Hoofdsponsor

1/35 Krupp/Ardelt Waffentrager 105mm leFH-18 [DONE]

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Hallo mensen, de Aufklärungspanzer zal vermoedelijk eind deze week zo goed als klaar zijn dus was het gisteren kiezen tussen een aantal kits. Uiteindelijk viel mijn keuze op de Trumpeter Krupp/Ardelt Waffentrager met leFH-18 artilleriestuk. De meesten zullen wel weten dat dit destijds geen massaproduct meer geworden is. Door het feit dat er slechts enkele van zijn gemaakt (prototypes ?) kunnen we rustig stellen dat het hier een zgn. paper panzer betreft. Ik heb wel foto's gevonden van een 88 op een soortgelijk onderstel in de straten van -vermoedelijk- Berlijn. Ik blijf wel informatie zoeken zolang het projectje loopt want zo steek ik er nog wat van op.

De boxart gaat enkelen doen denken aan Roy's thread over clichés in de modelbouw, let op het anders gekleurde wiel.:D

attachment.jpg

Ik heb al een flinke bouwsessie achter de rug. Trouwens, het wordt opnieuw een RUDD-je omdat ik me zeer goed geamuseerd heb met het vorige projectje (en nog). Qua camouflage wil ik iets unieks doen, ik zie wel.

Eerste update volgt snel, groeten en welkom in mijn draadje.:P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfs op box art inderdaad, lol.

Ik wens je veel plezier met dit project. Ik weet hier een stuk minder van dan de gemiddelde lezer, dus ik volg met interesse in de zekerheid het een en ander te leren.
 
Niet echt mijn ding maar jouw werken zijn altijd interessant en dus gaan we zeker volgen.
 
Word zeker gevolgd grt.
 
veel succes met deze, wordt de moeite om te volgen in uw handen...
 
Nog nooit gezien of van gehoord maar een specialeke
Ik ga dit met alle plezier volgen
Marc
 
Roy, dan zal ik zeker trachten een en ander op te steken om het draadje wat interessanter mee te maken.
Erwin, dit is mijn ding evenmin maar ik kreeg de kit van een bevriende Engelse modelbouwer en nu wil ik hem gewoon eens bouwen. Ineens ook een modelletje om iets plezants mee te gaan doen, ik denk daarbij aan een blitse camo.
Pascal, altijd welkom !
Dank je Silenoz, ik zal mijn best doen.
Marc, jij ook weer van harte welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik me vooral bezig gehouden met de eerste track run. Zo moest elk linkje losgesneden worden, een beetje bijgeschuurd en na verlijming voorzien worden van twee track pins die nota bene ook van een taafje gesneden dienden te worden na verlijming.
Ook deze bouw gaat lekker vooruit al was ik wat terughoudend tov. Trumpeter. Dit bleek voorbarig want alles dwarrelt heerlijk in mekaar.

attachment.jpg
 
Ben ook niet zo te vinden voor paper panzers, maar dat zal de pret niet drukken om te komen kijken hoe je dit omtovert tot een mooi model ;)
 
Heel veel succes met deze bouw
 
Vind het altijd wel heel interessant die paper panzers,het voordeel hier van is je kan gerust je eigen versie maken en je hoeft niet echt historisch correct te gaan bouwen...
Veel bouw /schilder en verweer werken G 😉
 
Ik ga naast D-day zitten.
 
Makamba ik vind het best knus dat je bij mij op schoot zit nu, maar misschien toch even een eigen plekje zoeken?

Die virtuele zaalindeling kan ook niet altijd probleemloos verlopen he :)
 
LOL ! Zolang er niet met de popcorn gesmost wordt is het ok !
 
Oops snel opruimen dan voordat het gaat roesten :laugh:
 
Hey Guy, ben benieuwd wat je er van maakt.
Misschien kan je er een "wat als de oorlog niet gestopt was" creatie van maken, kwestie van je fantasie is compleet op hol te laten slagen.
 
Ron, ik pak er een dweil bij.

Jan, ik wil er inderdaad eens plezant mee aan de slag gaan, een zotte camo staat zeker op het programma al weet ik nog niet exact wat ik ga doen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan