Hoofdsponsor

1/24 VW Kever [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Anthony hier de beloofde foto's van de vijlen het zijn 6 verschillende vijlopties in plaats van 8
een grove vijl
een fijne vijl
een egalizeren of nog fijner vijltje
dan een vijl om mat te zetten
de andere zijde is om te polijsten
de laatste is om te glanzen en dat werkt zelfs op transparante stukken
Verkrijgbaar bij Kruidvat in de manicure afdeling let wel de vormen zijn dikwijls niet hetzelfde naargelang hun aankoop

attachment.jpg


attachment.jpg
 
Bedankt Marc 😄. Duidelijk nog in kerstsfeer 😄😄😄

Grts Anthony.
 
Haha ik snap hem , jaja tot volgende zaterdag dan gaat alles terug de doos in , kleindochter he die geniet er nog van
 
Voor vijlen ed ga ik naar de Action stukken goedkoper dan kruidvat.
Ene, commandt is niet om lakwerk te poetsen, dat is een slijpmiddel wat je met dergelijke dunne laklagen niet nodig hebt.
Ikzelf gebruik poor boy's en dan de kleine test flesjes die je voor een paar euro kunt kopen, super fijn om mee te werken, en de flesjes gaan zeker met kleine modellen lang mee.

ik dacht dat die blauw werd?
 
Mark ik denk dat ze die in Belgie niet hebben , het is te zeggen ik heb ze nog niet gevonden alleen die grove kartonnen vijltjes
 
Ene, commandt is niet om lakwerk te poetsen, dat is een slijpmiddel wat je met dergelijke dunne laklagen niet nodig hebt.
ik dacht dat die blauw werd?

De Commandant gebruik ik na het nat schuren, en het werkt hoor, de fles stond al een paar jaar in de kast en ik dacht eens proberen, het plan was inderdaad blauw, maar ik vond het te donker en bovendien had ik nog dat rood staan en mijn referentiefoto's zijn ook van een rood model

Die vijlen uit de action zijn die fijn genoeg ,staan daar nummers op zoals op schuurpapier ?

grts Anthony
 
Kleine update

Het kofferdeksel is gerestaureerd 😄

Omdat ik toch moest herbeginnen besloten om eens iets te proberen. Ik heb het onderdeel geprimerd en rood gespoten zoals voorheen. Maar dan heb ik voor de clear laag eerst het schuurpapier bovengehaald en nat geschuurd. De ondergrond was al veel vlakker en netter vond ik.
Dan de clear laag : voorheen deed ik een laag liet die dan drogen en dan een volgende ( zoals aangegeven op de verpakking )
Nu heb ik het anders gedaan : eerst een mistcoat, dan 5 min gewacht en meteen een tweede laag , weer 5 min gewacht en een derde laag , tijdens het wachten het onderdeel telkens onder een plastieken doos gezet om geen stof op het onderdeel te krijgen. Na weer 5 min een lichte vierde laag gegeven , vooral de randen en opstaande randjes, dan het onderdeel in de plastieken doos met deksel en laten drogen. En dit is het resultaat :

attachment.jpg

Het blinkt en er zitten veel minder oneffenheden in , weer iets geleerd

Wat vinden jullie er van ?

Grts Anthony
 
Nice je ziet waar een wil is is er altijd een weg he
Goed gedaan makker
 
Bedankt Marc , maar al de foto’s die ik hier plaats zijn veel kleiner als in het begin van het verslag , nochtans ik gebruik hetzelfde toestel ( iPad ) wat doe ik verkeerd ? Er gaat veel detail weg zo

Grts Anthony.
 
Anthony er is hier op een ander topic al gereageerd ikzelf heb er geen sluitende oplossing voor ik heb het trouwens ook voor gehad en heb mijn resolutie omhoog getrokken maar eerlijk ik weet niet hoe het op een i-pad moet
Marc
 
poging om een update te maken met goede foto's

Vandaag de hele body bewerkt, ik had van mijn persoonlijke mekanieker (coachke ) een tip gekregen voor m'n volgende project en wat verf besteld in Nederland, op de site had ik ook deze wollen bad boys gezien:

attachment.jpg

Voor de behandeling zag het er zo uit

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan aan de slag , eerst nat schuren met 2000 3000 4000 en 5000, dan de commandant scratch remover met de Dremel (van de Aldi, goed machineke trouwens)
Vervolgens Tamiya compound "Fine" en vervolgens Tamiya compound "Finish" allemaal met de Dremel, vervolgens body afgewassen in een lauw sopje ,afgedroogd en dan in de was gezet met het product op de foto hierboven, en het resultaat is zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer bevredigend den ik, maar oordelen jullie maar

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Alle orange peel is weg en het glanst dat het een lieve lust is :)


grts Anthony
 
Laatst bewerkt:
A zo blinken jong, niet te doen, pracht resultaat.
 
Machtig en de kleur past hem goed
Helemaal mijn ding
marc
 
Dat is prima veel werk aan geweest maar je word beloond
 
amai wat moet daar van zeggen knap grt.
 
je mocht wel eens waarschuwen om een zonnebril aan te doen... mooi werk...
 
Het keverke blinkt zo hard dat het beginnen blozen is, zo mooi!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan