Hoofdsponsor

1/24 Mack superliner [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik heb er zoveel opgelegd omdat de bovenkant van de cabine uit haak stond ten opzichte van de onderkant.
Er moest een klein niveauverschil overbrugd worden. Op de bovenste foto’s waar ik de eerste keer geschuurd heb is dat goed te zien: de putty is weg en het plastic van de cabine is al goed te zien.
 
Als het later niet zichtbaar zal zijn, dan kan je aan de binnenzijde ook eerst een strip lijmen die de beide naden overlapt. Op die manier kan je de beide panelen sterker verlijmen dan nu en heb je minder kans op breken tijdens het schuren.
 
Ok bedankt.
Aan de binnenzijde staat er een groot bed, met een mini-bedje ernaast.
Ik weet eigenlijk niet of er daarvan iets zichtbaar is achteraf, maar er is een verbinding met de dagcabine en er zitten raampjes in de slaapcabine bovenaan.
Hoe verlijm je trouwens die plastic raampjes, want met secondenlijm krijg ik een rare aanslag op die raampjes.
Is dit nog te verhelpen, door polieren ofzo?
 
Houtlijm gaat of crystal clear lijm
marc
 
Ok, zal ik eens proberen.
Bedankt voor de tip Mark.
 
Ik heb de dagcabine al in elkaar gezet, voorlopig nog zonder dak, maar toch al een foto van het interieur.
De slaapcabine is na veel plamuren en schuren en primer enz... klaar om te spuiten in het geel.
Hopelijk vind ik daarvoor kortelings een beetje tijd.
 
Ziet er geslaagd uit, leuk doorkijkje trouwens.
 
Beste vrienden, traag maar gestaag bouwen wij verder...
Eerst begonnen met ontchromen, eerst met dikke bleek daarna met dasty.
De chroom wou niet makkelijk los met bleek en daarom dasty gehaald, ontchromen ging dan direct,
maar na afloop hield ik een kleverige laag over waar het chroom oorspronkelijk had gezeten.
Dan de kleef maar weggeschuurd met 1500 en de naadjes dichtgeplamuurd.
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Daarna gespoten met alclad gloss black base, maar die bleef kleverig, zelfs dagen na het spuiten,
maar alleen op de tanken, niet op de andere onderdelen.
Nochtans goed geschud. Dus opnieuw opgeschuurd en verder gedaan met motip high gloss black.
Iemand een idee?
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Reeds twee laagjes alclad chroom erop.
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Ferme werken om te ont-chromen :ohmy:
Zou het kleven niet door een combinatie van dikke bleek en dasty kunnen zijn?
Alles goed afgespoeld na de eerste behandeling?
Ik denk maar luidop hoor...
 
Voor mij ook een onbekend verschijnsel dat er na het ontrchromen een plakkerige laag overblijf.
 
Laatst bewerkt:
Net te kort ontchroomd, waardoor de chroomlaag semi-vloeibaar was. Of het ontchroom middel verzadigd. Ik roep maar iets. Ferme werken
 
denkelijk wil dat betekenen dat er ergens in een product iets zit dat plastiek oplost , maar zo te zien is het toch in orde gekomen
Blijf geduldig volgen
grt
Marc
 
Ok, vervolg van de werken. Cabine gespoten. Voor de twintigste keer😎
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Het dak van de cabine ligt links.
 
Fotootje van mijn zelfgeverfd chroom (alclad). Gemonteerd op chassis. Ik vind het vrij goed gelukt.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
En mooi proper uit bad. Fris gewassen met dasty.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Nu al een grondlaagje gloss black gelegd in mijn spuitkastje. Foto’s volgen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan