Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip] - Pagina 12
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112
Weergegeven resultaten: 166 t/m 172 van 172

Discussie: CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip]

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor jullie aanmoedigingen. Ik heb de Princeton maar eens in een ander kleurtje gestoken. Als primer heb ik Tamiya lichtgrijs gespoten met de airbrush. Dat ging niet zo goed maar voor een primerlaag gaat het nog wel, ik moet hem nu wel in orde krijgen voor het echte werk. Volgens mij is de naald krom en raakt ze de zijkant, want er komt steeds verf op de kop van de airbrush terecht, die daardoor regelmatig schoongemaakt moet worden. Ik blijf hier toch jaarlijks last van hebben. Ze hebben me ooit een verkeerde naald gegeven, hopelijk is het dat niet.

Eerst foto's van het schip ondersteboven op de draaitafel gezet. De bovenkant had ik al eerder gedaan.

Dan na het schilderen. Ik merkte dat er een paar plekjes zijn waar ik niet meer bij kom. Als je in sommige verluchtingskokers kijkt, zie je daar nog wat PE zitten. Ook de binnenkant van de mast is niet makkelijk.

Het geschut doe ik op een andere keer, daar heb ik eerst nog een paar zaken te lijmen.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Ondertussen ben ik al wel aan de slag gegaan met de reling voor het luchtafweergeschut, die nergens voorzien was, ook niet bij WEM. Maar daar waren wel stukjes reling te vinden die dan weer niet gebruikt werden voor deze versie, dus konden die omgebouwd worden naar wat ik nodig had.

Voor de dubbelopstellingen zijn er drie aparte stukjes reling nodig. Die heb ik gesneden uit gewone reling met vier stangen, waarbij er een werd weggesneden en dan de andere tussen de buitenste twee van de drie overige werd weggehaald. Dan werd het geheel 90 graden gedraaid en vastgelijmd.

Hier moesten ze nog opgeschoond worden.

En hier zitten ze alle 27 op hun plek.

Voor de vierdubbele opstellingen vond ik nog twee stukjes reling die niet helemaal identiek zijn, maar deze twee stukken staan toch zo ver uit elkaar dat je niet beide tegelijk kan zien. Ik hoop dat ik er nu ongeveer ben met mijn relingwerk.

Goede topic beantwoorder

Standaard

De luchtafweerkanonnen staan nu in de primer, samen met de catwalk voor tussen de schoorstenen en de torpedo's.

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

prachtig voor de zoveelste keer, petje af voor je blijvende geduld en doorzetting.
    wel 1 opmerking.
    Ik hoop dat je deze prachtige stukken niet onder een zeiltje gaat wegmoffelen zoals op de foto.
    amuseer je met de verdere bouw, Marc

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Niet te doen, zo klein en al die details...
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor de mooie commentaren. De zeildoeken zie je vooral op foto's waar er in onbedreigde gebieden gevaren wordt. Tijdens operaties zal dit niet het geval geweest zijn. Vandaag heb ik Tamiya wit gespoten op de plaatsen waar bij het Measure 33B-schema de werking van schaduwen tegengegaan wordt. Dit is dus vooral onder de catwalks en afweergeschut, met ook een strook op het eiland. Ik heb de volledige onderkant van de galerijen gespoten omdat dit bij de Independence, toen die een vergelijkbaar patroon had, ook zo was.

Standaard

Mooi werk wat je laat zien.
    Pascal

Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten