Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip] - Pagina 14
Pagina 14 van 21 EersteEerste ... 4101112131415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 196 t/m 210 van 307

Discussie: CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip]

Standaard

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van het water.
    Ik heb voor de Niña een gelijkaardig product gebruikt, maar dan doorzichtig.
    Alléé, dat zou het moeten zijn, maar de plaatsen waar het ietsje dikker ligt (+-3mm), daar blijft het nog altijd wit...
    Benieuwd hoe het bij jouw uitdraait

Standaard

Water ziet er goed uit tot nu, bij de eerste foto's van de onderlaag had ik mijn reservaties, maar...

Goede topic beantwoorder

Standaard

Iedereen is welkom in dit topic, bedankt voor de inspirerende reacties! @Peter: dat spinnenweb zit er spoedig aan te komen, eigenlijk:

Na een tweede laag van het product dekt de verf nu overal voldoende en is ze ook een stukje donkerder geworden, zoals gehoopt.

Dit was het eindresultaat na laag 1:

Hier wordt de extra verf aangebracht, net zoals de eerste laag. Die heeft dan wel de kans gehad een paar dagen te drogen.

Uiteindelijk geeft het de gewenste "deep ocean" kleur, maar ik moet nog wel iets aan de zijkanten van het model doen waardoor het kan aansluiten op een nog te bestellen glazen omhulsel. Ik had beter wat rondere afmetingen gebruikt, maar ik moet toch een afstandhouder aanleggen rond de basis zodat het glas niet tegen de verflaag komt als de bak er over gaat.

Standaard

Die wil ik toch wel zien als die af is.
    Mooi werk .
    Pascal

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

Steven, ook al lees ik elke update in dit verslag, is het alweer een poos geleden dat ik mijn bewondering voor je prachtige werk nog eens heb neergepend.
    Al bouw ik enkel schepen is het tot op heden nog niet gelukt je ook maar enige tip aan te reiken om je werk naar een hoger niveau te brengen, wat jij hier laat zien gaat mijn petje echt te boven. Vandaar misschien dat ik zo weinig reageer maar bewondering voor je werk zal ik altijd hebben.
    Veel succes met de afwerking van dit meesterwerk, al vermoed ik dat het einde nog niet voor meteen is.
    Marc

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

De waterwerken zien er nu al goed uit Steven !

Ik kijk al uit naar het totaalplaatje...

groet
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor de mooie reacties. Bij mijn laatste bezoek aan Artobi heb ik een productje gekocht dat ik wil gaan gebruiken om het schuim op de golven mee te schilderen.

Dit zal ook een experiment worden, geen idee of iemand dit spul hier al gebruikt heeft? Je vindt online het volgende filmpje, waar het kort gedemonstreerd wordt. Ik zier dat er eerst lichtere watertonen ge-airbrushed zijn, dus dat ga ik nog doen. Ik vind het wel nogal een onpraktische hoeveelheid, want hier kan je vast een kleine muur mee schilderen.

Ik ben wel begonnen met het verweren van de romp, een klusje waar jullie vast naar uitgekeken hebben. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van een lichtgrijs emailverfje.

De streepjes zijn met een washpenseel gezet en de verf gaf in eerste instantie de indruk niet meer te willen wijken. Dat zou ook weer een kink in de kabel geweest zijn, maar ik besloot het eens te proberen met een ruwe borstel. Daarmee kon de wash wel zo goed als volledig weggeveegd worden, al bleven er nog fijne sporen over. Dit hinderde niet, maar ik onthoud het voor de volgende keer dat ik Lifecolor als basisverf gebruik, het neemt dus wat lakverf op zelfs met wat P+ erover. Dat moet er dus dikker op gelegd worden.

Na het lichtgrijs viel de verwering vooral op over de blauwe kleuren, dus werd er ook wat gespeeld met het bruingrijze residu in mijn verfpot, die al de wash van enkele modellen bevat. Dat gaf meteen het juiste timbre. Hier een overzicht van wat ik al gedaan heb, het is nog niet helemaal af.

Het bleek dat de drie achterste vliegtuigen gelost waren (deze keer zonder schade) en dat het dek in de lift toch weer opgekruld was, de tractor staat er nog. Het dek zal met contactlijm teruggekleefd worden.
    Laatst gewijzigd door StevenVD; 06-07-19 om 00:12

Standaard

Zal de warmte zijn zeker heb ook problemen gehad
    Knappe werkzaamheden , ben zeer benieuwd naar het witte schuim altijd knap om te zien
    Geweldig Steven
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Word prachtig Steven.
    Pascal

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt, mannen. De verwering is nog steeds in gang, met nu ook wat roestontwikkeling.

Standaard

De roest ziet er erg goed uit !
    De andere verwering vind ik qua kleur wel goed, maar ziet er in mijn ogen nogal streperig uit.

Ben benieuwd naar de water afwerking.
    Zelf heb ik voor afwerking van 'wild water' spul van Woodland Scenics gebruikt.
    Is helder van zichzelf, maar kun je naar believen met acrylverf vermengen en zo zelf de mate van doorzichtigheid bepalen.

Waterig groetje
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Dat ziet er al fantastisch uit. Ik weet niet of ik het zou durven.
    Maar ik kijk al uit naar het gebruik van dat schuim.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor de reacties. Zoals gezegd was het de bedoeling dat er meer van de wash weggewassen zou zijn, maar niet alles wilde wijken. Nu vind ik dat niet zo hinderlijk want ik ben al blij dat er veel weg kon met een stijve borstel; het had erger kunnen zijn, waardoor ik terug de verf van de romp had moeten overspuiten.

Eerst wat plaatjes van de lichte verf die op de golven naast het schip gespoten is. Dit is een mengsel van blauw en wit, ik heb een stukje van de binnenkant ingekleurd voor degenen die dit zouden willen nadoen. Vooral waar de scheepsschroeven zitten, en je dus wat cavitatie verwacht, heb ik dikker gespoten.

Vandaag heb ik een moeilijke klus geklaard, het schip vastmaken op het diorama. Ik had me voorgenomen dit met lijm te doen en dan de opstaande uiteinden van het schip met behulp van een klem vast te lijmen. Gelukkig ben ik meteen voor de aanvang van het experiment afgestapt van dit idee, want het was me nooit gelukt dit naadloos te verlijmen. Achteraf gezien stonden er grote spanningen op de scheepsromp waardoor voor- en achterkant niet op een normale manier te hechten waren zonder het risico dat dit later terug zou losschieten bij een beweging van de basis.

Mijn ultieme idee was om de bodem via een aantal Parkerschroeven aan de onderkant van het dek te schroeven. Ik had het voordeel dat er niet door het hangardek geboord moest worden, want aan de onderkant van de bovenwaterromp zit ook een bodem. Als ik die met de schroeven kon aanspannen aan de uiteinden, dan zou het midden vanzelf muurvast zitten.

Omdat er iets scheen te hinderen tussen de twee helften van de romp, heb ik vooraan een lang gedeelte van de pasvorm weggezaagd. Dit scheen er namelijk voor te zorgen dat de romp een millimeter of twee naar achter uitstak.

Bij het aandrukken van de romp ging het wel even mis, waarbij de linker barbette voor ingedrukt werd. Er gingen wat stukjes af en die werden enigszins vervormd, wat een binnensmondse vloek opleverde. Gelukkig kan alles waarschijnlijk perfect gerepareerd worden.

Als ik deze twee schroeven gebruikte, kreeg ik het resultaat dat achteraan de passing perfect was maar dat er vooraan over een redelijk lange afstand een naad van een halve millimeter was.

Ik vond dat het beter moest, want deze lijn zou toch te sterk opvallen vooraan. Daarom heb ik gezorgd dat de romp eerst vooraan aangespannen was en de pasvorm tot in de helft van het schip weggezaagd was. Dan heb ik achteraan aangespannen, wat een nagenoeg perfecte naad opleverde tot zo'n twee centimeter van de achterkant, waar het dan wel een millimeter open stond. Dit kon ik wel oplossen door nog een derde schroef toe te voegen helemaal achteraan de romp.

Daardoor is de passing nu over het hele schip optimaal en ik ben blij dat ik niet meteen tevreden was met het tussenresultaat.

Nu kan er begonnen worden met extra golven tegen het schip aan en dan kan het schuim er op. Maar eerst wat reparaties.

Standaard

pffff dat zijn toch spannende momenten hoor waneer puntje bij paaltje komt, maar je hebt
    het uiteindelijk netjes voor mekaar gekregen !

Leuk om te zien hoe alleen die lichte kleur op het water al een fraai effect geeft !

Eén opmerking nog... zijn de ankers niet een beetje te vers verroest ? mag denk ik wel een stukje donkerder.

Succes met de herstellingen en veel plezier met de golvenmakerij

Standaard

Dat komt hier super goed Steven.
    Pascal

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten