Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip] - Pagina 3
Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 80

Discussie: CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip]

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt. Bij dit PE moet er toch vaak geplooid worden waar er geen plooilijnen uitgeëtst zijn, omwille van de stevigheid van de zeer dunne spijltjes.

Tussen de tweede en de derde schoorsteen groeit er een paddenstoel waar men de SK-antenne op monteerde. Dit is een luchtverkenningsradar die vooral op grote schepen zoals carriers geplaatst werd, maar niet op slagschepen. Er zaten ook weer dipoolantennes op. Hij kon niet eleveren maar detecteerde hoogteverschil door de frequentie van de hogere dipolen met de lagere te vergelijken. Het bereik lag op ongeveer 320 km. In een latere fase van de oorlog werd ze vervangen door een schotelantenne, de SK-2. http://www.radartutorial.eu/19.karte...rte143.en.html

Zoals je op de foto merkt, beschik ik over 2 PE-versies, die van Dragon zelf en die van WEM. Een derde staat zelfs niet op de foto, dat is een plastic part zonder gaatjes in voor wie gedoe niet ziet zitten. Het verschil in afwerking is hier wel goed zichtbaar. Ik veronderstel dat het PE van Dragon wel makkelijker werkt, met deze dikte plooit dit vast niet weg als je het uitsnijdt. De foto toont dat zelfs het PE van WEM nog tweemaal zo dik is als de originele antenne. Dunner kan je echter in metaal niet meer gaan. Ik heb de indruk dat er ook wat concessies gedaan zijn wat de ophanging van de antenne betreft. De horizontale driehoeken zijn er uit weggelaten en vervangen door diagonale structuren.

Op het platform komt nog een ladder, ik kan die best plaatsen wanneer de paddenstoel gemonteerd is.

Standaard

Hey,

Jawade Steven, dat veranderd hier al een stukje.
    Je gaat er een koperen van maken, maar dat brengt uiteraard het detail terug naar boven en daar doen we het toch voor nietwaar....
    Prachtig uitgevoerd tot nu toe. Schilderen zal een uitdaging worden....

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Wat een prachtige details zeg, goed bezig hoor Steven.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

papiermodelbouw.forum2go.nl

Standaard

Mooie details, dat wordt hier een prachtschip.
    Sometimes you win, sometimes you learn

Standaard

Steven, ik doe het je niet na dat gefriemel, prachtig.

Standaard

Ik volg hier al een tijdje in stilte en ik moet zeggen dat mijn mond steeds verder openvalt...pfff gewoon prachtig ! 😲
    GROETEN Marnic

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor jullie aandacht, ik hoop dat het allemaal heel blijft tot aan dat schilderen maar er zal wel eens iets mee fout gaan. Het is namelijk een beetje Murphy uitdagen. Er is ondertussen aan de catwalks bij de dekrand gewerkt. Die zitten tussen de luchtafweeropstellingen. Op het model werden ze in plastic uitgevoerd. De grootste verdienste van de WEM photo-etch set is dat al deze catwalks voorzien worden van geperforeerde loopplanken. Dat betekent wel dat je elke "gun tub" er van tussen moet zagen en dan goed moet opletten waar die op de dekrand vastgemaakt moesten worden, ze zitten meestal met drie op 1 onderdeel. Gelukkig passen ze nauwkeurig op het dek, zodat het gepuzzel nog meevalt. Hier een voorbeeld van zo'n onderdeel en hoe het aangepast moet worden.

Na een tijdje plakken ziet het dek er dan zo uit.

De instructies van het PE bevatten een scan van beide meegeleverde vellen, om de onderdelen, die niet op de plaat genummerd zijn, te kunnen terugvinden. Ik heb een paars kader getrokken rond de voor de catwalks bedoelde delen. Daarbij valt op dat er ook een paar exemplaren voorzien zijn van tubs in metaal, mogelijk omdat die wat ingewikkelder aansluiten. Vooraan is er ook een stel grote platformen voor drie paar afweerstukken die pas later op de Independence gemonteerd werden. Deze onderdelen zitten in de Dragonkit op een sprue die specifiek voor Princeton toegevoegd is. In de PE-set zitten ze ook als een alternatieve toevoeging, ik moet nog uitzoeken hoe dat dan aansluit op de 2 Independence-specifieke voorste catwalk-onderdelen, waar die platforms nog niet op zitten.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet zeker of Murphy een kans maakt tegen jouw photo etch skills Steven, dat ziet er hier allemaal erg strak uit.

Standaard

Mooi en volg in stilte verder grt.

Penningmeester / V.I.P. PeiperJ's schermafbeelding

Standaard

Nice.............zeker met die fijne gedetailleerde PE-setjes. Terug sterk bezig Steven

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt, het wordt nu al moeilijk om op te pakken.

De voorste twee driedubbele flakplatforms moesten nog geplaatst worden.

De linkse is hier al samengesteld en de plek waar de deur komt is al vrijgemaakt in het plastic.

Zelfs de onderkant is keurig afgewerkt.

Om te checken of de PE versie echt beter geproportioneerd was en waar de platforms moesten aansluiten, heb ik beroep gedaan op the Ship's Forum. Tracy voorzag me van een wazig plan dat hij gebruikt had voor het ontwerp van dit stuk van het model, aangezien dit een latere aanpassing is en het niet op de beter beschikbare bouwplannen staat. Ik heb met kleurlijnen aangegeven hoe ik het rudimentaire plan toch heb kunnen gebruiken. Om te beginnen, meten we de breedte van het vliegdek, dat op het plan in paars aangegeven is met de letter D. Vergelijken we dit met het plastic dek C, dan geeft de roze lijn aan dat dit ongeveer 2,2 keer in het plan past. Daardoor weten we dat deze factor ook de andere gezochte afstanden oplevert. Platform B met de rode lijn past het best 2,2 keer in afmeting A in blauw. Ook de afstand wordt op die manier berekend en hieruit blijkt dat WEM het volledig bij het rechte eind heeft.

De opstaande wand zorgt dat de platforms haaks staan, als je een sleuf tot tegen het dek aan zaagt. Hier een dryfit met de romp.

Beide platforms zijn hier verlijmd.

Een uitbreiding van het dek tegenover de vorige CVL maakte het noodzakelijk om de binnenkant daarvan al grijs te schilderen, zodat je het PE niet ziet reflecteren door de perforaties.

Goede topic beantwoorder

Standaard

De catwalks zijn nu bijna allemaal vervangen door PE. Alleen nog vooraan wat knutselen, want daar moet het PE ingekort worden door de "triple AA gun tubs". Op deze catwalks moet nu ook allerhande materiaal vastgemaakt worden, zoals vlotten. Er moet dan ook reling komen.

De afvalbak zit al goed vol.

Standaard

Smullen ,echt smullen is dit Steven...Weeral ferm bezig maat!!

Grtz yves,
    They shall grow not old, as we that are left grow old:
    Age shall not weary them, nor the years condemn.
    At the going down of the sun and in the morning
    We will remember them....

Standaard

Mooie toevoeging die PE, wordt heel knap.
    Sometimes you win, sometimes you learn

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt voor jullie aanmoedigingen! De airwing is nu ook aangestoken, die is door zijn kleine omvang geschikter om in de weekends op verplaatsing aan te werken. Door het aangekochte PE kunnen alvast 6 van de 8 F6F en ook 6 Avengers een upgrade krijgen. Bij het PE zit ook spul voor SBD Dauntless maar die horen niet op de Princeton thuis. Er heeft zelfs altijd een voorraad duikbommen op de Princeton gezeten, zonder dat er de bommenwerpers op het schip voor beschikbaar waren. Het eerste dat ik ga doen, is de Hellcats van cockpitdetail voorzien, zodat er een aantal met open canopy kunnen figureren. Er is een cockpitvloer met instrumentenbord waar wijzers in ge-etched zijn, een stoeltje en een knuppel.

De plastic romp is te nauw voor deze toevoeging, dus moet die uitgefreesd worden. Daar had ik ooit tandartsenspul voor gekregen.

Ik heb het pitje er al in gekleefd maar er is nog maar 1 toestel behandeld. Ik moest namelijk nog gaan winkelen. Daarbij heb ik ook de kringloopwinkel aangedaan. Daar kan je altijd zaken vinden voor een habbekrats die verrassend bruikbaar zijn.

Dit boek gaat over de voorvader van de modelbouwkits, Bassett-Lowke, waarmee de Royal Navy aan het begin van de vorige eeuw voorzien werd van opleidingsmodellen van de vloot, en ook van die van de andere mogendheden om de herkenningspunten te leren. De schaal is meestal 1/600 of 1/1200. Iemand heeft hier een collectie van aangelegd en die wordt in dit boek getoond. Ook veel koopvaardij- en lijnschepen waren beschikbaar. Ze waren ook voor particulieren te koop.

Zelfs de Independence-klasse was erbij.

Een aantal modellen wordt van naderbij getoond en ook de verpakking en de bouwmethode komen kort aan bod.

Verder heb ik nog een reparatie uitgevoerd aan een oud model van me, de Roosevelt. Een van de Hawkeyes was losgekomen en moest terug vastgezet worden. Hij stond op een draadje dat onder het gewicht neigde door te plooien. Ik heb het draadje korter vastgekleefd maar dan verder van het schip weg.

Om dan terug op de Princeton uit te komen: de reling staat al grotendeels op het schip. Nu moet er nog een afwijkend gedeelte vooraan gedaan worden en een stuk op de blisters aan de zijkanten van de hull. Op het dek ligt het platform klaar dat tussen de schoorstenen hoort. Dat zal ik achteraf moeten vastkleven, want anders is de galerij er onder niet meer schilderbaar.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten