Hoofdsponsor

1/24 VW Kever [done]

Schaal 1/24 - 1/25
@ beyond : als ze de druk uit de band gebruikten , dan had je toch niets meer aan dat reservewiel, wegens plat ? Of moest je die oppompen iedere keer je ging tanken ?😄
Inderdaad, je was zelf verantwoordelijk voor de bandendruk van je reservewiel. Eigenlijk was het wel een handig, simpel systeem
 
mijn ouders hadden vroeger een " Seca " tankstation en iedere keer daar zo een kevertje kwam tanken bliezen we dat reserve wiel op omdat we daar toch moesten zijn omdat de tankdop daar ook was , ik herinner me het nog steeds dat was voor mij zo een grote dop waar ge twee handen voor nodig had om deze los te draaien , je kon toen gemakkelijk met je arm in de tank
Ja dat waterreservoirtje hing met twee haakjes in de gaten van de wielbouten in het reservewiel
 
De white walls heb ik met witte verf en penseel geschilderd maar het is een echt prutswerkje en het moet zeer nauwkeurig gedaan worden want de minste afwijking zien je verdomd goed ( sorry voor de uitspraak )
 
Als je echt een strakke laklaag wil dan zal je toch moeten polijsten om het sinaasappelhuisje te verwijderen waaraan je niet ontkomt.
Ik gebruik zelf ook de vernis van Tamiya X-22 en het polijsten (nat schuren) kom je hier op uit. Voor ik het vergeet het stuk wat aansluit op de motorkap moest nog wat behandeld worden.
4892a363c9dd02f36e67c919aae9d17a.jpg
Het enigste wat er nu nog moet gebeuren is poetsen.
 
Ron bedankt voor de reactie maar kan je wat specifieker zijn in je uitleg ?
Waarmee schuren ? Wanneer ? Polijsten ?
Jouw resultaat is wat ik zoek 😄😄

Grts Modest.
 
Ondertussen naarstig voortgedaan. Vandaag het dashboard geschilderd en in de lak gezet. Alles met de hand gedaan en eigenlijk moest de kilometerteller ook geschilderd worden omdat Tamiya SAN het niet nodig vond om decals in deze kit te steken. Gelukkig zaten er in de Revell kit twee.

attachment.jpg

Ook het stuur is ondertussen afgewerkt in dezelfde kleur als de velgranden. Ook het embleeem op het stuur komt uit de Revell kever.

attachment.jpg

En kijk het begint op een aut te lijken.

attachment.jpg

Ik begin het steeds leuker te vinden in de autobranche 😄

Dat was het voor vandaag. Tips en tricks nog altijd welkom.

Grreeeetttzzz Modest
 
Modest een druppel houtlijm op uw km teller en daarna blinkende vernis als die droog is dan heb je net een echt glaasje ervoor
Verder ziet het er in mijn ogen zeer deftig uit
Marc
 
Modest dit stukje even doorlezen en als er nog vragen zijn stuur maar een PB.

Je kan polijst setjes kopen van Novus of Micro-Gloss daar zitten de schuurpads al bij in in diversen korrelgrotes. Tamiya heeft ook zo zijn eigen poetsmiddelen maar dat is niet echt mijn ding.

Klikkerdeklik
 
Goedenavond aan allen.

Al een tijdje niet gepost over de Kever maar ben volop bezig om het beestje af te werken. Na vele tips die ik hier kreeg ever de clear laag besloten om naar de lokale dhz te gaan en een spuitbus glanzende vernis van Motip te kopen ,was relatief goedkoop (een goeie 4€) en besloten om die decanteren in een leeg potje van Tamiya verf, ook een fles synthetische thinner van het huismerk meegenomen om naderhand de AB te reinigen. Het heeft wat voeten in de aarde gehad maar de Kever blinkt 😄

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


De wielen eronder gezet en de koplampen eens gepast

attachment.php


attachment.php



Hij blinkt wel mooi maar ik vind dat er teveel oneffenheden zijn, en na wat research en tips van jullie een testje gedaan op het kofferdeksel van de Kever. En dit heb ik allemaal gebruikt :

attachment.php


Schuurpapier is 2000 3000 4000 en 5000

En dit is het geworden , links is gedaan en rechts niet.

attachment.php


Foto kon iets beter maar is eigenlijk niet meer relevant want in al mijn enthousiasme heb ik de prijs van de beginnerskluns betaald. Aan de rechterkant heb ik op een opstaande rand dwars door de clear en de lak geschuurd , dus dat onderdeel is direct in een bakje met nagel disolvent van mijn madam gegaan en is ondertussen volledig gestript om opnieuw te beginnen. Ook het dak is gedaan (nog geen foto) en het resultaat overtreft mijn stoutste verwachtingen. Ga nog proberen daar een foto van te posten.
Dat was het voor nu ,laat maar weten wat jullie vinden.


Grrrrreeeeeeeetttzzzzz Modest
 
Beste Anthony hier op het forum is niet veel te zien van fotokes
kan je het even nakijken misschien vergeten op te slaan ?
 
OK poging twee dan, ik weet niet wat er fout is gegaan gisteren maar inneens waren de foto's weg, opnieuw doen dus...

Zoals gezegd heb i wat geëxperimenteerd met de clear laag voor de Kever. In de lokale DHZ een spuitbus van Motip gekocht en gedecanteerd in een potje van Tamiya verf ,ook een synthetische thinner meegebracht om de AB weer proper te krijgen. Ik heb eerst de body opgeschuurd en dan een laagje of vier clear gespoten met tussenpozen, en waarachtig het ding begon te blinken.

Motorkap en kofferdeksel

attachment.jpg

Body

attachment.jpg

attachment.jpg

ook eens de koplampengepast (zitten nog niet vast)


attachment.jpg

attachment.jpg

dan eens alles bijeen gebracht en het lijkt al op een auto

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

het blinkt wel allemaal maar er zitten wat onzuiverheden in en ik ben dus niet tevreden en ga nat schuren en polijsten en dit heb ik allemaal gebruikt

attachment.jpg

en het resultaat mag er zijn vind ik

attachment.jpg

linkerkant is gedaan rechts niet, foto is nie zo goed maar het verschil is groot

hier het dak

attachment.jpg

ondertussen een beetje te enthousiast geweest op het kofferdeksel en dwars door de lak geschuurd, dus heeft dat onderdeel een badje genomen in nagellakverwijderaar en ziet er nu weer zo uit :(

attachment.jpg

zo hoop dat alles nu zichtbaar is en zeg maar wat jullie ervan vinden

Grrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeetttttttttttzzzzzzzzzzzzz Modest
 
Afgaande op jouw foto's en uitleg zou ik zeggen dat het er goed uit ziet.
Heb ook al gewerkt met Motip en was er best tevreden over en een beetje nat schuren achteraf hoort er bij.
 
Mooi mooi spijtig van het foutje , maar Anthony mag ik attent op maken met nagellak remover in verband met plastiek ik denk dat je nu veel geluk hebt gehad normaal zit er aceton in en daar plastiek helemaal niet tegen oppassen dus
Knap werk
Marc
 
Eerst getest hè Marc 😄

Btw de foto’s zijn nogal aan de kleine kant, begrijp het niet is nochtans methetzelfde toestel als voordien. Misschien kunnen de mode raad geven ?

Nog een kort vraagje , ik heb nat geschuurd met actereenvolgens 2000 3000 4000 en 5000 , vroeg mij af of dit niet teveel is ?

Anthony.
 
Ik ga tot 12000 maar lig wel wat meer lagen vernis
 
Ja ik heb ook slispapier tot 12000 je kan ook zo een vijl kopen in het kruidvat die heeft 8 verschillende vlakken van schuren tot blinken voor de dames hun nagels ik gebruik bijna niks anders , je kan er echt mee polijsten zonder gebruik van enig product zelfs op raampjes kan je die terug blinkend krijgen
Met de beelden ik heb het nu ook gezien met mijn foto's van autoworld waren ook aan de kleine kant vond ik
 
Dank u heren 😄. Het heeft wel al bloed zweet en tranen gekost om tot hier te geraken.
Marc kan je eens een foto posten van die vijl ?

Grts Anthony.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan