Hoofdsponsor

1/24 Junkers 87-B2 'Stuka' [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

Lucske

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
19 dec 2009
Berichten
979
Na een tussendoortje met de Bismarck terug naar het vliegend spul.

Het is een doosje van Airfix geworden en het eerste wat opviel bij het openen van de doos was dat er reeds een aanzienlijk aantal onderdelen reeds was losgekomen van de sprue's :wub:
Ook aan flash en gietnaden is er geen gebrek bij deze kit.
Afin we zien wel wat er gebeurd.
De enige extra's die ik ga toevoegen zijn een paar seatbelts en een plakkertje voor het 'Dashbord' :laugh:

0tGSaZ.jpg
:worried::worried:
aPYAHH.jpg
RtFX4L.jpg
En we zijn vertrokken.
L21xb0.jpg

Grtz.

Luc 8)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn zoon is ook een stuka aan het bouwen dus zet ik hier een stoeltje bij. veel success.
 
niet veel voorkomende schaal, ben benieuwd naar je bevindingen mbt details en de pasvorm.
succes en ga zeker je vorderingen volgen.

grtz Ed
 
Dat wordt een ferm vliegertje :O
Hopelijk geen beschadigingen aan de onderdelen die losgekomen zijn van de sprue?

Veel succes, ik kom nu en dan eens piepen naar je updates ;)
 
Aardig vliegertje :)
 
Schitterende keuze Luc !

Samen met de Spit, Hurricane, ME-109 en Mustang is de één van de oorspronkelijke SUPER-kits van Airfix. Toen ze in de jaren 70 verschenen, waren deze kits het aller beste en meest gedetailleerde wat er te krijgen was. Ze lagen toen in de rekken voor 400 belgische frank !

De details zijn een beetje verouderd in vergelijking met moderne kits. Maar ze zijn nog steeds zeker de moeite waard om te bouwen.

Deze Stuka kit is een her-her-her-her-heruitgave van de originele kit uit +/- 1975, vandaar de losse onderdelen en flash want Airfix heeft er héél veel verkocht en de mal is langzaam aan het verslijten.

RUDD is er een mooi vliegtuig mee te maken, het is ook een prima basis voor bouwers die graag volledig "los" willen gaan met extra detaillering.

De banden van deze Airfix kits zouden de neiging hebben om in de loop der jaren het plastic te gaan "opeten". Lijkt me handig om een extra verf- of vernislaagje aan te brengen tussen wiel en velg.

Mastercasters gaat wielen uitbrengen voor de Stuka op 1/24, maar deze zijn voor de (slechte) Trumpeter kit. Ik heb geen idee of zo op de wielpoten van de Airfix kit passen, maar met wat aanpassing zal het wel lukken.

Veel succes & veel plezier met dit project.

Groeten

Pascal
 
Tof vliegertje, veel bouwplezier.
 
Bedankt jongens,

@Pascal,

Bedankt voor de tips.
Zijn de kits van Trumpeter echt zo slecht? Ik heb daar namelijk nog een Spitfire en Hurricane op het oog in schaal 1/24.

Grtz.

Luc8)
 
Niet elke Trumper is slecht, zoals niet elke Italeri slecht is. Maar vaak laat bij dit soort merken de research te wensen over.

Over de passing van onderdelen heb ik met Trumpeter goede ervaringen, maar ook daar zullen verschillen zitten tussen de diverse kits.
 
Trumpeter maakt mooie kits, maar vaak zijn ze niet accuraat.

De Airfix Hurricane is nog altijd de beste kit op schaal 1/24. De Airfix Spitfire Mk I op schaal 1/24 is dat ook. Voor wat de Spitfire Mk V betreft : beide kits (Airfix en Trumpeter) hebben wat extra werk nodig. Persoonlijk zou ik ook hier voor Airfix gaan, aangezien de véél duurdere prijs van de Trumpeter.
 
Good luck ! ;-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
 
Leuk vliegmachien heb er altijd een boontje voor gehad en dan nog op 1:24 rare schaal mooi groot dat wel , en wat voor mij het belangrijkste is de gedetailleerde motor , zalig
Suc6
marc
 
Interessant dit ga ik zeker op de voet volgen,ga je het camouflage schema volgen dat te zien is op de bouwdoos ....
 
Veel succes met de build..top toestel..heb dezelfde liggen in de stash van maar dan in 1/48..

Grtz yves,
 
Bedankt voor de reacties mannen,

Ik zal na de Stuka nog alles eens uitpluizen maar volgens de commentaren welke ik hier lees zullen de Spitfire en de Hurricane ook Airfix worden denk ik.

@Danny,
Het wordt niet de 'Trop' versie;)

Grtz.

Luc8)
 
Dit wordt ééntje om te volgen, ongetwijfeld komt er een prachtexemplaar tevoorschijn nadat alle flash en gietnaden zijn verwijderd.

Succes!!!
 
Tijd voor een update,

We zijn dus rustig verder aan het bouwen geweest en voorlopig nog niet al te veel moeilijkheden ondervonden.
Cockpit is zo goed als afgewerkt en de motor en onderdelen hebben al basiskleurtje gekregen.
Afin, Pics.

Een doosje onderdelen zwart gespoten.
nKRgSa.jpg
Basiskleur.
SDsiyb.jpg
tKXXAi.jpg
En na wat plakken en kleuren.
TPeAF3.jpg
7n4v00.jpg
dashboardje.
3sMOnS.jpg
Nog een zijpaneel.
uI16tv.jpg
Fuselage.
IFREwt.jpg
BQrJ7g.jpg
Samengeplakt krijgen we dit.
GMdxMX.jpg
SG977U.jpg
aZmGfm.jpg
Dryfit in de fuselage.
hEba7a.jpg

Dit moet in de komende weken een motor worden.
tKL76l.jpg

Tot de volgende.

Grtz.

Luc 8)
 
Waww echt super mooi gedaan het instrumenten bord vind ik ongelooflijk sterk geschilderd. ..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan