Hoofdsponsor

1/8 Citroen Six 15 [DONE]

Sorry Adrien nog altijd niks te zien , goed kijken of ge uw foto's hebt opgeslagen als laatste
Marc
 
Dat ziet er zeker goed uit amai.
 
Ziet er zo op de foto mooi uit, mooie ingetogen verlichting.
 
Hallo iedereen
Ik heb mijn citroen six 15 , af gekregen ik zelf ben er tevreden van. Hij sta te pronken op mijn kast. Ga hem wel nu en dan moeten kuisen want zwart kom rap vuil.
Heb al een ander klaar om mee te beginnen. De tweede citroen six 15 ga ik voorzeker niet maken door ik veel stukjes ga moeten zelf maken. Gebruikt voor mijn eerste citroen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Adrien ik mag je feliciteren met een onwerkelijk grote verbetering ten opzichte van je Rolls Royce-bouw. Echt bijzonder knap gedaan, zeker voor een tweede model.
 
Complimenten met deze... Mooitje geworden, hopen een (plexi)glazen kast erover om deze te beschermen tegen het stof...
 
Adrien ik heb er altijd in gelooft , de kleur wel beste man die is geweldig niet te blinkend niet te mat gewoon af
Proficiat , je mag er fier op zijn
Marc
 
Gefeliciteerd met dit mooi afgewerkte model!

Fred
 
Adrien gefeliciteerd met dit schitterende model, klasse man!
 
Ik dank iedereen voor de hulp dat heeft wel goed geholpen. Had ik die cd niet besteld had het wel zo niet gemakkelijk geweest zijn. Ook modelbouwers waar ik vele hulp heb van gehad daarvoor een GROTE MERCI.
Heb mij ook wat bij gekocht een 3 d printer, waar je veel kunt mee doen voor modelbouw.
 
Deze kit is een Citroen Six 15 de Traction Avant op schaal 1/8.
Je spreekt hier in superlatieven: 1054 onderdelen (weliswaar enkele in dubbel om verschillende versies te bouwen, maar toch), verdeeld over 38 sprues en 2 bladen polistyreen. De instructies tellen 28 pagina's en het heeft eerder weg van een onderdelenlijst dan van kit-instructies. Ik heb de indruk dat iedereen de kit wel kent, maar (bijna) niemand schijnt hem te hebben gebouwd. De bruikbare bouwverslagen op het internet kan je op de vingers tellen, en ze schijnen allemaal tegen dezelfde probleempjes te zijn aangelopen:
1. de scharnieren van motorkap en deuren moeten worden versterkt, beter nog vervangen door metalen scharnieren,
2. de veerpoten zaken na een tijd door. Zelfs in de bouwinstructies door Heller wordt achteraan heel terloops vermeld dat wanneer je je kit wil beschermen tegen "de tijd", dat je hem op blokken van 30x30x37 moet zetten.
Blijkbaar lijdt de gebouwde kit onder zijn eigen gewicht. Nu we zien wel, ik moet nog beginnen, en goed kijken wat er mis loopt. Ik laat jullie alles weten.
Bekijk bijlage 383043 Bekijk bijlage 383044 Bekijk bijlage 383045 Bekijk bijlage 383046
ik heb deze ook gekocht , ik kijken een beetje af hier .
 
ik heb deze ook gekocht , ik kijken een beetje af hier .
Laatste bericht 2018 ik denk dat dit topic niet meer word bijgewerkt :unsuree: maar kan het mis hebben natuurlijk. :-)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan