Hoofdsponsor

1/35 probeersels, verbouwingen en andere 1/35 conversies en schilderwerken.

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Heb vandaag een van mijn toeschouwers geschilderd, kwestie van vingervaardigheid te behouden.
Een oude man uit een set van MB, er zijn fijner afgewerkte figuren maar er zijn zeker ook veel slechtere.
Geschilderd is hij met de B&W set van Scale 75, als basis heb ik Petroleum Gray gebruikt opgelicht met Brown Gray en Mojave White.
Voor de schaduwen werd zwart toegevoegd.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

verder afgewerkt wordt hij indien hij ooit ergens een plaatsje krijgt, er zijn zo links en rechts wel kleinigheden die nu door de macrofotografie opvallen.
 
Zoals steeds prachtig schilderwerk Jan...had eigenlijk niets anders verwacht hoor...☺
 
tussen al het scratch werk moet ik af en toe wat schilderen, anders wordt ik nog verslaafd :D

1/35 afkomstig van de zuivergemaakte spreu

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

aan die met de klak moet ik nog eens die bevalt me nog niet echt
 
Jan ik zie juist dat mijn reactie niet doorgegaan is
Nu dus opnieuw ; het is wondermooi net hummeltjes , mijn moeder had er een paar
grt
Marc
 
Jan ik zie juist dat mijn reactie niet doorgegaan is
Nu dus opnieuw ; het is wondermooi net hummeltjes , mijn moeder had er een paar
grt
Marc
Geloof het of niet maar dat ging dus ook door mijn hoofd oen ik de foto's zag.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 
Aangename kleuren en van gewoonte heel knap grt
 
Mooie warme kleuren jan vind deze figuren heel mooi geschilderd,ben benieuwd hou je ze gaat gebruiken in het verhaal ....
 
Mooi karaktervol werk !!!!!
Bewondering !!!!!

Groetjes,
Rudy
 
ben benieuwd hou je ze gaat gebruiken in het verhaal

toen ik ze aan het schilderen was kwamen er herinneringen aan Torjanci 1991 in me op, een verloren generatie de echte slachtoffers van een nationalistisch conflikt.
Ik ga nog op zoek naar een moeder en zal er dan een kleine diorammatje mee maken.
 
toen ik ze aan het schilderen was kwamen er herinneringen aan Torjanci 1991 in me op, een verloren generatie de echte slachtoffers van een nationalistisch conflikt.
Ik ga nog op zoek naar een moeder en zal er dan een kleine diorammatje mee maken.

Mooi gebaar ben je daar toen geweest jan ...
 
Ik ga in herhaling vallen, mooi schilderwerk, echt knap levensecht gedaan.
 
Dank u wel
Ben begonnen aan de moeder van de kinderen, hiervoor heb ik een figuur van miniarts van een deel plastiek ontdaan.
Daarna bouw ik in nieuwe lagen de kledij terug op, de top sculpteerders kunnen dit in 1 doorgang. Ik heb er verschillende voor nodig, wat me eigenlijk niet meer stoort. Als ik begonnen ben wel, maar dit liep dan ook meestal af in figuur in de vuilbak. Ook hier is het verleggen van grenzen met oefen en tegenslagen te doorlopen maar mogelijk.

de laarzen van de soldaat zijn ingekort tot enkel schoenen, indien men hier voorzichtig te werk gaat ontvalt het sculpteren van de benen
attachment.jpg
attachment.jpg

uit ervaring gebruik ik greenstuff en apoxisculpt gemengd, greenstuff is vrij kleverig en houd goed op ander materiaal maar wordt eigenlijk nooit hard. Apoxisculpt wordt dan weer steenhard maar houd op bijna niks zonder secondelijm. De verhouding is 50/50, waarbij ik voor de greenstuff dikwijls 70% groen / 30 % blauw gebruik om de openingstijd te verlengen.

attachment.jpg

Iemand die mij een paar knepen van het vak heeft bijgebracht had als wijsheid "wat je gebruikt om te sculpteren is niet belangrijk zolang het voor diegene werkt die ermee sculpteerd"

Ik heb ondertussen veel dingen maar gebruik eigenlijk diegene op de onderste foto het meest.

attachment.jpg

De laatste foto is de glazvezel antenne voor op mijn unimog, zorg ervoor dat ik niet moet schuren en het restje verdwijnt niet in de vuilbak
attachment.jpg

wordt vervolgt
 
Weeral dik in orde !!! ik krijg dat zelf sculpteren moeilijk onder de knie , ik ga me daar eens serieus mee moeten bezig houden .
Subliem die vrouw die je hebt omgebouwd !!!
 
Dank u
Heb gisteren de moeder afgewerkt, en een kapotte opa uit mijn bitbox een bankje gemaakt en een dicht genaaide mouw aan zijn jas gesculpt.
Was eenvoudiger als een nieuwe arm en past in het stuk dat ik wil maken.

attachment.jpg
attachment.jpg

nu nog een oma

wordt vervolgt
 
Laatst bewerkt:
Vermits ik hier ook wel een en ander wil proberen in de toekomst met verbouwen figuren volg ik op de voet uw ervaringen in deze grt.
 
gevonden in mijn rommelkist, ze zijn minstens 20 jaar oud maar als basis kan men ze zeker nog gebruiken
Het idee blijft het zelfde, de techniek is ondertussen een beetje verbetert hoop ik
Links de oude figuur, rechts de nieuwe

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan