Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip] - Pagina 5
Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Weergegeven resultaten: 61 t/m 67 van 67

Discussie: CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip]

Goede topic beantwoorder

Standaard

Zoals gezegd over naar een groter kaliber, de quad 40mm Bofors. Dit zijn eigenlijk twee dubbele opstellingen op een affuit. Dit kanon was watergekoeld en het werd blijkbaar eerst op een Nederlands schip geïnstalleerd, de kruiser De Ruyter. Op de Princeton stonden er twee quad-opstellingen. Opnieuw is er op het eerste zicht op de plastic parts weinig aan te merken, buiten een heel fijne gietnaad. Van dit wapen vond ik zelfs geen afmetingen terug, terwijl er heel veel plaatjes over te vinden zijn. Om te vergelijken ben ik hetzelfde te werk gegaan als bij de Oerlikons.

Eerst heb ik 1 exemplaar vervangen. Je ziet wel een merkbaar verschil, het gedeelte van de coil spring is bij Dragon 0,75mm langer.

Ik vond wel een plaatje in een boek over de Yorktown-klasse met een zijaanzicht. Daarbij kan je meten hoe lang de onderdelen zijn en vergelijken met de totale lengte. De coils zouden dan 1/6 van die lengte moeten zijn. Daarbij komt Aber dichter in de buurt. Wat nu de juiste lengte het best benadert, heb ik niet kunnen opmeten. Het resultaat is wel dat de Boforsen iets korter geworden zijn.

Ik heb al vier dubbele installaties verwerkt, genoeg voor de quads. De messing loopjes werden bijgeslepen tot de paspin weg was, want het is veel te vermoeiend om een gat te boren in het overblijfsel van het kanon dan om ze gewoon plat ertegenaan te plakken.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Vandaag heb ik de hangarwand geschilderd. Hiervoor had ik een potje Lifecolor gekocht, dus wilde ik ook gebruik maken van de fles verdunner die ik daar ooit eens van gevonden had.

Dat was toch geen goed idee, de verf werd meteen vlokkerig, alsof het thinner voor een heel andere soort verf leek. Ik goot de beker dan maar uit, maar beging de vergissing om hier eerst nog even mee te spuiten. Daardoor kon ik ook de nozzle ook nog eens gaan schoonmaken.

Met water als verdunner ging alles een stuk beter. Nu stond in een mum van tijd de hangar helemaal in de verf.

Ik besloot om de ventilatieopeningen aan de buitenkant ook in deze kleur te zetten, met wat verdund roest er over gespoten.

Hierover kunnen dan de ventilatieroosters gelijmd worden. Er was ondanks de paasdrukte ook nog wat tijd om aan de airwing te werken.

Er zit wel heel wat detail in deze vliegtuigjes.

Je kan met behulp van het PE-vel van WEM de flaps naar beneden zetten. Dan moet er wel eerst wat gezaagd worden.

En uiteraard moeten dan eerst de wielen onder gezet worden. Dat is al voor 4 van de 6 Hellcats gebeurd. Er zijn landingsgestellen bij voor uitgeklapte en ingetrokken stand, telkens links en rechts, dus het is opletten geblazen.

Standaard

Pasen of niet hier moet deftig gewerkt worden he Steven mooie dingen
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Dag Steven, mooi werk zet je hier neer. Altijd leuk om zoveel bling te zien. Ik was iets minder gelukkig met de up close foto's van die spin

Doe zo voort zou ik zeggen. En met Marijn Van Gils dat af en toe in jouw thread binnenspringt op shipmodels heb je nog een topsupporter ook

Ne mens zou goesting krijgen om ook een carrier te bouwen

Goede topic beantwoorder

Standaard

@Marc: er was niet veel paasactiviteit bij ons, de tuin was te drassig door de regen dus stond het lekkers gewoon op tafel klaar.
    @Wouter: als troost een kameleonfoto van vorige week voor jou.

Marijn ken ik al een tijdje, zo'n 20 jaar geleden had hij het al over modelbouw toen we naar de opgraving reden. Ik had toen nog niet veel te vertellen over mijn bouwsels...

Ik heb nog een tiental roosters over nadat ik alle ventilatieschachten dicht had gemaakt:

Het is dus afwachten of er verder in de bouw nog locaties opduiken. Ik besloot om nu alles eens te schilderen dat me tegenhield om de hangar op te bouwen.

Het dek is Vallejo donkerblauwgrijs gespoten en de muren zijn nu in de schaduw gezet.

Tracy White had nog een tip gegeven over het uitzicht van de liftkokers. Er was in 1944 een ordonnantie gekomen dat er een strook van 6 voet zwart geschilderd moest worden vanaf het dek, waarvoor hij fotografisch bewijs had gevonden van op USS Monterey. Ik heb dit ook toegevoegd. Daarna heb ik de onderdelen van de hangar samengelijmd. Twee klemmen die ik onlangs kocht, komen hier goed van pas. Er zijn wel twee stukken PE losgekomen door de plooiing van de zijwand, dat wordt na het uitharden van de hull weer toegevoegd.

Het dek zit binnenin tot tegen de schoorsteenaanzet, maar er is nog een kier met de hangarwand die vooral aan bakboord ver open staat. De zijwanden neigen naar buiten, dus je moet ze onder druk tegen de voor- en achtermuur van de hangar kleven.

Het past allemaal vrij goed in elkaar, al moet er aan de uiteinden wat druk uitgeoefend worden. Aan de buitenkant is de naad tussen de romp en de hangarwand minimaal. Je moet wel goed opletten waar je de romp moet verlijmen, ik zal een deel van de dekrand moeten schuren wegens overtollige lijm.

Standaard

Steven een ferme update!!
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

ja, petje af hoor. op deze schaal dit voor elkaar krijgen. Ik heb dikwijls al problemen dat 1/32 klein kan zijn.
    veel bouw plezier met het vervolg.

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten