Hoofdsponsor

1/35 king tiger [wip]

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.612
Geachte collega's.
In een bui een tank gekocht enkele weken geleden om er veel later aan te beginnen.
Toch bij gebrek aan het nodige materiaal en goesting om volgend groot diorama te starten wilde ik deze in tussentijd eens proberen.
Er ligt heel wat op het bord en zal dit proberen tot een goed einde te brengen zonder me zelf frustraties te geven.
Dus cliches zullen hier zeker gebruikt worden vooral door de camera :P




attachment.php


attachment.php


attachment.php


Hier begrijp ik het plan niet in die zin dat men B13 en B12 als optioneel opgeeft maar zijn hetzelfde in vorm en afmeting.
optioneel begrijp ik wel maar de keuze tussen B13 en B12 niet.
Kan iemand mij hier in verder helpen thank's

attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zal toch wel een klein verschil in zitten. Misschien de achterkant, die in de ene versie iets meer klemt dan in de andere?

Succes met deze kit, uit mijn hoofd staat die als kwalitatief goed bekend.
 
Pascal ligt het niet aan de lengte van de bouten? Dat de ene dient voor de wielen aan de buitenzijde en de andere voor de diepliggende wielen?
Heb je als eens alle details bekeken op die bouten? Want soms was het zo dat een vroege versie een kleine bout meer of minder had dan een latere versie.

Ik zie dat je kit er één is met Henschel toren. Zou het kunnen dat de basis kit gelijke is voor de versie Henschel en Porsche maar dat er toch detail verschil is tussen beide?

je zal er je info eens moeten op raadplegen.

Voor de rest veel succes gewenst, had eerlijk gezegd niet gedacht dat je een tank zou aanpakken en dan nog met full interior ook.
 
Ja Erwin dat was een waarvan ik nu tracht te achterhalen waarom ik die gekocht heb maar nu ik hem heb zal ik hem proberen te maken:O
 
hier op pc veel info op geslagen en met vergrootglas duidelijk te zien dat er verschil is (begint al goed).
Een echte verklaring vind ik niet maar deze bouwer maakt de henchel turret de welke ik ook wil maken en heeft de info gevraagd en zal dit ook opvolgen.

Henschel Turret Well, if you want some info, best ask an expert, so I got in touch with “Superking” author David Parker, and his advice was to go with the hubs with the centre grease nipple (parts B13 & 14), so that's exactly what I did.

attachment.php
 
Isse simpel :)

Ik wist het ook niet hoor Pascal lol maar succes met de bouw.
 
Heel veel succes met de bouw
 
Dacht al dat het zoiets ging zijn.
De Duitsers wilden altijd het betere werk leveren en brachten constant verbeteringen aan in het bouwproces van hun voertuigen.
Dit had echter als gevolg dat ze meer en meer reserve onderdelen moesten hebben om alle verschillende versies te onderhouden. Die smeernippel zal zo iets geweest zijn dat er of eerst was of achteraf gekomen is.
 
Ola,deze is beslist ene om te volgen..Good luck Pascal..!!!

Grtz yves,
 
Dat ziet er weer lekker uit, een Tiger II kan me altijd bekoren. Ik schuif een stoeltje bij als het mag ^^

* irritante betweter modus on *
Bij de weg - en ik herhaal het tot iedereen het beu is (ik ben op kruistocht :D ) :P : 1. De naam 'King Tiger' is ieuw - das een foute benaming van dit knap staaltje Duitse techniek.
2. Er bestaan geen Henschel en Porsche koepels: beide zijn ontworpen en gebouwd door Krupp. Wel is het zo dat de koepels die Krupp ontworpen had voor de Porsche inzending voor Tiger II project (dat niet gewonnen heeft) initieel op het door Henschel ontworpen chassis gezet zijn.

* irritante betweter modus off *

Ik kijk al uit naar de volgende update!
 
zal dit ook maar volgen ... ... hopelijk plaats tussen al dat stoelen ? :eek:)
 
Succes met deze, Pascal. Vergeet niet wat ik zei over die kast vol tanks!
 
Veel bouwplezier, ik volg in stilte en kom geregeld wel is piepen.
 
Welkom allemaal en ik zal mijn best doen ( ik zei het nog ,, pak een groter zaal" ).
Het is wat anders dan die sherman maar tot nu toe past alles geweldig maar verdraagd geen speling.
Enig punt dat ik kan zeggen is dat sommige stukjes ongelukkig aan de spreu hangen waardoor het moeilijk is om het te verwijderen zonder kleine beschadiging ( maar het is haast muggenziften).
heb de binnenzijde al in primer gezet want alles wat nu komt wil ik eerst schilderen voor ik het plaats , later word dit moeilijk.



attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Bedankt jongens
Pascal: heb film volledig gekeken ( bedankt) en het valt me op hoeveel details deze kit er tegen aan gooit.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Dat ziet er een pracht van een kit uit met heel veel details en zo te zien heb ik toch de indruk dat je je goed aan het vermaken bent met deze.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan