Hoofdsponsor

Anders / onbekend Citroën H "Joyeux Noël - Meilleurs Voeux" [wip]

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
't Is weer van dat, bompie moet weer regelmatig op de kleinkinderen passen bij hen thuis.
Vermits die andere interesses hebben die momenteel mijn gehoor te boven gaan (let it go, let it go....) vind den dezen dan rust aan de keukentafel met een stukje papier en een pot lijm.

Vermits echter de feestdagen in aantocht zijn (waar ik eerlijk gezegd niet veel aan heb behalve de gezelligheid van de open haard en een oude film bekijken) toch maar eens een vrolijke vonk opstarten in deze donkere periode.
Daarom in het papieren archief een model van een Citroën H opgesnord welke ter gelegenheid van Kerstmis 2012 omgebouwd werd tot leuk kerstmodel door één van de leden van het Franse forum Minitub43.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals jullie zien speelt Betty Boob hier een glansrol.
De gebruikelijke 2 vellen papier worden hier echter vergezeld van enkele extra vellen die samen een mooi presentatiedoosje moeten vormen, compleet met achtergrond.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Als ik eens lief zal kijken naar mijn vrouwken zal de strik misschien nog 3D kunnen worden. Kan misschien zo één gebruiken van op een kalkoen, 't is toch de tijd van het jaar en is een vorm van recycling.

attachment.jpg

Tijd genoeg gehad om het chassis in elkaar te steken en de linker zijwand te bevestigen.

attachment.jpg

Jammer genoeg lijkt het dat de groene verf op sommige plaatsen los springt. Ik zal dus beroep moeten doen op enkele viltstiften om dat op te lossen.

Enne, geen paniek, ik blijf verder plastiek plakken ook.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer een H van Erwin.
Hoezo laat de groene verf los, ik dacht dat het sneeuw was:laugh::laugh:

Fred
 
Laat u volledig gaan wij kijken grt.
 
Let it snow, let it snow,Bii papier bouw weet ik denk ik Rillen, nu zolang de kalkoen dat niet doet, en warm in de oven ligt...denk ik dat u gerust zijn strikske mag gebruiken
 
allee weeral een ......... Citroen neen Erwin het is leuk prachtig zo net voor de komende feestdagen geen moment te vroeg he
Marc
 
Ik ben benieuwd naar de verdere bouwwerken, ik heb mijn stoeltje naast de kalkoen gezet, lekker warm :D
 
veel knip, plooi en plakplezier ;)
 
Nen kerstboom-Citroën......fantastisch.....;) :))
 
Mooie reclame op de zijwanden :07:

De presentatie zal ook wel speciaal zijn, ben benieuwd ;)
 
Terwijl de Dodge lag te drogen maar effe verder gedaan met deze jongen.

attachment.jpg

Eerst en vooral de body gesloten. Er is veel schade aan de groene verf maar dat passen we wel aan met een groene viltstift.

attachment.jpg

Neus er op en schuifdeur geplaatst...

attachment.jpg

achterzijde geretoucheerd en de assen geplaatst.

We kunnen aan de wielen beginnen.
 
nice , erg leuk is eens iets anders he
Marc
 
Plooien gaat een pak beter heb ik de indruk grt
 
Is mooi geworden, spijtig van het groen, maar dat heb je al goedopgelost achteraan.
 
Netjes Erwin, zie wel een deukje in het cabine dak zitten :22:
Wordt weer een mooie voor je verzameling.

Fred
 
Het voertuig is afgewerkt.
Was opnieuw een leuke bouw doch deze maal viel het erg tegen dat de verf afsprong van het papier. Enige reden die ik hierbij kan bedenken is dat de inkt niet genoeg tijd gekregen heeft om te drogen tegen dat het volgende blad uit de printer kwam. Dit kwam enkel voor bij de groene en rode inkt, niet bij de zwarte.
Bijkleuren werd gedaan met viltstift.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog de presentatiebox afwerken en we kunnen er een kerstkaartje van maken.
 
Leuk karretje voor deze tijd van jaar ook wel grappig Betty Boop op het dak :)
 
Dank U, dank U.

De presentatiebox is ook afgewerkt maar ik ben er niet tevreden over vermits ook hier de verf afsprong en ik deze moest retoucheren.
Zoals ze zeggen bij ons: "schuune van verre moar verre van schuune" (mooi van ver maar ver van mooi).

attachment.jpg

De lege box met een mooie achtergrond,

attachment.jpg

de voorgedrukte strik,

attachment.jpg

en nu de keuze, gaat ie links...

attachment.jpg

of gaat ie rechts?

Laten we er geen politiek debat over maken maar deze bouw als afgewerkt beschouwen. Wie zou er trouwens tegen Betty Boob durven protesteren?

Prettige Feesten iedereen !!!!
 
Schitterend geworden!! proficiat
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan