Hoofdsponsor

1/72 Back to Basics: vliegtuigen.

Beste mensen, bedankt voor jullie steun en reacties maar het gaat niet meer. Niet met de oude projecten en niet met een nieuw project. Telkens als ik aan de werktafel ga zitten begin ik misselijk te worden. Gisteravond zelfs moeten overgeven en ook de slapeloosheid is terug. Dat probleem was efkes weg (dankzij die nieuwe projecten) maar helaas is het er weer.

Beyond: hij heeft me niet doen wakker schieten maar misschien is het een goed idee om eens met het bestuur samen te zitten en een nieuwe regel in te voeren:

"Als je niets positiefs weet te zeggen, zwijg dan gewoon".

Ooit eens op een fotografieforum de regels gelezen en één er van was dat je altijd met iets positiefs moest beginnen in je reactie en dan pas op de fouten mocht wijzen.
Neem wat afstand dan en start terug als je het terug ziet zitten, een forum met een zekere vorm van censuur zit er volgens mij niemand op te wachten....
 
Mr Artex wij kunnen natuurlijk niet in jouw hoofd kijken of naar de kleuren van je gevoelens.Het gaat er allemaal om hoe je de dingen benadert en wat je er mee doet
De ene kan dit natuurlijk makkelijker dan de andere dat zijn geen beschuldigende vingers die hier opsteken naar jou toe maar dat is gewoon wat het is.
Over jouw modelbouw, wat ik er tothiertoe van gezien heb dat zijn toch al werkjes van een bepaald niveau en beter dan het mijne hoor.Ik vind het juist enorm spijtig dat bij jou die eindfase niet gehaald wordt omdat het volgens jou niet goed genoeg is.
Kijk niet naar een ander of trek je een ander zijn mening niet aan doe gewoon aan modelbouw plak,knip,trek,zaag,schuur,verf het volledig in het rozenblad of zwart als je dat mooi vind.
Sta open voor kritiek en beschouw het als constructief. op een forum moet je toch kunnen kritiek krijgen en geven? Als we hier elkaar enkel met bloempotten gaan gooien (al dan niet met de pot eraan)gaan we dan niet gemakzuchtig worden en denken dat we er al zijn?Nee ik heb recent ook nog maar geleerd dat modelbouwer is zoals de laagjes verf die je aanbrengt op je model, telkens dat laagje meer ervaring bij de jouwe en dan het volgende.

mijn zegje no offence
 
Zal ik mijn zegje dan ook eens doen ?

Waar gaat dit eigenlijk over ? ? ? ? ?

Dit is nu de 2de keer op een week dat iemand zich in zijn "gat gebeten" / "op zijn tenen getrapt" voelt door een opmerking.

Zitten we hier met een bende kleuters of met mensen die hun passie voor een hobby met elkaar delen ?

Kweek eens een beetje ruggegraat, trek die lange tenen in, en ga daarna op een sociaal medium zoals bijvoorbeeld dit forum posten.

Kritiek IS en ZAL altijd en overal aanwezig zijn.

Leer ermee omgaan en leer het verdragen. Het zal u niet alleen helpen met uw modelbouw-hobby, maar ook met uw hele leven.
 
Beste Alain,

het is niet gemakkelijk om de juiste woorden te vinden.
Maar begrijp dit zeker niet verkeerd.
Je bent nu al enkele jaren hier op het forum.
En vele mensen hebben je al tips gegeven, je bent op die paar jaar ook serieus gegroeid.
Toch ben je zelf nooit tevreden.

Het is hier een forum, dus iedereen kan zijn mening geven.
Wij van het beheer proberen dit ook over heel het forum bij te houden.
En als wij vinden dat iets te ver gaat of verkeerd is, dan grijpen wij zo snel mogelijk in.
Maar enkel als dit nodig is.
Met een vinger naar iemand wijzen omdat er bij jou iets niet goed gaat is geen oplossing.

Je hebt zelf al meerdere keren aangegeven dat je prijzen pakkers wilt maken.
Waarom? De hobby is er in eerste plaats voor jezelf en niet voor een ander.
En als je eens iets wint is dat een leuk extraatje.
Maar dit mag niet het hoofddoel zijn.
Net zoals je al meerdere malen hebt aangegeven met de hobby te stoppen omdat iets niet lukt.
Ik kan niet zien wat er in jouw hoofd allemaal rondgaat.
Ik denk alleen dat het misschien beter is om eens met een dokter te gaan praten. (nogmaals dit is niet verkeerd bedoeld)
Want op deze manier kom je geen stap verder.

misschien is het een goed idee om eens met het bestuur samen te zitten en een nieuwe regel in te voeren: "Als je niets positiefs weet te zeggen, zwijg dan gewoon".

Ik heb nog niet echt afbrekende kritiek in jouw topics tegen gekomen.
En alles wat er gereageerd is op je topics heeft jou naar een hoger niveau geholpen.
Het ben jijzelf die je elke keer weer naar beneden haalt.

Denk hier eens goed over na.
 
Laatst bewerkt:
Alain, zoals gezegd, dit houd mij bezig. Ik denk omdat je bouwt uit gevoel. Zeg gewoon eens bij een kit, hij is klaar, gereed. Wat er verder is dat is history. Dan kan ik je vertellen, na een maand of 5 weet je ook niet meer wat je dacht...

Dat zijn weer een stel zalvende woorden, moet ik bedelen dat je gaat model bouwen?nee eigenlijk interesseert het mij niet, je bouwt beter en schrijft beter. Dan stop je met bouwen en ga je weg......betekend wel dat je verplicht ben om te kijken of er iemand reageert., of gewoon niet.
Wat al je zombie diorama betreft, zulke heb ik ook, Laat staan die zijn gereed, al of niet klaar, waarom verder gaan?

Of misschien is het wel leuk dat je ieder keer in een hoekje zit te jammeren, dat is dan ook de reden dat ik kijk/lees. Nee echt niet want dan stop je ook...

Ik ga wel eens met de honden wandelen lopen we ineen roedel, met een paar mensen. en iemand die pas 82 is, tekens zeggen we, dat pad, dat pad is niet te lopen, Trek een keer laarzen aan!!! Na hevige sneeuwval en dooi eindelijk laarzen aan, weken bezig.....


Je raad het al zijn de plassen zo diep, dat de rest er niet meer door kan lopen. Is Jan met zijn 82 jaar oud, uit zijn humeur, want nu mag hij door de plassen lopen, en krijgt hij de kans niet, zo weer iemand ontevreden.

Weet je, waar je Ron ten onrechte van beschuldigd, stap op en rijd mee...

Het loopt tegen kerst, ga even de reetjes buiten voederen of filmen, en vooral niet spitten in je tuin. Bouw een vliegtuig en zo die is klaar...

Ik denk eerder dat mijn opmerkingen niet bevallen, ik denk dat beheer mijn moet verwijderen, want ik heb je nu echt beledigd. Laat dit bericht dan mijn afscheid zijn. Met sommige woorden, zal je ook niet begrijpen hoe verdrietig jij, mij maakt....

Zoals mijn Ma altijd zei, als je, je kont brand moet je op de blaren zitten, en als je Sla eet krijg je blaren op je tong

Compassie en meeleven, inbeelden een ander zijn gevoelens, zijn begrippen die ik niet begrijp
 
Laatst bewerkt:
Dat van dat goede gevoel als je een doos opentrekt, dat begrijpen we allemaal, denk ik. Ik heb er net ook weer een geopend waar ik de tafel mee kon volleggen. Ik heb mezelf wel pas toegelaten dat te doen nu ik een ander model van hetzelfde kaliber afgewerkt heb. Er waren verschillende mensen die nog kritiek hadden maar ook veel die tevreden waren. Jij hoeft ook niet alle kritiek op je te nemen, maar je kon je er wel aan verwachten dat die er kwam als mensen de onafgewerkte topics zagen toenemen. Ik waarschuw je wel, als je dat ook met vliegtuigen gaat doen, die nemen dubbel zoveel ruimte in als voertuigen...
 
Door zetten man, ik begin het ook te beseffen het is een hobby, en het is tenslotte jij die hem maakt. Lees wel de goede raad van iemand anders. Maar tenslotte doe jij toch wat voor jou het beste is. Maar je moet het ook schrijven naar die mensen, dat je het mooi vind van de goede raad , maar dat je het toch zo naar je wens wil doen. En geloof mij beste vriend. Het ga je helpen, ik zat in zelfde straatje. Maar nu begin ik het te beseffen. IK verwijd niemand, maar ik heb het te laat beseft , Luister en denk er aan. En je ga mij gelijk geven. HET IS EEN HOBBY. En nu doe ik het met plezier.
Adriën
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan