Hoofdsponsor

1/35 Bench in the park.[wip]

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Nog eentje voor de Back to Basics. Een nieuw project omdat landscape veel laagjes kleur nodig heeft en dus veel droogtijd nodig heeft. Tussendoor zal ik wat aan deze werken. Om bestaande projecten af te werken is er nog niet genoeg zelfvertrouwen, nu zullen deze compleet mislukken. Dat voel ik gewoon.

Back to Basics omdat ik hier vooral wil oefenen met het maken van realistische beplanting en gras. De bank zal in een dolomietpad staan en daar zal een beetje onkruid tussen de steentjes groeien. Tevens wil ik het stuk voor de bank wat uithollen, daar waar de mensen hun voeten zetten.

Het is ook gemaakt in een kadertje van 17,5cm x 12,5cm. Ik heb er eens een aantal van gekocht op een rommelmarkt en die zijn ideaal voor zo'n Back to Basics diorama's.

attachment.jpg
 
Het kader is opgevuld met muurvulmiddel. Als het volledig droog is kunnen de details aangebracht worden met een mes en schuurpapier.

attachment.jpg
 
Hey,

Een goed gedacht om zulke kleine stukje te maken omdat je daarmee je kunt focussen op hetgene wat je nu wilt brengen.
Is goed om de 'skills' op te krikken en zo zal je later de vruchten daarvan dragen. Als je dan een groter 'iets' gaat maken zal je niet meer stilstaan bij het maken van deze dingen en komt het van zelfs. ;)
 
Het voelt zeer goed aan die kleine dingen. Ze zijn inderdaad ideaal om de dingen die niet goed gaan op te krikken vooraleer weer met de grote dingen te beginnen. Er zijn veel teveel fouten op de grote diorama's dus back to basics was voor mij de enige oplossing.

Achter de bank heb ik een rij boordstenen uitgekerfd, een stuk was losgekomen maar de stukjes heb ik teruggelijmd als een zogenaamde gebroken boordsteen (die bestaan en worden niet altijd vervangen in het echt).

attachment.jpg
 
Waarom heb ik van die kleine foto's? Ik doe net hetzelfde als anders. Enige verschil is dat ik enkele dagen geleden de iPad een update heb gegeven.
 
Beetje ingekleurd. Dit is niet de eindlaag maar gewoon de ondergrond die ik heb gekleurd.

attachment.jpg
 
De dolomiet is aangebracht met voor de bank een put gemaakt door de mensen hun voeten. Later nog een finishing touch.

attachment.jpg
 
Hey,

Nu je toch in een back to basic-focus zit, misschien eens proberen om de dolomiet te drybruschen zodat er wat meer reliëf ontstaat in je stenen. Ik dacht eens ergens gelezen te hebben (in je beginperiode) dat je deze techniek nog niet goed meester bent. De drybrusch-methode is de basismethode om een wat veroudering aan te brengen aan je model(-len). Dit met tevens de pinwash zijn basisvaardigheden die je blindelings moet kunnen uitvoeren.
Knap gezien om die putjes te maken in de dolomiet, je hebt wel inzicht in details, da's heel goed. ;)
 
Na lange tijd nog eens aan de modelbouwtafel kunnen zitten en effectief iets kunnen doen. Niet echt grootse dingen maar ja, daar zullen nog vele jaren back to basics voor nodig zijn.

Het drybrushen heb ik geprobeerd op de dolomiet en het lijkt mee aardig gelukt te zijn. Ik had er al eerder eens op geoefend waardoor het resultaat nu ietwat beter lijkt te zijn. Enkel de put voor de bank moet nog opnieuw gedaan worden, de barsten zijn te groot.

attachment.jpg
 
Hey Alain het is een mooi begin nu nog wat aankleden boompje of een mooi dametje met een hondje op de bank geeft al een zonnig gevoel voor het komende lente of zomerweer
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan