Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Junkers 87-B2 'Stuka' [wip] - Pagina 4
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 56 van 56

Discussie: Junkers 87-B2 'Stuka' [wip]

Standaard

Misschien toch eerst even referentiefoto's erop naslaan voordat je zulke ingrijpende wijzigingen doorvoert.

Je hebt dit -mijns inziens, zeg ik maar voorzichtig- niet goed hersteld. Naar de grootst mogelijke waarschijnlijkheid had je een stuk plastic aan de binnenzijde van de plastic panelen moeten wegschuren.

Zonde, maar nog te herstellen. Te hopen dat je dat ook doet.

(Copyright unknown)

Standaard

Ik denk dat het hem zit in de rechte hoek juist boven de luchtinlaat. Met deze wat bij te schuren was je, denk ik, al wat dichter bij het betere paswerk.
    Zoals ik het nu zie op de foto komt die motorkap precies nog altijd boven de rest van de romp uit en dat was niet het geval.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Die rechte hoek daar zie ik geen probleem in. Was daar het probleem geweest, dan had de linker milliputlaag een andere hoogte gehad dan de rechter milliputlaag.

Het probleem is, bijna 100% zeker, dat van het veel te dikke plastic. Yves kan daar over meepraten... we hebben op de ledendag tien minuten moeten schuren voordat de motorkap op zijn Messerschmitt 109 (dacht ik) op z'n plek viel.

Dit is een zeer schematische weergave van het zeer waarschijnlijke probleem:

Het is een kwestie van de drukpunten opzoeken (bijvoorbeeld waar de motorkap het motorblok raakt) en daar dan de kap van binnenuit gaan schuren. Het is ook logisch dat een modelbouwkit dit probleem kent: het plastic is veel dikker dan het metaal van het echte vliegtuig (!), hoewel het model 24 keer zo klein is. Dat kan niet.

Nog een opmerking ten overvloede, op schaal 1/24 is dit zeer opvallend; vandaar mijn advies het te herstellen.
    Laatst gewijzigd door Roy vd M.; 16-03-18 om 22:34 Reden: tekening

Standaard

Dit komt mij inderdaad bekent voor... Is een uitdaging maar zou zeker voor de herstelling gaan..veel succes!!!

Grtz Yves,
    They shall grow not old, as we that are left grow old:
    Age shall not weary them, nor the years condemn.
    At the going down of the sun and in the morning
    We will remember them....

Standaard

Hey mannen,

Bedankt voor de tips en om mee te denken

Vooreerst denk ik dat Roy hier overschot van gelijk heeft wat betreft de dikte van het plastic, ik moet zeggen dat ik daar niet op gelet heb terwijl ik het schuur topic over de Me 109 nochtans gelezen had destijds

De opvulling is met Milliput gedaan omdat ik geen styreen strips in huis had.

Ik ben uren aan het passen geweest en heb delen van de motor weggesneden en gevijld maar nooit gedacht aan de dikte van het plastic.
    Referentie foto's heb ik wel degelijk bekeken en ik denk dat destijds het ene toestel het andere niet was.

De naad op mijn model ziet er op de foto's erger uit dan hij werkelijk is omdat daar nog wat grijze verf onderuit komt van het motorcompartiment.

Nu de vraag herstellen of niet, ik zou dat graag proberen maar ik denk dat ik meer kwaad dan goed zou doen om de volgende reden:
    de motorkap terug los maken wordt moeilijk zo niet onmogelijk zonder schade aan te brengen omdat deze op verschillende plaatsen met een serieuze kwak superlijm vastgemaakt is
    Ik denk er nog even over na....

Grtz.

Luc

Standaard

Tsja......

Standaard

Das wel spijtig om te horen dat er een kwak lijm bij te pas kwam...maar zoals je al aangaf neem voldoende denktijd....

Grtz yves,
    They shall grow not old, as we that are left grow old:
    Age shall not weary them, nor the years condemn.
    At the going down of the sun and in the morning
    We will remember them....

Standaard

Het is al even geleden maar hier zijn we dan terug,

Ik heb alles eens goed overwogen en een poging gedaan om de motorkap te lichten maar dat zou niet goedgekomen zijn zonder brokken te maken.
    Na enkele vloeken besloten om langs de buitenkant een 'beetje' te vijlen en schuren, het is zeker niet 100% maar we moeten het ermee doen en zeker deze les meenemen naar de volgende

Verder met de schilderwerken en daar valt niet veel over te zeggen dus, PICS

Blauw buikje, zoals gewoonlijk.

Basiskleur.

Worstjes plaatsen.

Eerste kleur groen.

Nog meer worstjes.

Tweede kleur donkergroen.

En dan een spannend maar leuk werk, uitpakken.

é voila,

Daglicht.

O ja, jullie zullen ondertussen wel gemerkt hebben dat het toch de 'Trop' versie wordt

Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc

Standaard

Deze camouflage had ik nog niet gezien wat niet weg neemt dat ik het zeer geslaagd vindt.Knap vlieg masjien

Standaard

proper werk alvast en speciale kleuren.

Standaard

Nice ... dat beest heb ik ook nog in mijn af te werken stash steken .... Schitterend machien ... en zeer mooi spuitwerk.
    Mijn blog :http://jadefalconguard.wordpress.com/

My Wallet is curled up in a corner, scared, lonely and wondering when the hurting will stop....
    the Wallets feels dirty, unkept fingers fondle it at all of his secret places...
    The screaming starts.......

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten