Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Mack superliner [wip] - Pagina 3
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 45

Discussie: Mack superliner [wip]

Standaard

Dus opvullen en schuren en plamuren en opnieuw schuren

Standaard

En nogmaals hetzelfde.

Standaard

tip hoe meer je klod des te meer moet je schuren en dat is ten nadelen van de plastiek details die zijn op den duur weggeschuurd , proberen met spatel mooi glad aan te brengen om zo weinig mogelijk te moeten schuren , ge gaat er nog veel schuurwerk aan hebben zo
    Suc6 makker
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

En toen alles bijna goed kwam:

Toen lag alles op de grond.

Standaard

Alles weer geplakt.

En hopen dat het nog goed komt.

Standaard

Vervelend en ontmoedigend als dat gebeurd
    Maar alles terug "opkuisen en opnieuw beginnen
    En zoals Marc opmerkt, minder plamuur per keer opsmeren.
    Enkel op de naden, niet te veel ernaast, spaart veel schuurwerk...

Standaard

Was ik nog vergeten te melden rechte platte stukken met een blokje schuren nooit of nooit met de vingers schuren omdat waar uw vinger het hardste druk de meeste plamuur weggeschuurd word en dan krijg je lichte golvingen , dat moesten we 1/1 in de carrosserie ook doen
    Marc

Wink

Ok mensen, bedankt voor de tips.
    Dit waren dingen die ik nog niet wist.
    Weeral bijgeleerd vandaag.

Standaard

Ik heb er zoveel opgelegd omdat de bovenkant van de cabine uit haak stond ten opzichte van de onderkant.
    Er moest een klein niveauverschil overbrugd worden. Op de bovenste foto’s waar ik de eerste keer geschuurd heb is dat goed te zien: de putty is weg en het plastic van de cabine is al goed te zien.

Standaard

Als het later niet zichtbaar zal zijn, dan kan je aan de binnenzijde ook eerst een strip lijmen die de beide naden overlapt. Op die manier kan je de beide panelen sterker verlijmen dan nu en heb je minder kans op breken tijdens het schuren.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Ok bedankt.
    Aan de binnenzijde staat er een groot bed, met een mini-bedje ernaast.
    Ik weet eigenlijk niet of er daarvan iets zichtbaar is achteraf, maar er is een verbinding met de dagcabine en er zitten raampjes in de slaapcabine bovenaan.
    Hoe verlijm je trouwens die plastic raampjes, want met secondenlijm krijg ik een rare aanslag op die raampjes.
    Is dit nog te verhelpen, door polieren ofzo?

Standaard

Houtlijm gaat of crystal clear lijm
    marc

Standaard

Ok, zal ik eens proberen.
    Bedankt voor de tip Mark.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten