Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip] - Pagina 17
Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 71314151617
Weergegeven resultaten: 241 t/m 254 van 254

Discussie: CVL-23 USS Princeton 1/350 [wip]

Standaard

Mooier en mooier.
    Pascal

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt, vrienden. Het was weer tijd om wat te airbrushen.

Nu moesten al deze kleine stukjes uit het PE-fret gesneden worden.

Terwijl ik ze aan het afvijlen was, vloog deze voorbij, het leek wel of hij invasiestrepen had maar ik heb hem nog niet correct geïdentificeerd. Misschien is hij naar Erwin gevlogen in Ursel?

Hier zitten alle stukjes dan op de spuitstand. Ik besloot om voor het gebruik van de Lifecolor Deck Blue kleur eerst een laag Tamiya grijs te leggen voor extra hechtkracht. Dit bleek hier en daar nog niet genoeg te zijn.

Ik wilde nu ook al het dek weatheren, nog voor de metalen stukjes toegevoegd waren. Hiervoor was ook een maskering nodig van de catwalks. Hier volgen de resultaten van de verwering die met middelgrijs en Mud Brown van Tamiya uitgevoerd zijn. Er gaat later nog wat geborsteld worden voor de scherpere lijnen.

Je ziet ook de stukjes metaal al toegevoegd. Ik heb de gaatjes niet meer geschilderd, ze zijn al goed genoeg dichtgekleefd.

De supports voor de crash barrier waren nog niet volledig geschilderd en je merkt dat er bij aanraking van de stukjes makkelijk verf loskomt. Dit zal ik terug maskeren en spuiten.

Ik heb bij het PE van WEM nog iets belangrijks gevonden, "arrestor wire supports" waarmee de vangkabels voor de landende vliegtuigen opgehouden werden. Maar ik zal ze waarschijnlijk niet mogen plaatsen als er geen vliegtuigen moeten landen; het achterdek staat vol Avengers die geladen worden met torpedo's. Jammer maar helaas...

Standaard

Inderdaad Steven, hij kwam gedag zeggen in Ursel.
    Het betreft een Stinson Reliant, liaison vliegtuig van de Geallieerden. Met toestellen van dit type werd bloed en plasma aangevlogen naar Normandië, o.a. naar het eerste hulpvliegveld in St.-Laurent-sur-Mer.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Dat type was mij onbekend, maar de strepen en de trage vlucht zeiden me dat het toch iets interessants moest zijn.

Ondertussen heb ik gelezen dat de kabels alleen weggehaald worden om er nieuwe te hangen. Iemand die er over zou vallen, zou niet thuishoren op een vliegdek. Het eerste vliegdekschip dat in de US tentoongesteld werd, had de kabels ook nog op het dek, waardoor er steeds maar toeristen ten val kwamen. Daarom zijn ze alsnog weggehaald. Maar op de Princeton heb ik de steunen nu allemaal op het dek gemonteerd.

Spuiten viel nog niet mee. Ze waren te fijn om gun metal te spuiten, de deeltjes uit de spuitbus verstopten de gaatjes en ik heb alles met aceton schoongemaakt. Met zwart lukte het wel.

Plaatsen ging gemakkelijk. Vreemd genoeg is er ook een steun nodig in de liftvloer, die ben ik nog kwijt.

De kabel wordt gemaakt met Uschi Van Der Rosten 0,001 draad. Dit kan je aanspannen tot aan een druppeltje lijm.

Omdat er een kabel over de lift loopt en ik me niet goed kon inbeelden dat die over de liftschacht en de noodreling daarrond bleef hangen, ging ik op zoek naar foto's waaruit bleek hoe dat nu opgelost werd. Werd deze kabel losgemaakt? Uiteindelijk vond ik een foto in mijn referentieboek, waar je nog net twee diagonale lijntjes achter de lift ziet verdwijnen. Hij wordt dus omgelegd. Uiteraard vind je hierover helemaal niks in de literatuur over "arresting gear" op het net of in de handleiding, waardoor recht uit de doos de achterste lift openzetten niet helemaal juist kan uitgevoerd worden.

De reling die omhoog komt uit het dek rond de lift, krijg je bij de uitbreiding van WEM. Ik spuit ze nog grijs.

Hier zitten de geschilderde reling, de omgeleide remkabel en twee van de vijf resin Hellcats terug op het schip. De andere drie kunnen er niet terug in, maar die zouden dan ook nauwelijks zichtbaar geweest zijn door de hangardeuren vooraan.

Na deze kabels is het de beurt aan de crash barrier meer centraal op het vliegdek, maar die moet nog bijgespoten worden.

Standaard

Prachtige vorderingen opnieuw Steven en die uitleg over die kabel aan de lift had ik nog nooit gehoord maar is zo logisch als het maar kan.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Kleine en fijne vorderingen Mooi man !
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Je moet het maar uitzoeken allemaal mooie vordering weer.
    Pascal

Standaard

Heel indrukwekkend allemaal. Al die piepkleine stukjes, hoedje af !
    Grtz Gerry

Goede topic beantwoorder

Standaard

Bedankt aan de volgers! Vandaag liep een oproep binnen voor het naamplaatje, dus ging ik dat meteen afhalen in de Hubo. Zouden ze de tekst goed geplaatst hebben?

Maar er was geen vuiltje aan de lucht, hoogstens was er wat zwarte verf van de lettertjes gemorst op de randen. Dat kon er zo afgeschraapt worden, dus weet ik dat ik niet aan de lettertjes mag pulken.

Mijn voorkeur voor versie twee blijft. Het zal ook het makkelijkst zijn om het zware plaatje op vast te maken.

Goede topic beantwoorder

Standaard

Er zijn wat schoonheidsfoutjes aan het dek gerepareerd, waardoor er nu geen glanzend metaal meer tevoorschijn komt. Dit waren wel zulke kleine foutjes, dat er een gaatje van 1 bij 2 millimeter in een stukje tape moest gesneden worden. Op het dek mocht er namelijk geen verf komen. Even later bleek dat de drydecals dan ook nog eens niet bestand waren tegen tape, dus moesten daarna ook nog twee markeringen gerepareerd worden.

Nu kon hier ook de crash barrier van kabels voorzien worden.

Op deze foto zie je ook dat het eiland nu een decal gekregen heeft. Dit is een decoratie waarop aangegeven wordt hoeveel missies er al uitgevoerd waren. Ik vond een foto hiervan in mijn boek over de Princeton.

Ik ontdekte ook op een van de foto's op het net dat de zogenaamde venturi's ook op de Princeton aanwezig waren. Dit zijn de "spoilers" die je op de voorste catwalks tegenkomt. Ik dacht dat dit bij latere schepen pas toegepast was, maar op dit plaatje zijn ze duidelijk te zien:

Ze zitten ook bij de WEM upgrade, dus heb ik ze maar ineengezet, grijs gespoten en op de catwalks gekleefd. Nu hoef ik ze alleen nog in de camo te zetten.

Terwijl ik met de BTR bezig was, heb ik ook de torpedo's en de motorsloepen nog wat afgewerkt. De afwerpbare houten bekisting van de torpedo's is nu gespoten, ik moet alleen het gele stuk overal nog hetzelfde maken.

Ik zal me nu toch eens met de crew moeten gaan bezighouden.

Goede topic beantwoorder

Standaard

De figuren van North Star Models zitten nu in de primer.

Hier is alles klaargezet om de figuurtjes van de printplaat te halen. Dit is een opgave die je beter niet onderschat. Het duurt een paar uur om alle figuurtjes los te maken en de schade die daarbij eventueel ontstaat, meteen te repareren. Voor je het weet vergeet je welk been bij welk figuurtje hoort.

Hier zijn er al twee op de saté-prikker gelijmd. Die heeft een glad metalen oppervlak waardoor de figuurtjes er later makkelijk af te schaven zijn.

Hier zijn ze alle 85 aangemonsterd. Er zijn uiteindelijk toch niet zoveel zittende figuren bij. Verschillende hebben een steuntje om opgeheven armpjes te kunnen printen. Soms laten de eilandjes onder de figuren eerder los dan de voeten zelf. Dat werkt ook makkelijker omdat je dan de omstaanders niet kan raken met je scalpel. Een kniptangetje is hier en daar bruikbaar, maar niet bij de figuren die met de benen gespreid staan.

Hier kan je de schaal inschatten. Ik besloot om als primer de lichtblauwe uniformkleur te nemen die ik op foto's zag.

(http://www.navsource.org/archives/02/06.htm) Dit zijn vroege foto's uit de beginjaren van de oorlog, dat merk je aan de neutraliteitskleuren van de vliegtuigen.

Ik heb zelf een mengsel gemaakt van Tamiya blauw en wit. Dit is over alle figuren gespoten. Hierover kan nu het blauw van de overallbroek gepenseeld worden.

Standaard

Prachtig die kleine mannetjes Dank aan de techno goden voor de 3D printer !

Ben benieuwd hoe je de ogen gaat schilderen
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

knap die figuren zo klein.
    Pascal

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

jakkes, steeds weer opnieuw nog kleiner spul om te plaatsen dan voorheen.
    En het resultaat is gewoon super.
    alvast succes met je figuren,al ga ik toch niet zien of er een foutje in zit, zie namelijk de figuren niet eens zonder bril , maar er zijn er waarschijnlijk nog wel die arendsogen hebben net als jij.

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Pagina 17 van 17 EersteEerste ... 71314151617

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten