Hoofdsponsor

1/8 Citroen Six 15 [DONE]

Sorry, maar ik vind de kabelboom nog aan de dikke kant.

Zoals ik het bekijk, als het niet zichtbaar is en geen functionele werking heeft hoeft het wat mij betreft ook niet in zijn geheel te kloppen met de werkelijkheid.
Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat als de kabelboom 5 draden verbergt ik dit niet helemaal op schaal ga namaken, ik maak een lege draadboom en laat alleen aan de uiteinden er stukjes draad uitsteken omdat de draadboom daar meestal toch wat uitloopt. Of je neemt nog fijner draad, wat nagenoeg onmogelijk is omdat een enkel elektra draadje in een auto 1,5 mm in doorsnee is zou dat op schaal 0,19 mm zijn, en die vind je niet of in ieder geval niet heel makkelijk. Dan kom je al snel in gelakte wikkeldraad die je dan zelf moet inkleuren.
 
Ja daar nooit op gedacht bij mij zitten ze alle 5 de draden erin. Het is loodsoldeer van 0,6 mm die ik ook ingekleurd heb . Achterna had ij het ook zo beseft. En heb ik overgegaan naar de helft en op einde 2 draad er bij geplaatst.
 
Ja zie dat het weer al beetje geleden is dat ik wat geplaatst heb. Wat heb ik gedaan dat plafond bekleed is met stof is wel goed gegaan door Marc zijn voorbeelden. Ook heb ik de kas gespuit eerst met grond verf en erna met zwart glans. Ja zeer langzaam gedaan zeker 10 lagen geplaatst maar zeer dun en niet te rap. Ik doe het wel zeer langzaam en goed nadenken hoe ik het ga doen. Ik amuseert mij en het luk wel, de stukken die ik te kort had heb ik nu wel. Want ik heb een tweede kunnen kopen , van iemand die er geen weg mee kon. Spot goedkoop en was er zeer blij mee.
attachment.jpg attachment.jpg
 
Hey Adrien lang geleden he ziet er best knap uit kan bijna niet wachten naar het vervolg
Marc
 
Dit ziet er goed uit.Op naar het vervolg.
Marc S
 
Mooie binnenbekleding Adrien, goede leerschool gevolgd.
 
Zit er mooi in maar is de eerste vouw niet verkeerd om? Het is net of de 'lus' naar beneden hangt.
 
Maar ik dacht dat het bij u ook zo was, daarom heb ik de eerste vouw anders gemaakt. Als je bij u op de foto kijk is dat ook zo denk ik. Met opzet heb ik het zo gemaakt. Maar ja de zonnekleppen zitten nu erin en dat zie er goed uit
 
Oh hahahahaha, maar dat was een foutje. Ook mij gaat wel eens wat mis:D
Bekijk de latere foto's maar.
 
Weer beetje bij gewerkt, zetel erin geplaatst instrumentenbord gemaakt en geplaatst . Wel een stukje gebroken om de voor venster op een kier te plaatsen, geen probleem heb een ander gemaakt.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Geweldig ziet er best leuk uit
Doet me denken aan jaren terug , heb er zo ene 1/1 gerestaureerd bij mijn buurman , die had er zo ene en als hij af was heeft hij er prijzen mee gehaald en de Citroen bolt nog steeds voor huwelijken en zo
Marc
 
Ja het is uitkijken met dat fragiele spul, maar goed opgelost. Nog een beetje opkuisen en een likje verf en je bent helemaal het heertje.
 
Weer al beetje leden dat ik iets geplaatst heb. De motor zit er in dat is wel juist gepast je moet goed passen. Ja het zeer fijn werk zit er aan te komen beginnen met de elektriek en de aandrijving van de voor wielen. Ja met mijn grote handen wel zeer fijn werk maar het lukt mij wel. Tot beetje later.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Goed bezig Adrien.
Misschien de motor zelf even voorzien van een lichte wash? kwestie van hem er iets gebruikt te laten uitzien.
Moet niet veel zijn, juist de randen wat accentueren.
 
ahwel Adrien dat begint er echt goed uit te zien
Knap werk man
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan