Hoofdsponsor

1/24 VW Kever [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Beste bouwers, bedankt allemaal voor jullie lof en bemoedigende woorden 😄

Ondertussen gaat de bouw door maar ik moet ook nog werken en daardoor een kleine update. De treeplanken van de Kever had ik al met de AB gespoten in zwart en de rand in aluminium van Vallejo. Dat zag er zo uit :


attachment.jpg

Niet mis maar die rand moet chroom zijn , doordat ik voor mijn volgende bouw naar Domino geweest was en een vel bare metal foil had meegebracht vond het het geschikte moment om eens te proberen en nu blinken ook de treeplankjes en dat ziet er zo uit.

attachment.jpg

Ondertussen ook het achterste raam gedaan maar geen foto omdat hij mislukt is ( het raam dan) ik had dus een vel ter grote van het raampje uitgesneden en het hele raam bekleed, dan met een nieuw mesje de rand uitgesneden om dan het glas weer vrij te maken, echter dat was niet zo makkelijk wegens de lijm , het hele raam hing er vol van en was helemaal mat. Dan met een oorstaafje en Tamiya thinner het raam weer proper gemaakt maar daardoor is de rand weer losgekomen met een scheur tot gevolg. Back to the drowing board dus. Maar dat zal wel goed komen denk ik.... eerst morgen gaan werken en maandag verder dan maar ?!

Grts Anthony.
 
VW Kever de eindfoto's [DONE]

Beste medebouwers,

Het wonder is geschied ! De Kever is af , en zoals het cliché het wil : de laatste loodjes waren de zwaarste ,met name de clear parts van een randje Bare metal foil voorzien was geen sinecure , het is toch gelukt maar echt tevreden ben ik er niet over, voor de rest ben ik toch stiekem een beetje trots op dit autootje ik had nooit gedacht dat hij zo geslaagd ging zijn, hij is niet perfect maar voor een eerste poging op autovlak ben ik niet ontevreden, ik heb veel geleerd uit deze bouw en ik heb me super geamuseerd en dat is toch het belangrijkste bij deze hobby dacht i zo ?! Maar oordelen jullie maar hoe ik het gedaan heb ,hier zijn de eindfoto's

attachment.jpg

nog een foto van de binnenkant voor ie dicht ging

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dank aan iedereen voor de inbreng en tips en tricks , en een extra dikke Merci aan Coachke.
Dat was het , en nu op naar de meest sexy auto volgens mij de Mercedes 300 SL Gullwing

Grts Anthony
 
Laatst bewerkt:
Ik zie relatief buitengewoon weinig punten van verbetering, vind het welgemeend knap wat je voor elkaar hebt gekregen.
 
Ziet er mooi uit, maar de meest sexy wagen heb je volgens mij juist gebouwd, die rondingen al eens gezien :D

Als ik twee dingen van 'kritiek' mag geven, 1) de zwarte lijnen tussen de carrosseriedelen lijken mij in verhouding tot de schaal veel te breed, 2) je uitlaatjes uitboren en van binnen zwart schilderen geeft een realistischer effect.

Maar eerlijkheidshalve, mijn eerste model zag er veel minder goed uit, nu aan mijn 2de bezig, dus ik heb zelf nog alles te bewijzen ;).
 
Knap resultaat en je mag terecht tevreden zijn top grt.
 
Ziet er mooi uit, maar de meest sexy wagen heb je volgens mij juist gebouwd, die rondingen al eens gezien :D

Als ik twee dingen van 'kritiek' mag geven, 1) de zwarte lijnen tussen de carrosseriedelen lijken mij in verhouding tot de schaal veel te breed, 2) je uitlaatjes uitboren en van binnen zwart schilderen geeft een realistischer effect.

Maar eerlijkheidshalve, mijn eerste model zag er veel minder goed uit, nu aan mijn 2de bezig, dus ik heb zelf nog alles te bewijzen ;).

Je hebt gelijk wat betreft die strepen, dat zijn reepjes Tamiya tape die zwart gespoten zijn, ik had ze smaller moeten snijden maar had toen al een halve middag zitten klooien en was het beu. De uilaatjes dan wederom heb je gelijk alleen niet aan gedacht.

Tja de Kever is idd sexy met die rondingen, daarom is ie ook zo herkenbaar en populair , maar die Gullwing heeft ook van die rondingen hoor 😄

Grts Antony.
 
Prachtig mooi gedaan, maar toch even nog een opmerking.
De zwarte lijntjes tussen de spatborden en de rest van de carrosserie had je beter mat zwart gelaten
omdat deze rubberen veters zijn om de carrosserie delen mooi te laten aan sluiten en om de
onderliggende lak te beschermen.
Driewerf Hoera en proficiat mooi gedaan.

Groetjes,
Rudy
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan