Hoofdsponsor

1/350 CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip]

Ziet er echt vet uit. Sterk staaltje modelbouw, heb er geen andere woorden voor!
 
Ongelooflijk Steven wat je ons hier weer brengt
Het zal weeral een belevenis zijn als we hem kunnen aanschouwen op 1 of andere beurs
Suc6 verder makker
 
knap en knap wat moet je nog schrijven
 
Dag Steven,

Deze bouw heb ik al wat gevolgd op het Ship Model forum, ontzettend leuke aandacht voor detail. Gaat wat zijn als deze af is. Doe zo voort!
 
Bedankt voor jullie mooie aanmoedigingen, het geeft moet voor morgen op de wedstrijd in Bornem. Het PE is nu eigenlijk opgebruikt tot na het aanbrengen van het dek, dat er pas op kan na het schilderen van de romp. Ik heb de relingen terug vervolledigd waar de panamakluizen weggesneden waren. Er zit genoeg PE bij mijn uitbreiding om nog een paar schepen van reling te voorzien, zowel 3 als vier bars per stanchion.

attachment.jpg

Daarna ben ik aan de dubbele 40mm-opstellingen begonnen. Hier had ik gelukkig een tijd geleden al een extra pakje Aber-loopjes voor gekocht.

attachment.jpg

attachment.jpg

Een paar dagen werk en ze zitten ook in elkaar. Ik heb ze gezellig bij de andere gezet.

attachment.jpg

attachment.jpg

Even daartussenin heb ik het zoontje van mijn stiefzus geholpen om zijn Lavochkin in de primer te zetten.

attachment.jpg

Daarna was het alle hens aan dek om alles voor MCW happening klaar te zetten, dat om 10 uur opengaat (jurering om 13u). Ik heb eerst eens het dek op het schip gelegd, maar met het extra plastic er onder was het te groot om al op het model te leggen. Je krijgt wel een indruk hoe dit er na het schilderen uit gaat zien.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De opstelling van het dek met de vliegtuigen er op heb ik uiteindelijk naast het schip gelegd, zo is er ook een beter onderscheid met het "naked model" gedeelte.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu staat er al een glazen vitrine over, er is goed op gelet dat alles met kneedgom vastgehecht is en dus niet kan gaan schuiven. Ik ben eens benieuwd of er edelmetaal aan te pas gaat komen. Ik ga dit op dezelfde manier dan ook in Hoboken neerzetten, volgende zaterdag.
 
Geweldig en wat een doorzettingsvermogen Steven
Spijtig kan ik er niet zijn , er is voor ons autobouwers een geweldigere beurs , eigenaardig je vind er bijna in geen 1 boekje er reclame over , te Jabbeke
Maar later zal ik of wij het schip wel zien he
Suc6 beste vriend
Marc
 
Bedankt Marc, als je zaterdag niet komt dan wordt het misschien de forumbijeenkomst. Wie ook het topic van MCW Event heeft gezien (http://www.modelbouwen.be/threads/16565-MCW-Happening-2019?p=359579#post359579), heeft al gemerkt dat de Princeton daar een bronzen medaille gehaald heeft in de categorie motorschepen masterclass.

attachment.jpg

attachment.jpg

Er was veel aandacht voor het model en het was in het algemeen een mooie wedstrijd.

Vandaag kwam het pakketje met figuurtjes van North Star aan.

Er stond in het Nederlands op dat het adres niet correct was, maar het komt toch overeen met dat van ons (?). De postbode zei dat iemand anders dat er had opgeschreven. Het bijzonderste is dat ze er, na zo'n anderhalve maand, toch geraakt zijn. Ik had kunnen reageren maar op de website van North Star wordt al afgeraden om dat eerder dan een maand na bestelling te doen; bovendien had ik geen klantenprofiel aangemaakt en dan heb je al geen voorrang. Het verzendadres is Zhitomir in Oekraine. Het pakje is afgestempeld zo'n twee weken na de bestelling.

attachment.jpg

Het pakketje bevat een verpakking beschermd met bolletjesplastic.

attachment.jpg

Hierin zit nog een rolletje beschermplastic met daarin een gripzakje met het printplaatje.

attachment.jpg

Blijkbaar waren al deze zorgen nog onvoldoende, want er was al zes man gaan lopen. Het plaatje kan nog steeds met de figuurtjes tegen de doos gedrukt worden. Deze breken bij de enkels af, dus een kleine herstelling zal wel noodzakelijk zijn, maar daar lig ik niet van wakker.

attachment.jpg

Laten we de figuurtjes eens onder de loep nemen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb de 2 boksers er nog niet in gezocht maar hiermee krijgen we wel wat leven in de brouwerij.
 
Meste foto's van de figuren zijn redelijk wazig, waardoor er niet zoveel over te zeggen valt. Een aanwinst/aanrader in uw ogen? of eerder een gimmick?
 
Ik ben ook van plan om wat North Star mannetjes voor m'n U-boot aan te schaffen. Foto's zijn inderdaad wazig, maar op één foto ziet het er toch deftig uit.

Good luck voor de wedstrijd morgen, hopelijk weer wat glanzend metaal. Ik ben niet zo'n fan van dat event omdat ik jaren geleden de jurering op z'n zachtst gezegd nogal dubieus vond. Maar toi toi toi Steven ^^
 
Veel succes met de wedstrijd Steven, ben eveneens geinterreseerd in deze figuurtjes..

Grtz yves,
 
Ik zorg nog wel voor betere foto's, al heeft de camera vaker de neiging op op het brandpunt sterker in te zoomen. Je kan er niet mee van vlakbij fotograferen, dus is het ook niet uit het kleurenschermpje voorspelbaar of de plaatjes op het gewenste punt scherp gaan zijn na het croppen. Over de vraag of het de moeite is, kan ik antwoorden dat iedereen die het op m'n werk zag, ook enkelen die zelf 3D printen, er wel van achterover vielen.

Vandaag heeft de Princeton opnieuw brokken gemaakt, op IPMS Antwerpen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het schip heeft er een bronzen medaille en de speciale prijs voor het beste scheepsmodel gewonnen (hoe dat kan is me niet helemaal duidelijk, want ernaast stond een model dat zilver had gewonnen; dat was wel al afgewerkt en verweerd). Deze prijs bestond omwille van het 20-jarig bestaan van de beurs uit een briefje van 50 euro. Er waren zes van deze prijzen in verschillende categorieën, de hoogste was zelfs 150 euro. Ik ga nu een apart topic aanmaken over het evenement, want dit was nog niet het enige dat ik naar huis sleepte, vandaag. Ik heb ondertussen wel de opstelling gedemonteerd en de Bismarck er terug op aangebracht. Er kan dus nu al gaan geschilderd worden. Ik ga beginnen met het PE te primeren met Tamiya Medium Grey zoals de schoorsteensteunen, zodat de metaalkleur verdwijnt.
 
Ik heb dit meesterwerk hier in stilte gevolgd,

hoedje af voor deze details op zo een kleine schaal:wow:
En dikke proficiat met de prijzen.

Grtz.

Luc8)
 
Bedankt voor de complimenten. Ik heb nog een paar plaatjes geschoten van de figuurtjes voor wie er nog wilde gaan kopen, de twee boksers zijn nu gelokaliseerd. Ik heb de losgekomen figuren in quarantaine gelegd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Het werd dringend tijd om de laatste veranderingen uit te voeren die nodig waren om te kunnen gaan schilderen. Een aantal details ontbraken nog; enkele heb ik nog maar pas ontdekt bij een check-up met referentiefoto's ernaast.

attachment.jpg

attachment.jpg

De boegspriet diende om de paravane-ketting over te laten rollen, hier zat een wieltje in verwerkt. Er zit ook een vlaggenmast op, die vond ik wat onhandig in plastic, dus dat is een draad geworden.

attachment.jpg

De voorste schoorsteen moest ontdaan worden van de extra stoompijp. Ik zag op een foto dat hier een hogere buis aangehecht was. Ook zaten er antennes op de twee voorste schoorstenen.

attachment.jpg

Ik heb foto's van de Independence gebruikt om deze details na te bouwen, die zijn scherper genomen. er moesten drie platformpjes voor de antennes gemaakt worden, vooral de steuntjes daaronder waren moeilijk onder dezelfde hoek te bevestigen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Uit de kithandleiding is het niet af te leiden, maar het bakboordsloepdek is een stuk langer dan het stuurboord exemplaar. Ik had hier wel al iets van opgevangen, maar dacht dat het wel bij latere schepen van toepassing was. Toen zag ik op een wazige foto van Princeton dat er onder de catwalk achteraan nog een vlot bevestigd was op deze uitstulping en dat er dus nog iets aangebouwd moest worden. Er leidden zelfs nog twee ladders van de catwalk naar dit dek, iets dat aan stuurboord ontbreekt. Ik heb voor deze ladders een gat moeten maken in de messing PE catwalkvloer, geen lachertje want die kwam er uiteindelijk voor een deel af. Op het bovenaanzicht zie je dat er op de foto van de Independence een doorgang is naar de ladders, er zijn er nog genoeg over om dit mee te scratchen. Ook een waterdichte deur moest nog toegevoegd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zowel aan stuur- als aan bakboord moesten er takels komen voor de valreep. Die waren er niet, maar de stukjes voor de stormwering op het dek hadden ook de juiste vorm, en die ga ik toch niet openzetten. Er is ook nog een stukje trappenhuis gelijmd onder de brug, hier moet wel nog een steunbeer teruggelijmd worden.
 
"Hey" is het schip weer ...... ja wat reparatie hoort er nu eenmaal bij hé , toch alsnog kleine , maar niet onbelangrijke updat's die je deed , ziet er knap uit .
Kijk al uit naar de volgende ;)
 
Gisteren zijn de hangarpoorten dichtgemaakt met papieren maskers die ik op maat gesneden had.

attachment.jpg

Deze heb ik met houtlijm in de openingen gekleefd. Door de plooien sluiten deze dekseltjes de openingen goed af. Gelukkig waren deze ook allemaal even groot. Alleen de laatste poort aan stuurboord vooraan wilde niet goed meewerken, ze was alleen te bereiken als alles wat ervoor zat, terug losgekomen was (zie foto hierboven).

attachment.jpg

attachment.jpg

Om de kleurstrepen rond de liften niet te besmeuren, zijn die ook afgeschermd, al hoeft het dek niet helemaal gespoten te worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het plan is om nu ook weer het PE eerst Tamiya grijs te spuiten en daarna met de lichtste camouflagekleur te beginnen.
 
Ik heb het model nog met zeepwater afgewassen waar het vaak vastgenomen werd. Ik ontdekte net nog dat er ook rechte ammo-rekken achter de tubs voor de Bofors hingen, en aangezien ik er nog genoeg over had voor wat ik op de foto's van Independence zag, heb ik dit snel nog toegevoegd. Dit ging makkelijk omdat deze rekken op aparte panelen schenen te zitten, die ik eerst kon assembleren alvorens te bevestigen op de scheepsromp.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan