Hoofdsponsor

1/24 Mack superliner [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Yvdp, heb je de onderdelen van de cabine gedryfit voor je het geel schilderde? Met een fohn bewerken als er al verf op zit lijkt me gevaarlijk, of is alles er terug af? Het chassis lijkt toch al geslaagd.
 
Steven,

Ik heb ze spijtig genoeg eerst geschilderd. Ik zie het wel of ik het kan doen passen.
Indien niet, verf er nogmaals af. Uiteindelijk lukt het wel.
 
attachment.php
attachment.jpg

Driftig interieur op chassis. Tweede poging.
 
Laatst bewerkt:
attachment.jpg

Alles in de spuitcabine gezet om opnieuw te spuiten.
 
Daarna wou ik aan de zijkanten de brandstoftanks monteren, maar ik heb het interieur laten vallen, en een luchtketel afgebroken.
Resultaat:

attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg
 
Ondertussen is alles al opnieuw verlijmd.
 
Mooi begin.
Kleine tip voor de volgende, even met een schuurpapiertje over de banden gaan.
 
Ik ben vooral benieuwd naar het nieuwe kleurtje ;)
De basis voor de opbouw ziet er al goed uit..
 
Het is eigenlijk niet de bedoeling om er een nieuw kleurtje op te zetten, maar om opnieuw in het geel te zetten om kleurverschil tussen de verschillende delen van de slaapcabine te ‘‘overbruggen’’.
 
Ik heb al een beetje voortgedaan, maar het is echt een rotklus aan het worden. De pasvorm van het slaapcabientje is echt slecht.
 
Dus opvullen en schuren en plamuren en opnieuw schuren
 
tip hoe meer je klod des te meer moet je schuren en dat is ten nadelen van de plastiek details die zijn op den duur weggeschuurd , proberen met spatel mooi glad aan te brengen om zo weinig mogelijk te moeten schuren , ge gaat er nog veel schuurwerk aan hebben zo
Suc6 makker
 
En toen alles bijna goed kwam:
attachment.jpg
Toen lag alles op de grond.
 
Alles weer geplakt.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
En hopen dat het nog goed komt.
 
Vervelend en ontmoedigend als dat gebeurd :@
Maar alles terug "opkuisen en opnieuw beginnen ;)
En zoals Marc opmerkt, minder plamuur per keer opsmeren.
Enkel op de naden, niet te veel ernaast, spaart veel schuurwerk...
 
Was ik nog vergeten te melden rechte platte stukken met een blokje schuren nooit of nooit met de vingers schuren omdat waar uw vinger het hardste druk de meeste plamuur weggeschuurd word en dan krijg je lichte golvingen , dat moesten we 1/1 in de carrosserie ook doen
Marc
 
Ok mensen, bedankt voor de tips.
Dit waren dingen die ik nog niet wist.
Weeral bijgeleerd vandaag. :wink1:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan