Hoofdsponsor

1/35 king tiger [wip]

Zeer mooie vorderingen hier Pascal, ik volg Roy helemaal ivb het wit dit zou ik nog wel wat verzwakken maar de rest ziet er al heel goed uit....😉
 
Inderdaad op mijn allereerste werk , Henschel Engineering daar reviseerde men de M113 en de HS 30 en die werden van binnen na alles proper en gedemonteerd te hebben terug gespoten in een crème kleur dat kan ik me nog herinneren
 
Pascal , je bent weer bijzonder goed op dreef makker , zie ik graag zo'n topic's :)
 
Dank u en heb het wit wat terug genomen maar weet het even niet en laat het verder voorlopig gerust .

attachment.php


attachment.php
 
Pascal het is altijd weer fijn om via hier mee te maken hoe jij de modellen weet te maken..
 
Goed op dreef Pascal. Ik weet niet veel van interieurs af maar hoor de band die de brandblusser op zijn plaats houd niet wit te zijn?
 
Dank u en zoals jullie doe ik dit wel graag:D.
Ron : het is zoeken en plan trekken en ga zo veel mogelijk af op foto's als ik ze al kan vinden want daar gaat veel tijd in ( soms teveel naar mijn zin):huh:.

attachment.php


attachment.php
 
Die brandblusser hang aan een tegeltjes wand :laugh: maar serieus nu ff zover dat mogelijk is bij mij op je foto van de binnenzijde zie je voor de brandblusser een lege constructie en die is zover ik weet voor een brandblusser en zo niet voor een gasmaskerkoker ,maar de experts op Duits gebied zullen het zeker weten.
 
Mooie vorderingen, ziet er in mijn ogen prachtig uit.
 
Het wit dat gebruikt werd voor de interieuren was, voor zover ik weet, "Elfenbein". Dit vertaald zich naar "Ivoorkleur".
Dus iets geler van kleur.

Wat de brandblusser betreft, die op je referentie foto ziet er nogal nieuw uit...
Zelf zou ik meer in deze richting gaan:
attachment.jpg
 
Ja mannen ik volg de instructies nauwkeurig om het me niet moeilijker te maken dan het is en dit zijn de kleuren die meng opgeeft volgens plan en gebruik mat wit.
mat wit van revell vind ik persoonlijk mooi en die gebruik ik in dit geval.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Dit is voorlopige stand van zaken grt.
 
Zoals je weet kan, je de details op je wit laten uitkomen door gebruik te maken van een wash (jaja hier ben ik weer.....).
Het moet daarom geen dark of brown wash zijn, het kan zeker ook met een lichtere kleur zoals lichtgrijs of een winter color wash waar een tikkeltje blauw in zit. Gewoon enkel en alleen om de randen van de details te accentueren.
 
Fijn dat iemand eens verduidelijkt dat een wash niet altijd bruin of zwart hoeft te zijn, maar ook een tintvariatie van de basiskleur. Hier zou lichtgrijs bijvoorbeeld kunnen inderdaad.

Ik denk dat je dit motorblok vooral als oefening moet zien, omdat er later letterlijk niets meer van te zien zal zijn? Of ga je een luik openlaten?
 
In het geval van het wit in het interieur is een wash bestaande uit gebrande omber en een tikje ultramarijn blauw ideaal omdat je zo het dichtst in de buurt komt van de kleur die de Duitsers Elfenbein noemden (ivoor). Het volstaat om een dunne substantie te maken om het wit te breken.
Het ziet er allemaal wel erg goed geschilderd uit Pascal, je bent wederom grenzen aan het verleggen.
 
In het geval van het wit in het interieur is een wash bestaande uit gebrande omber en een tikje ultramarijn blauw ideaal omdat je zo het dichtst in de buurt komt van de kleur die de Duitsers Elfenbein noemden (ivoor).

Ik ruil mijn mening in voor de geciteerde.
 
Nee totaal niet Guy, zo kwam het niet op mij over althans. Jouw suggestie is eenvoudigweg beter dan de mijne.
 
Ik begrijp wel wat je bedoelde, het houdt absoluut steek om eens af te stappen van de gedoodverfde (het woord !) klassieke benadering en een wash te maken in een iets donkerder versie dan de basiskleur.
 
Kleine update.
Mannen: Nu zijn jullie wel te snel voor mij hoor, want met de wash en het verweren wacht ik tot het eerste deel gedaan is omdat ik oefen met de AB om zonder af te plakken te spuiten ( later camo ) en door dat er vele stukjes apart worden gespoten wacht ik met aflijnen en verweren tot dat klaar is.
Wat wel mag gezegd zijn is dat tot nu alles vlot past tot op de mm zonder overschot en dat moedigt echt aan .
Ik kan jullie niets bijbrengen in de manier van werken daar ik geen ervaring heb maar kan toch de vooruitgang geven en waar een probleem kan zitten.





attachment.php


attachment.php



attachment.php


het drive mechanisme moet er op 4 plaatsen in elkaar klikken om maar te laten zien hoe correct de kit voorlopig is (wat je ziet is dryfit omdat het eerst nog geschilderd word



attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Hier is het de eerste keer dat ik echt ingrijp omdat ik het niet geplaats krijg door dat het niet past en geloof mij het ging niet.
Het zou aan mij kunnen liggen maar daar ben ik in deze niet zo zeker van maar het kan en als iemand anders het wel klaar krijgt heb ik iets fout gedaan natuurlijk maar goed het is opgelost.
De naad in het midden van de transmission waar sommigen van jullie de kriebels krijgen :tongue: verdwijnt door een grote radio later en dan is die weg8):D

attachment.php


attachment.php
 
Ja zoals ik al meldde, staat deze kit als goed bekend. Meng timmert sowieso goed aan de weg met kwaliteitskitjes.

Ik wilde inderdaad die opmerking (+ reserve) maken voor de transmissie-naad; dan bedoel ik niet alleen het grijze deel maar ook het rode 'doosje'. Ook daar komt iets bovenop, zo te zien?

Mooie vooruitgang weer, hoe dan ook. Je bent echt die tank aan het opbouwen, waardoor je vast en zeker een goede indruk krijgt van de techniek erachter.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan