekend zijn.
 
Ik begrijp dat allemaal wel , maar al die doden vind ik zo ja ik vind er geen woorden voor
Daarom kijk ik bijna nooit naar oorlogsfilms ik word er telkens even niet goed van
Marc
 
marc ,een mens is erg complex gemaakt,de geschiedenis staat vol met gebeurtenissen waarvan we ons afvragen waarom!!! nu in dit geval Normandie en de laatste oorlogsjaren was het voor andere een noodzaak en een plicht jegens hun eigen ik ,om Europa nu te kunnen bevrijden van het onrecht dat er heerste door de zelfzucht van een europees volkje dat zijn eigen wil en wet aan de wereld wilde opleggen ,niet op de vreedzame maar harde manier,en tja we hebben er niks van geleerd denk ik dan maar want de conflicten blijven opflakkeren over de hele wereld,het is zoals de mens niet verkiest,maar toch moet ondergaan.
dit lezen we dan weer binnen een paar jaar in de boeken!!! zelf heb ik een half leven versleten bij het voorkomen van deze dingen ,door op te staan en aan te geven dat het anders zou kunnen !!!en kijk de wereld veranderd niet echt veel he ?
 
Bijgelezen en vind het al knap Erwin.
Mooie figuren trouwens die ik nog niet gezien had.
 
Zeer fraaie update Erwin,men kan er stilaan een beeld van krijgen hoe het er gaat uitzien..zeer benieuwd naar het vervolg!!

Grtz yves,
 
Dank U, dank U. Volgende update zal beetje moeten wachten want Paasvakantie en dan is den deze belast met de opvang van de kleinkinderen.
Maar van zodra we kunnen doen we verder.
 
Eindelijk, eindelijk de draad van deze bouw opnieuw opgenomen en ik ben er niet helemaal tevreden over.
Ik weet dat ik niet uitblink in figuur schilderen en die verbouwde Tamiya figuren zijn ook niet alles maar door mijn belabberde schilderstalenten ben ik niet tevreden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De figuren zijn verre van af, ze gaan zeker nog verbeteren.
Tevens ben ik afgeweken van het éénzijdige uniforme Olive Drab want in werkelijkheid had bijna niemand een uniform aan uit één kleur. De mannen zijn als figuur trouwens ook gekleed in diverse uitrustingsstukken waaronder de wollen broek, de HBT dress of het combat jacket en al deze zaken hadden kleurverschil omdat ze uit verschillende fabrieken kwamen. Voeg daar nog de slijtage en verkleuring aan toe en je hebt variatie genoeg.
Alles geschilderd met Lifecolour.

Hopelijk krijg ik de figuren nog beter want anders vrees ik dat ik het project stop ga zetten. Het heeft geen zin een dio te maken gericht op het werk van een bepaalde groep mensen als je deze mensen niet deftig kan weergeven.
 
Dag Erwin, misschien wil je gewoon te veel in eens en te snel.
De figuren zijn nu eenmaal wat ze zijn, en moeilijk te vergelijken met de standaard die nu gebruikelijk is.
Voor mijn bescheiden menig heb je de figuren in de voorziene kleuren geschilderd en daarna gewoon geprobeerd er een wash over te leggen, klinkt hard maar is gedoemd om te mislukken. Het zijn nu eenmaal geen tabletop figuren.

Dus mijn tip, basiskleuren terug mooi aanbrengen.
Figuren, hier showen en dan de volgende stap doen.
beetje basic figuur schilderen vanop afstand.

Ik volg deze topic met veel interesse en zou het jammer vinden moest hij naar de prullenbak verhuizen.

Grtx Jan
 
Grijze Wolf, ik moet je hierin (jammer genoeg) gelijk geven.
Ik had de intentie om dit dio te presenteren op de Nationals begin oktober doch door dat warme weer en de bijna constante kinderopvang tijdens de vakantie alsook een beetje geen goesting denk ik ook dat ik te vlug ben willen gaan.
Je hebt ook gelijk dat ik een wash heb aangebracht en dat is inderdaad verkeerd afgelopen. Heb ondertussen enkele verbeteringen aangebracht maar vrees dat ik ze beter totaal zal moeten herbeginnen wat schilderwerk betreft.
Gelukkig staan de Duitsers enkel nog maar in de primer on hold, hoop dat het daar wat beter zal gaan.

Ten einde de druk voor mijzelf te verminderen ga ik er niet meer op rekenen om dit dio af te krijgen tegen de Nationals. Lukt het, dan ok, maar niet getreurd als het niet lukt, zal dan voor Hoboken zijn.

Bedankt voor je reactie. Erwin.
 
Waarom wil je die Tamiyafiguren gebruiken als je ook Miniart met veel scherpere details en natuurlijkere houdingen erbij gehaald hebt? Ik zou gewoon dit diorama verder maken en eens op zoek gaan naar nieuwe figurenkitjes die de gewenste houdingen aannemen. Iets dat geen degelijk detail heeft, kan je met de beste schilderkunst niet redden. Kijk maar naar de overscale voeten, platte vesten en handen met aan elkaar plakkende vingers, je hebt zelfs tweemaal hetzelfde paar benen gebruikt. Er zijn nog nooit zoveel figuren ter beschikking geweest, er moet wel iets te vinden zijn dat meer tot de verbeelding spreekt. En haal er ook een zakje Hornethoofdjes bij, want expressie is iets dat zelfs nu nog maar traag doordringt bij de 1/35 figuren. Dan kan je de minder geslaagde koppen er tussenuit halen.
 
Ja dat is steeds een bijter die figuren als je er niet constant mee bezig bent maar wel heel prettig om te doen.
Ook ik kijk vol belangstelling naar dit diorama met een stevig verhaal Erwin.
En zoals jij je trucks kan schilderen moeten figuren ook lukken.
Ik blijf ook weg met wash op figuren want zoals Jan al een paar keer aanbracht heb je er geen controle over.
 
@ Steven: het was van in het begin de bedoeling om zoveel mogelijk recup materiaal zijnde oude kits en onderdelen te gebruiken. Enkel voor de Duitse soldaten had ik geen optie en die heb ik dan maar aangeschaft.
Het gebruik van 2x bijna dezelfde figuur met de benen in dezelfde positie is omdat ik daar brancardiers van heb gemaakt en die lopen beter in de pas. De ene heeft trouwens zijn armen meer naar voor en de ander meer naar achteren.

Door de posities van de US soldaten zal je in feite niet veel zien van hun gezichten. De ene onderzoekt een lichaam, de ander schrijft een tekst, een derde zit onder een tent aan zijn schrijfmachine. Tevens krijgen ze elk nog een helm op het hoofd en ook dat steekt wat weg.
De enige soldaat die heel duidelijk zal zichtbaar zijn is een US paratrooper die de gevangenen bewaakt en dat ik een modern resin figuurtje.
Het vele werk dat ik in de verbouwing van de soldaten gestoken heb ga ik derhalve niet laten verloren gaan.

@ Pascal: ja die wash was een foutje.
Ik wil het echt wel afwerken hoor! Wordt het geen topper dan hoop ik dat het toch een educatief karakter krijgt van een noodzakelijk gebruik dat een soort taboe is omdat de dood er met gemoeid is. In dat geval overweeg ik zelfs om desnoods bordjes te plaatsen bij elke tussenstap als uitleg.
 
Interessant onderwerp Erwin !
Ik waardeer dit soort van 'docu dio's' bijzonder, juist vanwege het informatieve aspect.

Iedereen heeft wel over oorlogsbegraafplaatsen gehoord of ze gezien, maar wat er
allemaal komt kijken bij zulke monumenten staat men niet vaak bij stil (ook ik niet).
Ik durf het dan ook mooi te noemen wanneer iemand dit in modelvorm aanschouwelijk maakt !

Gezien jouw overwegingen en de input van anderen :
Neem je tijd en laat deadlines beter achterwege.
Figuren converteren is niet het meest simpele werk, dus probeer uit het marktaanbod
figuren te kiezen die zo dicht mogelijk bij jouw vereiste poses passen.
Het kan daarbij voorkomen dat nou net een Duits figuur geschikt is voor wat een Amerikaan moet doen.
Uniform details kunnen eenvoudig aangepast worden bijvoorbeeld door ze weg te vijlen en daarna
tijdens het schilderwerk de nieuwe details (riemen, borstzak, knopen) in te schilderen.

Zoals je zelf al opmerkt, het gaat bij dit verhaal immers meer om het educatieve dan showen van modellen.
Bordjes plaatsen kan, maar je kunt ook een mooi plattegrondje maken met verklarende text,
dat je dan bij het diorama zet.

Begrijpelijk dat je niet tevreden bent met jouw resultaten, maak voor jezelf duidelijk wat je
belangrijk vind voor dit project.
Ik zeg : volhouden, maar neem de tijd die je ervoor nodig hebt. oNYSjg.gif
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan