Hoofdsponsor

1/8 Citroen Six 15 [DONE]

Heb alles al in huis maar het ga voor volgende week zijn. We gaan naar de kerstmarkt in valkenburg. Iedereen een goed weekend en geniet van de kerstdagen.
 
Hier ben ik terug hopelijk iedereen een gezellige kerstdagen gehad. Ja terug weer beetje bij gewerkt, ja een tandenborstel kan wonderen doen. Bedank voor de tip. Nu sta het kleur mij aan zo ga ik hem laten. Ja beetje met een keer wat veranderingen eraan doen.
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Kleur lijkt nu meer op de referentiefoto's die je eerder postte.
 
Inderdaad in mijn ogen klopt de kleur wel, benieuwd naar je volgende stap.
Ik wil ook een compliment maken. over de foto, Heel mooi in een omgeving, zonder storende invloeden/verfflesjes enzovoort in beeld en horizontaal genomen.
 
Netjes, Adriën!

Misschien nog een tip:
Waar je de volgende stukken op de motor moet aanbrengen, dus waar er gelijmd moet worden, kun je het beste met een scalpel dat beetje verf wegkrassen zodat de plastic terug bloot komt te liggen.
De lijm kan namelijk zijn werk niet doen als het op de verf gebeurd.
En het zou zelfs kunnen dat er dan grotere vlakken van je verf "reageren" op de lijm.
 
Ja daar ben ik nu met bezig , waar er nog stukjes moet gelijmd worden. krap ik het een beetje af. Anders zou het kunnen gebeuren dat de verf mee komt. Toch bedank voor de tip..
 
Volgens de cd rom moet ik de stangen ook veranderen, op deze gemakkelijke manier. de stangen twee controle leveren – ongeveer 120mm lang-gemaakt van flexibele nylon.
Ook zijn ze totaal verwrongen waardoor ze volkomen nutteloos.
Zorgvuldig afgesneden van de uiteinden gaffels, boren hen uit met een 1mm boor en fabriceren van de staaf van 1mm koperen staaf op de dezelfde lengte als de verwijderde kunststof staaf.
Ze zien er nu veel beter wordt een nauwkeuriger schaal dikte dan de kunststof delen.

attachment.jpg

Dat heb ik nu gedaan zonder moeite.
 
attachment.jpg
,
Dat voor dit jaar het laatste stuk zijn dat ik heb gemaakt. Tot volgend jaar Gelukkig Nieuwjaar gewenst, en veel mooie dingen maken, en een zeer goede gezondheid aan iedereen.
 
Mooi einde van het jaar Adrien en eveneens de beste wensen.
 
attachment.jpg
attachment.jpg

We zijn weer na de feestdagen, weer beetje verder aan het bouwen begonnen zie nu het voorbeeld al. Ben tevreden.
 
Ik zit met een probleempje dat stuk van de mand op de voorwielophanging. zit er verkeerd op er is daar een plat stukje aan en dat moet langs onder zitten, te laat gezien. Aan de andere kant zit dat vast met 2 moeren gelijmd. Mijn vraag is weet er iemand hoe ik die moeren kan gemakkelijk los krijgen van die lijm. attachment.jpg
 
Oh, alleen de moeren moet los, steeksleutel?:D

Geen idee welke lijm je gebruikt maar met de revell lijm zou je voorzichtig met een drupje aceton kunnen proberen of de lijm los laat.
 
Mercimark even proberen laat je weten als het lukt dikke merci
 
Nee mark het lukte niet, heb de moeren met een mesje door gesneden. En ga er andere moeren moeten draaien. Vond het raar geen enkele tekening waar ik het kon zien ook niet op het plan, dan als het te laat was gelezen op de cd. Maar rare benamingen in de Engelse taal. Nog best er zat er maar een er al in. Maar toch bedank voor de tip je weet maar nooit.
 
attachment.jpg
attachment.jpg


Ik heb het kunnen herstellen, wel beetje werk bij maar het resultaat mag er zijn. Ik doe het nochtans goed opletten, en op het gemakjes. Toch zeer fijn werk, heel fijn. Anders tot nu toe alles ok. Met dat voor de tips van Mark.
 
Dat begint er al goed uit te zien hé Adrien. Een Heller kit is geen lachje om te bouwen.
Succes,
Dirk
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan