Hoofdsponsor

1/35 AFV's LeFH18M German 10,5cm Howitzer. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De pinwash zit er op. Ik heb hierin zeker niet willen overdrijven omdat ik morgen een drybrushing ga doen. Ik wil eerst zien hoe het er dan uit komt te zien. Waar nodig kan ik dan nog altijd een tweede pinwash doen.

Je ziet er niet echt veel van op foto, maar toch een poging :

12-9.jpg

Morgen meer !

Groeten van GUnit.
 
Hallo Peter, de munitie zal dan zeker op mekaar gelijken, want deze komt uit de AFV set 10.5 CM ammo voor betreffend geschut.

Deze is de set :

AF35074.jpg

Guy, sorry, ik heb mij blijkbaar miskeken op die 'HI A B C' die blijkbaar veel gelijkenis vertoont met 150 mm / Sig33 munitie... en die hulzen ook...
 
Ziet er weer goed uit, die jalons geven net dat beetje meer in contrast en met de ammo de kers op de taart.
 
Geen enkel probleem Peter, ik ben blij dat mensen de moeite doen om me op eventuele fouten te wijzen.

Swa, ik was blij toe met dat rood en dat wit, gelukkig komt er hier en daar nog wat houtkleur van de schoppen en het houweel aan te pas. En natuurlijk bloot metaal.



Aan degenen die in de toekomst deze prachtige kit willen bouwen, ik ben bij het bestuderen van referentiefoto's op een fout van AFV uitgekomen.

Het gaat om dit onderdeel :

13-11.jpg

Het moet zo gemonteerd worden, omgekeerd dus :

14-9.jpg

Ik kreeg het eventjes benauwd toen ik het in het oog kreeg, maar uiteindelijk viel het goed mee. Losmaken, plastic blootleggen op hechtpunten, lijmen, met fijn penseel en in dunne laagjes bijwerken, vuile wash en...zucht, operatie geslaagd !

De drybrushing heb ik met drie verschillende tonen van grijs gedaan. Tot overmorgen zal ik dit werk laten drogen. Dan kan ik weer verder, filtertime !

Vriendelijke groeten ! GUnit.
 
Daar dienen dus referentiefoto's voor hé.
Het zou natuurlijk nooit zijn opgevallen, maar als je het zelf weet moet het juist zijn.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Erik.
 
Dat ziet er alvast niet slecht uit
Ben benieuwd naar het resultaat van de drybrush.
 
hoho ,dat gaat hier weer lekker.
En telkens weer dat spelen met die kleuren( verf, wasch, ...)
Laat je die hendel verkeerd staan zal dat telkens het eerste zijn waar ge zult naar toe kijken. geloof me vrij.
 
Modelbouwerke : ik vind het onbegrijpelijk van AFV. Op hun boxart staat het onderdeel correct geplaatst afgebeeld. In het bouwplan is het omgekeerd, tot twee keer toe.

DJs : met wat goed daglicht ga ik proberen wat foto's te maken die het dichtst bij de werkelijkheid komen qua kleur, het is allemaal zo subtiel dat ik er moeite mee heb om dat op foto vast te leggen.

Famo : ik geloof u, en toen ik het ontdekte, had ik het binnen de kortste keren aangepast. Ik was wel bang dat ik schade aan de verf zou aanrichten, maar het is 100 % meegevallen.
 
Tegen mijn eigen verwachtingen in, heeft de subtiele drybrushing niet meer dan de nacht nodig gehad om in te drogen. Ik kon dus rustig verder, zonder schade te berokkenen aan de voorgaande bewerkingen.

Eerst heb blauwe filters gebruikt om (alweer) zachte tonale verschillen te bekomen.

Daarnaast werden dan oranje filters aangebracht. Het resultaat was helemaal naar mijn zin, ik wil immers geen abrubte of gekunstelde effecten.

Enkele uurtjes later heb ik met een vuile wash opnieuw bepaalde delen in de verf gezet, waardoor de gedrybrushede bouten nog iets meer uitkomen.

Om de hobbytijd van vandaag af te sluiten, werden de schoppen op hun plaats bevestigd en deed ik nog een lokale drybrushing met lichtgrijzen op die delen die het kanon zo hun 'tekening' geven.



Ik heb geprobeerd er een foto van te maken buiten, deze foto komt nogal dicht bij de realiteit :

15-5.jpg



Jongens, ik hoop maar dat jullie mijn updates niet te saai vinden want 90 % van ons weet immers alles van de techniekjes die ik hier beschrijf.
Ik doe ik dit voor die 10 % anderen, de nieuwelingen in de hobby zeg maar.

Nu kan stilaan het serieuze werk beginnen, het 3D-chippen, het beroesten, de regenstrepen, de metaaltjes op de schoppen, bij de rails... , dan het hout van de stelen, wat stof, opgedroogde modderspatters...doeme toch wat doe ik dit graag !

GUnit.
 
Guy.........saai vinden....:wacko::wacko:....ik zou echt kwaad zijn als je hier mee zou stoppen....:P:P:P...gewoon prachtig maatje ...met wat je met ons wilt delen....en 10%...ik denk...neen ik ben zeker dat die andere 90% ook véél aan het bijleren is....;););)
 
Saai ? niet beginnen é makker. Ik hou je technieken in de gaten om bij te leren en verder is het genieten....... zo van relax, lay back and enjoy.
 
:)Oke, gesnopen, ik blijf gewoon neerschrijven wat ik overdag heb uitgebaggerd op de hobbytafel.

Ik heb een foto bewerkt om aan te geven wat ik bedoelde met het onderverdelen van het kanon mbt. het filters toepassen.

Kopievan15.jpg

Natuurlijk blijft alles hier gevoelsmatig en is er niet echt een vastomlijnde definitie...
 
Zo makkelijk kom je er niet vanaf hé maat.
Blijven posten die handel.
hoe kan ik anders iets bijleren ;)

Erik.
 
Hehe, Guy, ik denk dat het onderhand wel duidelijk is en je de tijd achter je pc mag volhouden?
 
Hehe, dan doe ik gewoon verder, bedankt voor de reacties heren.

Ik ben vandaag rustig verder gegaan et het verrijken van de kleuren op het kanon.

Er werden met olieverf kleine taches gezet, die ik met een vochtig gemaakt penseel in verticale richting heb verdoezeld langs de zijkanten van de armen en de loop. Dit geeft een beetje een verregende vuilafzetting voor resultaat. De eerder opgebrachte en opgedroogde drybrushing werkt fijne nuances en tekening in de verflaag in de hand. Hieronder de vuilafzetting die na verloop van tijd optreedt :

1000000.jpg

Mijn eigen vorderingen :

16-6.jpg

Stilaan begint het spel een beetje body te krijgen. Morgen weer een volgende behandeling :
chippen van de schoppen van de armen.

Groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat ziet er aardig goed uit, mooi en subtiel.
En zeker nie stoppen met updaten dan pas zou het saai worden :8
Want die 90% kan ook nog altijd bijleren he ;)
 
Niet updaten dat zou nooit m'n bedoeling zijn geweest, maar alles zo uitschrijven had kunnen vervelen, dacht ik....niet dus.
We doen gewoon verder zoals we bezig zijn.
 
Tja , ge hebt het of ge hebt het niet é.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan