Hoofdsponsor

Anders / onbekend wat ik als oefening voor figuurschilderen zie

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Velen zien het niet als modelbouw en is het in de juiste zin van het woord ook niet, desondanks is het een goede leerschool om figuren te leren schilderen en technieken onder de knie te krijgen.
Deze zijn allemaal geschilderd de laatste weken tussen de ombouw van de unimog door in acryl, de grootte is in verhouding van een buste of een 1/32 figuur

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Is dat op doek of papier? Ik wil op doek beginnen schilderen maar weet niet goed hoe de tekening of figuur over te brengen op dat doek.
 
Alain, dit zijn tinnen figuren "flats"
Er bestaan verschillende kleine fabrikanten die deze maken, het is in België minder gekend maar in Frankrijk, Engeland en Duitsland bestaat er een vrij grote gemeenschap die dit als hobby doet.
Het voordeel is de kostprijs en het materiaal, de aanschaf is relatief goedkoop tussen de 1 euro en 12 euro afhankelijk van de grote en de complexheid van de figuur.
Het materiaal, indien je het niet goed vind gewoon terug afwassen en opnieuw.

Voor je vraag van het overbrengen een tekening op doek of papier.
Indien ik zelf iets maak zoek ik in het WWW naar iets wat mij bevalt en print het uit in de grote zoals ik het wil hebben, dan gebruik ik gewoon het ouderwetse doorslagpapier om het over te brengen op schilder karton of een ander medium.

Grtx Jan
 
Hier een voorbeeld van een ongeschilderde flat Alain:

attachment.jpg
 
Gezellig achter de kachel, beetje kerstdecoratie schilderen

attachment.jpg
 
Amai Jan, je bent goed op dreef.
Flats zijn inderdaad een beetje miskend maar de schilderkunst om deze op een deftige manier af te werken zijn er zeker niet minder om.
 
Iets wat ik niet kende, ziet er wel leuk uit om eens tussendoor te doen ipv een nieuwe doos open te trekken.
 
Uw keuze van kleuren zijn zeer fijn gekozen en zeer mooi gebracht grt.
 
Is een mooie oefening, maar onderschat de tijd die je nodig hebt niet.
De kerstman was 8 uur schilderen, voor een figuur van 60 mm.
 
Is een mooie oefening, maar onderschat de tijd die je nodig hebt niet.
De kerstman was 8 uur schilderen, voor een figuur van 60 mm.

Dat is inderdaad niet even rap, maar je kan het wel in stukjes doen, dat bedoelde ik.
 
Jan schitterend gedaan en zeer leuk oefenmateriaal
 
Als de frustratie iets te groot wordt, schilder ik tussen door iets

attachment.php


betere foto

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Deze is prachtig jan en vooral de ogen ( alle alles eigenlijk )grt.
 
Wow zeer indrukwekkend mooi gedaan
Proficiat
Marc
 
Amai dat ziet er prachtig uit, je lijkt de haren in zijn pels te kunnen zien, lijkt wel 3D.
 
Dank u, momenteel lukt het niet zo goed met de unimog dan helpen deze tussendoortjes altijd
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan