Hoofdsponsor

1/35 Ch-47D "Chinook" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Pantani
De panel lins zijn duidelijk genoeg dus daar gaat niets meer aan gebeuren.
Ik moet enkel hier en daar de rivets terug opnieuw doen.

Markske
 
Aan de achterzijde van de instrumenten een beetje detail bijgevoegd

Een BEETJE detail ???? :| Je hebt een compleet instrumentenbord gescratched !! Knap gedaan hoor, dit soort details maakt het toch bijzonder hé ? cute

Groeten , Pascal
 
Eens ik daar ga aan beginnen zal ik er fotos van nemen en hier plaatsen.

Ik heb vandaag de voorste rotor verder afgewerkt en eens op de heli geplaatst om een betere indruk van de grote te krijgen.
En het wordt echt groot:|:|:|:|
Het blad dat er onderlicht is een A-4 formaat.
1_DSC_0187.jpg
De rotorbladen zijn al gebogen door trumpeter zelf waar voor dank.
1_DSC_0188.jpg
Zo dat was het voor nu en hop naar de tweede rotor.
En natuurlijk de romp nog maar eens plamuren en schuren.(er is veel plamuur werk aan)

Mark(ske)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet of het mogelijk is. Maar ik vele heli´s voorbij zien komen met ingeklapte rotor. Dat scheelt heel veel ruimte. Dat zou natuurlijk ook mooi zijn. Het is een statisch model toch.
 
@Modelengeneer
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn maar dit is niet voorzien in de kit en zover ik weet is dit niet mogelijk met de Chinook.
Al de fotos die ik tot zover gezien heb is met de rotor bladen normaal of anders gedemonteerd.

Ik laat de rotors er los opstaan zodat ik deze kan verwijderen als ik deze meeneem naar een beurs of ik hem in de kast moet plaatsen.

Mark(ske)
 
Ik weet niet of dit juist is of kan, gezien mijn geringe ervaringen met militaire zaken.

Ik dacht: misschien kun je zoeken foto's van Chinook's die op een aircraftcarrier staan? Ik meen mij te herinneren dat ze daar de wentelwieken zoveel mogelijk inklapten, om zo ruimte te besparen. Er zullen ongetwijfeld heli's van dit type op een vliegdekschip gestaan hebben zeker?
 
Dominiek, De -47 is bedoeld voor de landmachten. De -46 is de 'navalised version' die idd klapwieken heeft.

Nu Markske, het geeft wel diorama mogelijkheden om eventueel een dio'tje te maken waarbij ze de -47 aan het voorbereiden zijn om geladen te worden in een C-5 Galaxy :| Je probleem van grote rotoren is dan wel opgelost natuurlijk ;P

ON Topic : machtig machientje, wat betreft je kleuren gok ik op een Woestijncamo (ik dacht Jordanië er ook heeft of gehad heeft).
 
@Jadefalconguard.
Inderdaad dat zou een optie zijn om te doen natuurlijk dat dio maar gaat niet gebeuren.
Ik ga hem bouwen en zal wel zien waar ik hem ga stallen.

En de kleuren het wordt geen woestijnbak:k

Mark(ske)
 
Weer wat verder.
De motoren zijn zo goed als afgewerkt en op de romp geplaatst.
1_DSC_0209.jpg
En zo staat hij op de moment op men werk tafel
1_DSC_0211.jpg
1_DSC_0212.jpg

Nu alles afplakken hier en daar nog wat bij werken en kan hij gespoten worden.

Mark(ske)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Mark,

De motoren zien er goed uit, die donkere stukjes in de motor en de filters, is dat gaas ?

Groeten, Pascal
 
Inderdaad Pascal die roosters zijn pe van eduard.
In de doos zitten deze er ook bij maar vindt ze persoonlijk te grof uit gevoerd.
De gaten zijn te groot.

Mark
 
Daar straks de eerste kleur op de chinook gezet.
Heb gezien dat ik hier en daar terug een beetje ga moeten plamuren.
Dat is zo erg niet maar tijdens het spuiten is mijn compressor uit gevallen.
Geen beweging in te krijgen.
Ga kijken of ik hem maandag naar de winkel kan doen en hopen dat er niet te veel kosten zijn.
Daar gaat men planning om hem in men verlof volledig gespoten te krijgenarghharghharghh.

Mark
 
Olla, dat gaat er snel van door. Hoe is eigenlijk het interieur van die 'Banaan'. Mooi werk tot nu toe
 
Het intieur is heel sober achterin is gewoon een rechthoekige doos die grijs ziet.
Ik ga de laad rampen dicht laten.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan