Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip] - Pagina 10
Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 67891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 156

Discussie: CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip]

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

schitterend gedaan, blijft leuk om hier te komen kijken ook al is het veeeeeeeeeel kleiner dan ik gewend ben.

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Die steunberen geven toch een groot verschil
    Knap werk Steven

Standaard

Knap werk alweer, schitterend
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Magistraal werk...!!! Mijn andere lofbetuigingen zijn al opgebruikt.!!

Grtz yves,
    They shall grow not old, as we that are left grow old:
    Age shall not weary them, nor the years condemn.
    At the going down of the sun and in the morning
    We will remember them....

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt, Marc, Beyond, Aris en Yves! Aan het schip is er ondertussen niet zoveel gebeurd, behalve enkele zaken aan de catwalks. Ik heb de antennepijlers aan de bakboordzijde gemonteerd in neergelaten toestand, zodat ze het aanbrengen van het houten dek niet kunnen hinderen. Er zijn weinig plaatjes in het boek van deze toestand, maar ik had toch ook geen zin om de al aangebrachte relingen door te knippen om het doorgangsgat voor elk van de vier pijlers te maken. Volgens Tracy zat er aan elk stuk toch reling vastgemaakt voor beide toestanden.

De foto boven toont wel San Jacinto, een zusterschip, maar dit is een van de duidelijkste opnames en je ziet ook meteen de functie van de antennekabels. Ik had deze en nog ander interessante plaatjes van https://nara.getarchive.net/media/cv...jacinto-21ccab, ook al wordt er de latere configuratie getoond met de schotelantenne tussen de schoorstenen.

Ook de wieltjes voor het neerlaten van de sloepen zijn gemonteerd. Het PE is hier niet helemaal op voorzien, er zijn daar gewoon perforaties in de catwalks.

Vandaag zijn ook de Mk.13 airplane torpedo's gemaakt. Eerst wat referentieplaatjes van een interessante site, die eigenlijk over de Falklandoorlog gaat maar ook de geschiedenis van deze torpedo aanstipt, https://wwiiafterwwii.wordpress.com/...falklands-war/.

Je ziet hier een mooie doorsnede van een torpedobommenwerper met de installatie van de torpedo in het bommenruim. Deze torpedo was aangepast aan het afwerpen uit een vliegtuig, iets wat een scheepstorpedo buiten gevecht zou stellen eens hij het water raakt. Toen dit getest werd, bleek eerst al de ontsteking op scherp gesteld te worden door de luchtstroom, iets wat pas in het water diende te gebeuren door een schoepenwieltje. Daardoor detoneerde de torpedo al bij het neerkomen. Ook de besturing bleek niet opgewassen tegen de klap, zodat er een verstevigde staart als bij een vliegtuigbom voorzien moest worden.

Om de torpedo snel af te remmen, werd een houten drag ring, door de zeelui "het picklesvat" genaamd, over de kop van de torpedo geklemd met een spie. Dit viel er in het water af zodat het wapen snel op zijn doel af kon gaan.

Laten we nog eens kijken wat er in de kit van Master-Model zit.

Er zitten tien gedraaide torpedo's, in, waarvan er negen door mij gebruikt kunnen worden, aangezien er maar negen bommenwerpers op het dek staan. Het PE-fret voorziet echter in twaalf stuks van elk onderdeel. De reden hiervoor is, dat de constructie ervan zo moeilijk is dat er meerdere onderdelen beschadigd raken.

De handleiding is prima, al worden de parts niet genummerd. Verwarring is toch niet mogelijk, er zijn maar 4 verschillende stukjes.

De bommenkarretjes zijn het gemakkelijkste deel, wanneer je ze voorzichtig uit het fret gesneden krijgt. Er zullen toch een paar stukjes loskomen, zoals enkele wieltjes.

Maar er stonden vrij snel negen karretjes klaar.

Daarna kom je aan het gekkenwerk, de staart. Volgens de handleiding is hier eigenlijk geen lijm nodig en kan je het hele stuk in enkele bewegingen in elkaar plooien. Alleen, de verbindingen zijn zo flinterdun dat drie van de vier stukjes van het geheel loskomen omdat je twee verschillende plooirichtingen moet uitvoeren. Elk driehoekje draait een kwartslag rond zijn as en dan 180° tot tegen de staart aan. Deze plooit ineen als een doosje, maar bij het inbrengen van het lichaam plooit het even makkelijk weer uit elkaar. De meeste stukjes zijn hier dus toch gelijmd en een van de twaalf is tijdens het bevestigen, verloren gegaan omdat alle onderdelen tegelijk los kwamen. Gelukkig zijn er teveel van.

Dan rest ons nog de aandrijving. Twee propellertjes per stuk, elk maar een goeie millimeter groot. Gelukkig passen deze over het naaldje aan elk gedraaid stuk.

Wel moet je je eerst een kwartier onledig houden met het regelen van de pitch, wat alleen met een pincet lukt. Daarna zijn ze terug een zakje in gegaan, want ik wil deze pas na het schilderen van de torpedo's aanbrengen aangezien ze in messing mogen blijven.

De torpedo's staan hier klaar met de staart er op, maar voor het laatste onderdeel moeten ze op het karretje gelegd worden. De houten spie van het "picklesvat" is hier in PE megeleverd.

Hier zit alles er op en er aan. Dit is dus wel op een halve dag te doen, maar mispak je niet aan deze set want er is doorzettingsvermogen voor nodig.

Standaard

Ziet er echt vet uit. Sterk staaltje modelbouw, heb er geen andere woorden voor!

Standaard

Ongelooflijk Steven wat je ons hier weer brengt
    Het zal weeral een belevenis zijn als we hem kunnen aanschouwen op 1 of andere beurs
    Suc6 verder makker
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

knap en knap wat moet je nog schrijven
    Pascal

Standaard

Dag Steven,

Deze bouw heb ik al wat gevolgd op het Ship Model forum, ontzettend leuke aandacht voor detail. Gaat wat zijn als deze af is. Doe zo voort!

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor jullie mooie aanmoedigingen, het geeft moet voor morgen op de wedstrijd in Bornem. Het PE is nu eigenlijk opgebruikt tot na het aanbrengen van het dek, dat er pas op kan na het schilderen van de romp. Ik heb de relingen terug vervolledigd waar de panamakluizen weggesneden waren. Er zit genoeg PE bij mijn uitbreiding om nog een paar schepen van reling te voorzien, zowel 3 als vier bars per stanchion.

Daarna ben ik aan de dubbele 40mm-opstellingen begonnen. Hier had ik gelukkig een tijd geleden al een extra pakje Aber-loopjes voor gekocht.

Een paar dagen werk en ze zitten ook in elkaar. Ik heb ze gezellig bij de andere gezet.

Even daartussenin heb ik het zoontje van mijn stiefzus geholpen om zijn Lavochkin in de primer te zetten.

Daarna was het alle hens aan dek om alles voor MCW happening klaar te zetten, dat om 10 uur opengaat (jurering om 13u). Ik heb eerst eens het dek op het schip gelegd, maar met het extra plastic er onder was het te groot om al op het model te leggen. Je krijgt wel een indruk hoe dit er na het schilderen uit gaat zien.

De opstelling van het dek met de vliegtuigen er op heb ik uiteindelijk naast het schip gelegd, zo is er ook een beter onderscheid met het "naked model" gedeelte.

Nu staat er al een glazen vitrine over, er is goed op gelet dat alles met kneedgom vastgehecht is en dus niet kan gaan schuiven. Ik ben eens benieuwd of er edelmetaal aan te pas gaat komen. Ik ga dit op dezelfde manier dan ook in Hoboken neerzetten, volgende zaterdag.

Standaard

Geweldig en wat een doorzettingsvermogen Steven
    Spijtig kan ik er niet zijn , er is voor ons autobouwers een geweldigere beurs , eigenaardig je vind er bijna in geen 1 boekje er reclame over , te Jabbeke
    Maar later zal ik of wij het schip wel zien he
    Suc6 beste vriend
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt Marc, als je zaterdag niet komt dan wordt het misschien de forumbijeenkomst. Wie ook het topic van MCW Event heeft gezien (http://www.modelbouwen.be/threads/16...579#post359579), heeft al gemerkt dat de Princeton daar een bronzen medaille gehaald heeft in de categorie motorschepen masterclass.

Er was veel aandacht voor het model en het was in het algemeen een mooie wedstrijd.

Vandaag kwam het pakketje met figuurtjes van North Star aan.

Er stond in het Nederlands op dat het adres niet correct was, maar het komt toch overeen met dat van ons (?). De postbode zei dat iemand anders dat er had opgeschreven. Het bijzonderste is dat ze er, na zo'n anderhalve maand, toch geraakt zijn. Ik had kunnen reageren maar op de website van North Star wordt al afgeraden om dat eerder dan een maand na bestelling te doen; bovendien had ik geen klantenprofiel aangemaakt en dan heb je al geen voorrang. Het verzendadres is Zhitomir in Oekraine. Het pakje is afgestempeld zo'n twee weken na de bestelling.

Het pakketje bevat een verpakking beschermd met bolletjesplastic.

Hierin zit nog een rolletje beschermplastic met daarin een gripzakje met het printplaatje.

Blijkbaar waren al deze zorgen nog onvoldoende, want er was al zes man gaan lopen. Het plaatje kan nog steeds met de figuurtjes tegen de doos gedrukt worden. Deze breken bij de enkels af, dus een kleine herstelling zal wel noodzakelijk zijn, maar daar lig ik niet van wakker.

Laten we de figuurtjes eens onder de loep nemen.

Ik heb de 2 boksers er nog niet in gezocht maar hiermee krijgen we wel wat leven in de brouwerij.

Standaard

Meste foto's van de figuren zijn redelijk wazig, waardoor er niet zoveel over te zeggen valt. Een aanwinst/aanrader in uw ogen? of eerder een gimmick?

Standaard

Ik ben ook van plan om wat North Star mannetjes voor m'n U-boot aan te schaffen. Foto's zijn inderdaad wazig, maar op één foto ziet het er toch deftig uit.

Good luck voor de wedstrijd morgen, hopelijk weer wat glanzend metaal. Ik ben niet zo'n fan van dat event omdat ik jaren geleden de jurering op z'n zachtst gezegd nogal dubieus vond. Maar toi toi toi Steven

Standaard

Veel succes met de wedstrijd Steven, ben eveneens geinterreseerd in deze figuurtjes..

Grtz yves,
    They shall grow not old, as we that are left grow old:
    Age shall not weary them, nor the years condemn.
    At the going down of the sun and in the morning
    We will remember them....

Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 67891011 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten