Hoofdsponsor

1/24 Mack superliner [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Yvdp

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 dec 2017
Berichten
258
Hallo iedereen, hierbij post ik een paar foto’s van de Mack superliner die ik aan het bouwen ben.
Ik heb geen foto’s van in het begin, ben pas later foto’s beginnen nemen.
Ik probeer hier en daar een beetje uitleg te geven.
Het gaat om een kit van Italeri op schaal 1/24 en de pasvorm is allesbehalve goed.
Vooral de cabineonderdelen sluiten niet goed op elkaar aan.
Daar zal dus nog wel een beetje werk aan zijn:8
Verder heb ik ook typische beginnersfouten gemaakt, zoals het niet wegwerken van gietnaden en dergelijke.
 
Laatst bewerkt:
attachment.jpg

Dit is een eerste foto van het chassis. Motor en radiator zijn reeds gemonteerd in het chassis en er is reeds een beetje detail aangebracht in de vorm van extra leidingen. Dit heb ik gedaan met messingdraad van 0,8 mm. Daarvan heb ik leidingen gemaakt voor de servofilter en de lucht
 
Laatst bewerkt:
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Hierbij een paar foto’s van het chassis in boven en zijaanzicht. Het moeilijkste hierbij was het verbuigen van de leidingen op de juiste manier. De wielen zijn nog niet definitief gemonteerd. Ik heb ook rubberleidingen gemonteerd. Deze zijn gemaakt van scoubidou.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de tekst prachtig, maar de foto's vind ik helemaal niet.
 
attachment.jpg


De zetels waren achteraan hol. Deze heb ik met putty opgevuld.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan ik me voorstellen.

Maar je foto's worden niet getoond.
 
attachment.jpg


Foto van het interieur zonder zetels. Hier heb ik de fout gemaakt om het dashboard gewoon te verlijmen, zonder de naad op te vullen tussen boven en onderkant.
 
Laatst bewerkt:
De decals waren reeds geplaatst toen ik mij dat realiseerde, daarom was er geen weg meer terug.
 
attachment.jpg

Foto’s van het exterieur. Een verhaal op zich.
Alles was reeds mooi geairbrushed in tamiya geel toen ik bij het aflakken in de blanke lak visogen gespoten heb.
Geprobeerd om alles weg te polijsten, maar dit ging niet, dus in de remolie om de verf er af te krijgen.
De binnenkant , handgeverfd enamel kwam vanzelf los, de buitenkant heb ik er slechts afgekregen door langdurig in water te weken.
Alles moet dus herspoten worden, vandaar dat de buitenkant is afgeplakt.
 
Laatst bewerkt:
De pasvorm van de cabine is heel slecht. Het dak (linksonder op de foto, niet volledig zichtbaar) is scheef
Het dak van de slaapcabine past niet goed op het onderste deel.
Misschien probeer ik het met een föhn te richten.
 
Mooie foto's, daar ben ik van overtuigd. Maar we zien ze niet.

Ook even lezen he, in plaats van alleen posten ;)
 
attachment.jpg

Foto van de slaapcabine. Hier kan je zien dat de naad is dichtgewerkt met secondelijm met bloem.
Daarna de naad nog effen geschuurd.
 
Laatst bewerkt:
Top. Maar je foto's zijn niet te zien.

Al vanaf het begin. Ik schreef dat al drie keer :)
 
Ook een panelline licht ingekleurd aan de deur.
 
Ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is.... zwart.
 
Yvdp, je foto's zijn inderdaad niet zichtbaar :)
Ik ben net op je profiel gaan kijken en je album van dit project bevat 0 afbeeldingen
 
attachment.php
attachment.php


Dryfit interieur op chassis.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er prachtig uit.

Ik zie de foto,s.
 
Ziet er inderdaad niet gek uit. Goed dat he de foto’s gefixt hebt weten te krijgen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan