Hoofdsponsor

1/24 Ford "battle" Mustang [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Dat zal ik dan moeten doen als ik eens in Rethel ben geweest, in het dorp hebben ze volgens mij geen krijt.

Net een decal gehangen die past bij het kleur van de wagen, het is een decal van een helicopter met een gigantisch slechte pasvorm en die bijgevolg zeker nooit zal gebouwd worden. Veel onderdelen er van zitten trouwens al in de BattleMech.

De auto behoort toe aan een fictieve gevechtseenheid zullen we maar denken. De decal is nog nat van de set en sol en zal uiteraard nog wat verwering krijgen. Voor de achterbak en de zijkanten zoek ik nog iets passends.

attachment.jpg
 
Having fun with the decals.

States Army is dus een decal zonder de United, bestaat niet echt maar niets dat ik maak bestaat echt. Misschien bestaat het wel in een andere dimensie?

attachment.jpg
 
Dankjewel.

Genoeg decals op dit voertuig. Het is nu misschien al wat teveel maar na verwering zullen ze sterk afgezwakt zijn. Het nummer op het achterste is hetzelfde principe als van de Amerikaanse politie. Zo kunnen ze in een helikopter makkelijker de wagens herkennen.
Doet me er aan denken dat er nog een cb-radio (of hoe dat ding ook heet) in de wagen zal moeten en ook de pedalen lijken nergens op. Die moeten ook vervangen worden.

Het snel tussendoortje krijgt dus een lang staartje.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Knappe dinges hier, de decals passen bij het voertuig qua thema, zeker het doodshoofd op de rechterflank, nu nog zoals je zelf zegt wat verweren.
 
Hoe beter ik die Ford probeer af te werken hoe slechter het resultaat, vanavond zal ik alle onderdelen samensteken en het dan als een verloren zaak beschouwen. Een project om op terug te kijken hoe het niet moet om zo een eventueel volgend project beter te kunnen doen. Misschien later die weer eens onderhanden pakken als restauratieproject, als ik beter weet hoe het allemaal moet.
 
Wat loopt er mis Alain ?
We kunnen misschien advies geven.
 
Het probleem ligt bij mijn schilderkunsten...of beter gezegd, het gebrek er aan. De voorbije dagen dus ontdekt dat het qua carrosserie geen probleem is omdat ik daarvoor spuitbussen en de airbrush kan gebruiken maar het interieur is een heel andere zaak. Daar moet het met penseel en dat krijg ik maar niet goed. Het lukt niet om alles samen te brengen (als je begrijpt wat ik bedoel). Ook zijn er verschillende vlekken die ik niet meer wegkrijg.

Op de foto zie je ze vooral op de zetels, daar heb ik er nog een laagje verf over gedaan maar nu zie je dat uiteraard heel goed. Nog eens proberen om de zetels te doen is wel een optie, in de hoop dat het dan allemaal samenkomt. Qua kleurenschema ben ik gegaan naar wat ik militair interieur noem.

attachment.jpg

Er is ook nog een ander probleempje maar dat ligt aan het feit dat ik de dryfit niet vroeg genoeg heb gedaan. Ik zal nog bekijken als het op te lossen is.
 
Ik denk niet dat dit een splinternieuwe wagen is, zo ziet hij er toch niet uit -nono-
Elke week deze wagen wassen en stofzuigen zal ook wel niet gebeuren... :nowink:
En de chauffeur is niet van de properste, eten :yumyum: en drinken :alcoholic: achter het stuur, met morsen als gevolg :32: en dan komen er vlekken op de zetel...
Wil de chauffeur niet dat het gezien wordt? Dan kan hij zijn jas of zijn Playboy er over leggen ;)
 
Met zo'n interieur zou ik mijn vriendin niet ophalen, maar als Battle-car,vind ik hem er net en proper uitzien
 
Probleem is toch snel opgelost maak er camo vlekken van met verschillende camo kleuren dat kan je hier gemakkelijk met een penseeltje doen he
en misschien in de achterste flanken kogelgaten gemakkelijk met een hete naald te maken de deuken komen er vanzelf bij
En een ideetje als deze af is kan je hem bij de zombiejaren zetten in strijd tegen ?En kan je het dio toch wat groter maken of het dio met dat muurtje
Alain al bij hetgeen ge nu ineen aan het steken zou perfect in 1 dio passen wat denk je he ? Joint Forces alles bijeen voor de wereldvrede
Marc
 
Een gecombineerd dio heb ik ook al aan gedacht maar deze Mustang is 1/24 en met het muurtje is 1/35 dus zal ik een nieuw dio moeten maken. Het volgende project op m'n tafel is een 1/25 maar valt wel te combineren met 1/24 denk ik.

Het interieur heb ik gisteren opnieuw gedaan en het ziet er beter uit, enkel nog alles samenbrengen wat met camo wel moet lukken. Kogelgaten zijn nog een optie maar dan wel met een boortje, een hete naald stinkt teveel vind ik en aangezien ik in de living werk blijft die geur te lang hangen. Vanavond werk ik dit af.
 
Ok Alain maar een kogelgat in zo een dunne carrosserieplaat geeft blutsen naar binnen daarom met de niet gloeiende naald versta je en dan met potlood het gat inkleuren om de blote plaat te imiteren he
Van die schaal daar had ik niet bij stil gestaan sorry
grt
marc
 
Ok Alain maar een kogelgat in zo een dunne carrosserieplaat geeft blutsen naar binnen

de percussie snelheid van een kogel is te groot voor blutsen Marc zeker bij een dunne carrosserie, je zou enkel blutsen krijgen als je een versteviging of dwarsbalk treft.
Of bij een afgeketst schot misschien.
Dichterlijke vrijheid is natuurlijk altijd mogelijk.
 
Ik denk dat Coachke bedoelt dat je rond het kogelgat een 'bluts' naar binnen krijgt, geen deuk maar de randen naar binnen geplooit, dat zie je ook bij een kogelgat ook (in de film toch).
 
impact van 7.62 op metaal, en dit is iets dikker als carrosserieplaat

09058abdc09943240283ad2ba7312659.jpg
 
Inderdaad is het effect van 'naar binnen drukken' op schaal nauwelijks zichtbaar, behalve daar waar al eerder een kogelgat was en waar een nieuwe kogel net ernaast terecht kwam, zoals rechtsonder en linksonder op de foto te zien. Daar is het metaal al zo verzwakt, dat van een nieuwe kogel een indrukkende werking uitgaat.

Prachtige foto trouwens.

dat zie je ook bij een kogelgat ook (in de film toch).

Bij de T-1000 wel ja ;)
 
Inderdaad is het effect van 'naar binnen drukken' op schaal nauwelijks zichtbaar[/FONT]

Tja ja de schaal, daar moet ik soms nog even aan wennen... hoewel ik bij mezelf ontdek dat ik sinds ik met modelbouw bezig ben en zeker na de ledendag soms met andere ogen naar de wereld kijk.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan