Hoofdsponsor

1/24 Junkers 87-B2 'Stuka' [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
HK heeft natuurlijk wel de B17 in schaal 1/32 gemaakt, die is al enorm (zie hier).

Zeker geen accurate kit trouwens, zonde van je geld als je iets verwachtte wat op het origineel zou gelijken.

Sorry voor het offtopic gehalte :)
 
Aaaah,

De Corsair, die mag inderdaad niet ontbreken.
Bedankt voor de tip;)

Grtz.

Luc8)
 
Kleine update,

Ik heb minder kunnen doen dan verwacht :$
Het vogeltje staat nu in de primer, nog enkele bommen en wat ander klein spul maken en dan spuitwerk :wink:

Constructiefoutje :huh:
iuMxqZ.jpg
Beetje Milliput.
X4n4tM.jpg
Een van de minder leuke werkjes.
3PlgCd.jpg
6vxiML.jpg

Grtz.

Luc 8)
 
Nu pas het topic gezien, maar deze kit is pure nostalgie voor mij ... deze Airfix kit heeft mijn Pa nog voor me gemaakt, eind jaren 70, en naar ik me kan herinneren (want het model is spijtig genoeg later verloren gegaan), perfect geschilderd met Humbrol verfjes & penseel ...

Ik volg hoor ...

Groetjes

Patrick
 
Beetje miliput?? :O
Zelf had ik styreen strips gebruikt om het op te vullen...
Maar ik bouw deze niet hé :nowink:
 
Misschien toch eerst even referentiefoto's erop naslaan voordat je zulke ingrijpende wijzigingen doorvoert.

Je hebt dit -mijns inziens, zeg ik maar voorzichtig- niet goed hersteld. Naar de grootst mogelijke waarschijnlijkheid had je een stuk plastic aan de binnenzijde van de plastic panelen moeten wegschuren.

Zonde, maar nog te herstellen. Te hopen dat je dat ook doet.

X4n4tM.jpg

stuka+7.jpg

(Copyright unknown)
 
Ik denk dat het hem zit in de rechte hoek juist boven de luchtinlaat. Met deze wat bij te schuren was je, denk ik, al wat dichter bij het betere paswerk.
Zoals ik het nu zie op de foto komt die motorkap precies nog altijd boven de rest van de romp uit en dat was niet het geval.
 
Die rechte hoek daar zie ik geen probleem in. Was daar het probleem geweest, dan had de linker milliputlaag een andere hoogte gehad dan de rechter milliputlaag.

Het probleem is, bijna 100% zeker, dat van het veel te dikke plastic. Yves kan daar over meepraten... we hebben op de ledendag tien minuten moeten schuren voordat de motorkap op zijn Messerschmitt 109 (dacht ik) op z'n plek viel.

Dit is een zeer schematische weergave van het zeer waarschijnlijke probleem:

39952480255_8df27820b3_b.jpg

Het is een kwestie van de drukpunten opzoeken (bijvoorbeeld waar de motorkap het motorblok raakt) en daar dan de kap van binnenuit gaan schuren. Het is ook logisch dat een modelbouwkit dit probleem kent: het plastic is veel dikker dan het metaal van het echte vliegtuig (!), hoewel het model 24 keer zo klein is. Dat kan niet.

Nog een opmerking ten overvloede, op schaal 1/24 is dit zeer opvallend; vandaar mijn advies het te herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Dit komt mij inderdaad bekent voor...:O:D Is een uitdaging maar zou zeker voor de herstelling gaan..veel succes!!!

Grtz Yves,
 
Hey mannen,

Bedankt voor de tips en om mee te denken:wow:

Vooreerst denk ik dat Roy hier overschot van gelijk heeft wat betreft de dikte van het plastic, ik moet zeggen dat ik daar niet op gelet heb terwijl ik het schuur topic over de Me 109 nochtans gelezen had destijds:$

De opvulling is met Milliput gedaan omdat ik geen styreen strips in huis had.:8

Ik ben uren aan het passen geweest en heb delen van de motor weggesneden en gevijld maar nooit gedacht aan de dikte van het plastic.
Referentie foto's heb ik wel degelijk bekeken en ik denk dat destijds het ene toestel het andere niet was.
1AxpAm.jpg
H9ZMtZ.jpg

De naad op mijn model ziet er op de foto's erger uit dan hij werkelijk is omdat daar nog wat grijze verf onderuit komt van het motorcompartiment.

Nu de vraag herstellen of niet, ik zou dat graag proberen maar ik denk dat ik meer kwaad dan goed zou doen om de volgende reden:
de motorkap terug los maken wordt moeilijk zo niet onmogelijk zonder schade aan te brengen omdat deze op verschillende plaatsen met een serieuze kwak superlijm vastgemaakt is:$
Ik denk er nog even over na....

Grtz.

Luc8)
 
Das wel spijtig om te horen dat er een kwak lijm bij te pas kwam...maar zoals je al aangaf neem voldoende denktijd....

Grtz yves,
 
Het is al even geleden maar hier zijn we dan terug,

Ik heb alles eens goed overwogen en een poging gedaan om de motorkap te lichten maar dat zou niet goedgekomen zijn zonder brokken te maken.
Na enkele vloeken besloten om langs de buitenkant een 'beetje' te vijlen en schuren, het is zeker niet 100% maar we moeten het ermee doen en zeker deze les meenemen naar de volgende:(

Verder met de schilderwerken en daar valt niet veel over te zeggen dus, PICS

Blauw buikje, zoals gewoonlijk.
QCeqsv.jpg
Basiskleur.
o0iHyx.jpg
Worstjes plaatsen.
lXuwJc.jpg
Eerste kleur groen.
ZfbS9z.jpg
Nog meer worstjes.
81iEa1.jpg
Tweede kleur donkergroen.
HWbRoY.jpg
En dan een spannend maar leuk werk, uitpakken.
aJm4u6.jpg
é voila,
3eqr5H.jpg
Daglicht.
oA4Cbq.jpg
ukwRw9.jpg

O ja, jullie zullen ondertussen wel gemerkt hebben dat het toch de 'Trop' versie wordt:tongue:

Wordt vervolgd.

Grtz.

Luc 8)
 
Deze camouflage had ik nog niet gezien wat niet weg neemt dat ik het zeer geslaagd vindt.Knap vlieg masjien
 
proper werk alvast en speciale kleuren.
 
Nice ... dat beest heb ik ook nog in mijn af te werken stash steken .... Schitterend machien ... en zeer mooi spuitwerk.
 
Thanks Guys,^^

Het is alweer even geleden maar nu de dagen wat langer zijn wordt er minder aan modelbouw gedaan.
Toch de voorbije weken een en ander kunnen afwerken en we naderen de eindfase.

YD1XlG.jpg
JoP2qh.jpg
Glanslaagje.
Tlguic.jpg
Plakkertjes.
oeXo4y.jpg
Nog een fototje van de aansluiting van de motorkap:unsure:
8s6L4M.jpg
Prop.
gWhttS.jpg
Beetje viezigheid erop.
btzKHe.jpg
Lichtjes verweerd en zo ziet hij er momenteel uit.
dzVMIe.jpg
tYL8Bh.jpg
mkhcSU.jpg

Nu zou ik nog een 'stoflaag' willen aanbrengen, ik denk aan een bruine kleur heel sterk verdund over het ganse toestel te spuiten.
Dit heb ik echter nog nooit gedaan dus alle tips over stof zijn welkom;)

Grtz.

Luc 8)
 
wat ik geleerd heb van Famo is doorzichtige vernis nemen, daar een druppel buff op 10-20 druppels vernis bijdoen in de spuit en zo de stoflaag op te bouwen. Zo seal je en bouw je stof op
 
wat ik geleerd heb van Famo is doorzichtige vernis nemen, daar een druppel buff op 10-20 druppels vernis bijdoen in de spuit en zo de stoflaag op te bouwen. Zo seal je en bouw je stof op

Bedankt voor de tip,

Misschien een domme vraag maar wat is 'buff'

Grtz.

Luc8)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan