Hoofdsponsor

1/24 Chevy `41 Pick-up [done]

Schaal 1/24 - 1/25

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.294
Om me niet teveel met cliches en size matters bezig te houden heb ik maar besloten om maar wat te bouwen :)

Slachtoffer is deze Chevy en deze word, schrik niet, zo uit het doosje gebouwd met de standaard velgen eronder, niet die op de boxart staan :O Dus weer een rustig tussendoor projectje waar je tussendoor aan de andere projecten kan nadenken hoe sommigen onderdelen te maken want er staat voor ergens in 2018 en aardig project in de pipeline :dry:

De boxart
786655f81430a6508253e28944641d24.jpg

De eerste werken, de waterfall grill (zo word dit grill`s in de U.S genoemd) open maken door middel van een resin zaag
ec26d2c6ddf16b2b22bcb1bc9cf1d1f4.jpg

Daarna even in de dikke bleek om het chroom te verwijderen. De bleek gaf een rare reactie in het aluminium bakje wat ik nog nooit gezien had maar doe dit soort werkjes meestal in een plastic bakje.
7a11295da510285807b4754b0a425da5.jpg

Na het verwijderen van de onderdelen en het weg gooien van de bleek trof ik deze drap aan, kan nooit gezond zijn :O
1583e3704f2738854d5de3006bc7fd48.jpg

Alvast wat grote delen geschuurd voor een wat betere hechting van de primer en voor het zichtbaar maken van eventuele plekken die wat verzonken zijn wat weleens voorkomt als er aan de andere kant wat detail zit, en uiteraard giernaden.
3a36687b81106d28741ff04646d4443b.jpg

De gril zit al op zijn plaats gelijmd omdat omdat deze door een bepaalde actie :wub: in vier stukken was gebroken nu nog iets verder schoonmaken en hopen dat ik een aardige chroom grill terug kan krijgen door middel van een Molotow stift.
1cd372e358c2d42dfcc003b893cb44b0.jpg

Zit wel met het idee in mijn achterhoofd om de grill zelf te gaan maken omdat deze in werkelijkheid uit platte strips bestaat en niet half rond zoals Revell het weer geeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
veel bouwplezier :)

het kan ook mooi zijn om de grill zwart te laten :D
 
Dezelfde gezonde denkwijze JordiC :)
 
Ron mooie truck in eender welke uitvoering en zeker als hij uit jouw handen komt
Ik volg met heel veel interesse
Marc
 
We doen best coach :) had net even snel gekeken hoe de Molow chroom zal uitpakken en zier er nu goed uit maar morgen even beter bekijken bij goed licht.
 
Echt helemaal mijn ding,ik ben er zeker van dat dit een beauty word.Mijn interesse is gewekt.
Marc S
 
Ben gek van die '40's type trucks, dus ga zeker volgen.
 
veel plezier en volg in alle stilte grt.
 
Mooi project, spreekt mij echt wel aan. Ben benieuwd hoe uit de doos hij gaat eindigen als je nu al spreekt over de grill zelf te gaan maken... :D
 
Bedankt voor de reacties.

Erik71 nee loop eventueel met het idee om de gril te vervangen als het met de Molotow chroomstift niet wil lukken (naar mijn smaak :) ) wil de 1/24 wagens zoveel mogelijk OOTB bouwen naast de wat complexere projectjes voor wat ontspanning.
 
Heel veel succes, ga ook volgen
 
Aris u ook bedankt.

Vandaag alvast de de belangrijkste delen in de primer gezet zodat ze gelakt kunnen worden en in de komende dagen in de vernis gespoten kunnen worden zodat deze lekker uit kan harden terwijl ik me bezig houd met de andere onderdelen die met een lik verf gereed zullen zijn.

518da3cdb22b9cbaf738be25609be35e.jpg
De roze panter :) de roze kleur heb ik verkregen door een scheutje AMMO meniekleur primer door de grijze Vallejo te mengen en zowaar geen ruzie tussen die twee in mijn verf cupje.

fdfdb7a7265c720ff6ccecc836f30513.jpg
Ik heb ooit eens een restantje witte primer en mijn zwarte primer gegooid en dat leverde deze toch wel mooie kleur zwart op dus nu loop ik eraan te denken om er gewoon vernis over te zetten :)
 
Het roze heeft wel iets, maar is de primer niet te grof om eenvoudig te vernissen
 
Ik vergeet ook altijd de helft erbij te zetten :)

Is wel een leuk roze kleurtje Jan prima basis voor de rode verf die er later overheen gaat. Wat het zwart betreft dat valt eigenlijk nog wel mee wat de grofheid betreft ok het is niet zo strak als verf maar na een laag of zes vernis is hij wel glad denk ik :) wat mij opval na je opmerking is dat het roze wel iets grover is waarschijnlijk doordat het vermengt is met AMMO, waarschijnlijk heeft AMMO iets grovere pigmenten gebruikt in zijn primer???
 
Ziet er toch strak gespoten uit hoor Ron.
Ook nog wat flow improver er bij gedaan?
 
Knap , ja die kleur heeft wel iets , het zou best kunnen met vernis erover lijkt me best te doen
Marc
 
Ziet er toch strak gespoten uit hoor Ron.
Ook nog wat flow improver er bij gedaan?

Ja de primer lig er zeker strak op maar geen flow improver gebruikt beter nog ik heb het niet eens zoals ook de retarder, de ene zweert erbij en de andere zoals ik doe er gewoon een paar druppels water bij in.

Coachke Ja ik kan het inderdaad vernissen maar voor de zekerheid morgen even in goed daglicht kijken hoe het er echt uit ziet niet dat ik straks een nare verassing ziet als ik hem in de vernis zit want dan kunnen ze me weg brengen :) Maar eerst moet ik nog een stukje van de neus in de rode primer zetten.

Ps hij word gewoon rood en zwart :)
 
Vandaag de basis kleuren erop gespoten nadat ik de firewall opnieuw wit had geprimerd omdat er kleur verschil in zat, de reden was dat deze over een zwarte ondergrond was gespoten wat het kleur verschil veroorzaakte problem solved :). De zwarte primer is toch maar overgespoten omdat ik in het daglicht een plekje zag zitten waarvan ik niet zeker was dat deze na het vernissen zal opvallen dus maar voor de zekerheid maar over gespoten met satin zwart. Het rood is een mixje van glans en mat rood voordeel hiervan is het spuit beter en dekt beter.

9d83992c963471a39774f6d7776fa483.jpg
 
Mooi toch die Amerikaanse pick-ups, zeker de oudere, i love it !!!!
Mooie kleurstelling ook.
Heb je voor te spuiten al eens Zero paints gebruikt, werkt naar mijn bescheiden mening
mits een goede primer fantastisch.

Groetjes,
Rudy
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan