Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip] - Pagina 20
Pagina 20 van 21 EersteEerste ... 10161718192021 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 286 t/m 300 van 307

Discussie: CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip]

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Wauw, werkelijk prachtig werk! Een vraagje: hoe heb je de vlaggetjes gelijmd?
    Groeten,

Michel.

Standaard

Inderdaad, vlaggetjes zijn dikwijls erg onrealistisch, maar hier niet, jij hebt het knap opgelost!

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt, jongens. De vlaggen zijn gewoon met secondelijm aan de Uschi draad gehangen.

Ik vond in een boek een foto van de torpedo Mk.13 die ik gekocht had, op het karretje. Er is te zien dat deze torpedo's door een hele crew over het dek verplaatst worden. In het schaaltje heb ik wat onderdelen van de set van Master Models gelegd.

Ik heb de torpedo's met secondelijm op de karretjes gelijmd. Ook de propellers zijn hier geïnstalleerd. Je ziet dat er nog wat reserve-exemplaren overblijven, zelfs al zou ik nummer 10 ook nog gebruiken.

De torpedo's zijn in de buurt van de achterste lift geplaatst, naast de vliegtuigen die nu definitief bevestigd zijn.

De figuurtjes zijn losgemaakt van de prikkers. Dit nam ook een paar uur in beslag, want vaak kwamen er nog benen los of schoten ze wat weg van het schaaltje.

Ik heb nu ook vier droptanks en een stapel raketten geschilderd. Na deze foto heb ik drie van de vier tanks ontdaan van de bevestigingspin omdat die voor losse tanks overscale zou zijn. de vierde heb ik al onder de vertrekkende Hellcat gelijmd, war dus ook van die raketten onder komen. Het PE op de foto is wat er nog gebruikt kon worden van het WEM vliegtuigmateriaal, ik zou nog dubbel zoveel bommenkarretjes kunnen maken, want ik heb er nog een tweede setje van gebruikt om alle Hellcats te kunnen versieren.

Tenslotte zijn er de foto's van wat ik al aan figuren geplaatst heb gisteravond. De rest volgt dit (verlengde) weekend... Alle figuren zijn met secondelijm gezet, maar voor de karretjes en de vliegtuigen heb ik contactlijm gebruikt. Dat zorgt voor een betere hechting bij wisselende belasting, want de karretjes maken soms maar weinig contact met het hout.

Standaard

tjonge wat een werk allemaal, maar een super resultaat waar je nu al trots opmag zijn.

grtz Ed

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Ja man. Dit heb ik nog nooit zo gezien. Prachtig werk!
    Groeten,

Michel.

Standaard

Dit is meespelen met de grote jongen in die branche en knappe foto's weer.
    Pascal

Standaard

Ik weet op den duur niet meer wat ik moet zeggen op dit prachtig werk.
    Wees er toch zeker van dat ik deze eens "te goei" ga bekijken als ik hem live zie !
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor de mooie commentaren aan iedereen. Het moment is gekomen voor de laatste update. Ik heb nog wat foto's van de laatste attributen die nog geschilderd moesten worden. Ik heb twee Hellcats voorzien van de 127mm raketten, gemakkelijker te plaatsen onder de vleugels als ik ze al met 3 op een plaatje kleef. Ik heb besloten om ook nog een aantal bommen op de handkarretjes te plaatsen. Deze moest ik dan wel zelf nog scratchen uit stukken Evergreen.

De vorige dagen zijn er al heel wat bemanningsleden toegevoegd.

Ik heb terwijl nog het internet afgestruind op zoek naar taferelen die verplaatst konden worden naar het dek van Princeton. Ik heb nog een viertal antennes toegevoegd op de schoorstenen, maar die zijn zó dun dat ze nauwelijks gerecht konden worden. Ik heb gezorgd dat een rij seinvlaggetjes naar buiten toe waait. Ik heb alle vliegtuigen aan dek een antennedraad gegeven en toen alle figuurtjes uiteindelijk geplaatst zijn, heb ik het naambordje ook nog op het kader gelijmd met ijzerdraad en 2-componentenlijm. Een paar lijmvlekken zijn nog met mat vernis behandeld en dan is het al tijd voor de eindfoto's. Ik heb nog een achtergrondje voorzien met de belangrijkste referentiebronnen waar ik de laatste dag naar gekeken heb, en ook iets om me al op de volgende bouw voor te bereiden.

Nu hij onder glas staat, valt me op hoe moeilijk het geheel op te tillen is door de schuine rand aan het kader. Ik moet het eerst naar een tafelrand duwen om er onder te geraken...

Standaard

Wow Steven een top productie , ziet er echt fantastisch uit , wel zal het een hele job zijn om dit te vervoeren he
    Knap gedaan joeng
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Steven,

Ik weet het, het is uiteraard al meerdere keren gezegd maar dit project is werkelijk van topniveau.
    Proficiat met het resultaat. Ik kijk reeds uit naar je volgende bouw.

Mvg
    airtbus56

Standaard

Superknap resultaat. Met al die details, zeer indrukwekkend. Hoedje af!
    Grtz Gerry

Standaard

Machtig mooi Steven.

Met de figuren erbij komt het echt tot "leven"...

Standaard

Dit is gewoonweg schitterend ! Zo veel details. Echt een model om trots op te zijn. Proficiat.
    Andy

Standaard

SCHITTEREND model geworden Steven !!! grote complimenten voor dit met zorg en geduld te hebben afgewerkt

Voor het oppak probleem zou je nog enkele van die meubel vilt plakkers kunnen plaatsen ?

Gaat het schip mee naar de ESM in Houten ?
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Ik ga kort zijn

Dit is gewoon een meesterwerk

En dikke chapeau voor jouw engelengeduld

Grtz.

Luc

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten