Hoofdsponsor

1/35 AFV's LeFH18M German 10,5cm Howitzer. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag GUnit.

Alles ziet er netjes uit.
Jammer van die lens. Maar misschien is de tip van Ron wel een oplossing?

Wat de kleur betreft, GEEL.
Ik denk dat de details veel mooier zullen uitkomen?
(Alhoewel, jij en jouw schilderkunsten doen hetzelfde met grijs... :P )

Benieuwd wat jouw keuze zal zijn :huh:

Zowiezo maak jij er toch (alweer) een pracht van een stuk van ;)

Grtz,
Beyond
 
Ron : dat is wat ik minstens ga proberen, een beetje trompe l'oeuil toepassen he, met een gefaked schaduwtje achter de glanslaag...
U bent ook wel te vinden voor zo'n geeltje, en er zijn er nog, dus het wordt een G E L E.

Beyond : ook geel, dan is het dus echt duidelijk nu !
Dat prachtstuk, ahum...eerst maar eens proberen de basislagen er fatsoenlijk op te kegelen, al die hoeken en kantjes, ongeacht de subonderdelen, pfff.
Maar ik heb er wel veel zin in hoor.

Niet veel nieuws onder de zon dus de komende dagen, ik ga het aanpakken zoals de aanhangertjes, idem de weathering, alhoewel ik toch wat stouter ga chippen misschien.

Tot dan maatjes.
 
Natuurlijk heb ik er geen rekening mee gehouden dat het buiten Siberisch koud is en ik alzo onmogelijk het Veluxraam van m'n zolder kan openen zonder bakken kou binnen te halen ! Wanneer de temperatuur wat stijgt, ga ik vanzelfsprekend onmiddellijk verder.

Daarom over naar de bouw van m'n C-47 Skytrain, in duo bouw met Erik. Tot later in D-Day topic !

GUnit.
 
:ph34r::ph34r:Hier gebeurd ook enkel "keukentafel" werk...:ph34r::ph34r:
;):D

Beyond
 
Astmapatiënten en allergielijdenden opgelet, want ik haal hier een oud topic van onder het stof en ik zit hier zowaar zelf al te kuchen !

Aangezien mijn laatste bestelling nog altijd niet binnen is voor de Comet A34...

Na mijn afgewerkte LeFH 18/40, de aankoop van de gewone LeFH 18 onlangs, is het nu tijd om de derde uit de serie, de M, verder naar de finish te slepen.

Dit model komt in transportpositie, achter een Krüpp-Protze die ik nog moet bouwen, en waarvoor ik nu op jacht ga naar aftermarket producten.

Ik hoop spoedig een eerste nieuwe update te kunnen doen van de werkzaamheden !

Groeten van GUNit.
 
Blij dat je eerst met een waarschuwing begint, zodat ik wat verder van mijn scherm kon gaan zitten.:D:laugh: Laat de update maar snel komen.
 
allez , we zijn in blijde verwachting Guy
 
Hey, :)

Vandaar de jacht te Hoboken, nu begrijp ik het.
Prettig kennis gemaakt te hebben zou ik zo zeggen. Ik hoop dat je gevonden hebt wat je zocht, iets voor de Protze??
 
Swa, vandaag of morgen zal er weinig van in huis komen, maar volgende week wil ik hiermee serieus doorgaan.

Famo, ik ga m'n best doen. Ik heb er in elk geval veel zin in !

Swaken, de jacht ja, ik heb een oude collega gezien, die nu een modelbouwzaak runt en voor mij de aftermarket voor de Krüpp Protze zal bestellen en opsturen. Over het kennismaken, zo'n dag als vandaag zou 48 uur moeten bedragen, zodat we met z'n allen van het forum rond de tafel konden gaan zitten tussen pot en pint...en dan maar lullen over de hobby he.
 
Allee Guy we zijn blij dat ge er volop zin in hebt en alvast veel succes met de bouw.
Jammer dat ik je niet ben tegen gekomen in hoboken
 
Dorie toch Djs, ons Modelbouwerke had voor ons twee prachtige naamkaartjes gemaakt waardoor we direct herkenbaar waren. Maar ik begrijp dat een mens niet alles gaat lezen wat bij een ander om z'n nek hangt.

Volgende keer verzinnen we een betere afspraak !
 
Vandaag weer serieus droog getranspireerd bij momenten maar alles is goedgekomen.

De subonderdelen werden reeds een beetje geassembleerd. De twee armen op de draagconstructie, hierop het geschutsdeel, de armen onderling met verbindingen want hij komt in transportpositie

Een tweeledige pantserplaat onderaan werd eveneens samengevoegd en voorzien van een haak om wegklappen mogelijk te maken tijdens transport.

Morgen worden de laatste delen in het zwart gezet, worden ook alle hoekjes en kantjes afgespeurd naar onbespoten stukjes, en dan...German Grey ! In een lekker verbleekte, verweerde toestand !

De subonderdelen :

SDC14154.jpg

Kijken of alles een beetje 'zit" :

SDC14163.jpg

Mijn voorkeur voor artillerie krijgt weer de bovenhand dus ik teken maar even met : GUNit !

Vriendelijke groeten !
 
GUNit, dat word weer een juweeltje.
Voel in de topen van mijn tenen. :)

Erik.
 
G, dit gaat weer een knappe GUNit worden. En net als DJs vind ik het ook jammer je (en natuurlijk de anderen) niet getroffen te hebben in Hoboken.
 
De ledendag gaat wat dat betreft ongetwijfeld veel goedmaken, ik kijk ernaar uit want dt was één groot feest, een ganse dag lang !
 
Ik ben tevreden dat ik alweer met de volgende aan de slag ben ! De zwarte matte ondergrond zit er overal op, nu kan ik aan de airbrushwerken beginnen.

Ter voorbereiding heb ik een aantal verfmengsels klaargemaakt die ik in volgorde zal gebruiken.

Het zwart wil ik eerst wat wegwerken met een uniform gespoten Panzer Grau/glansvernis mengsel.

Daarna volgt een mengsel van Panzer Grau met een tikje wit in (telkens wat glansvernis !). Dit spuit ik niet uniform, zo blijf ik zuinig in het hart van het kanon, hier valt immers het minste licht.

Een mengsel met alweer iets meer wit door, weer wat lichter dan voorgaand, om de kraantjes, hendels, slede, loop, wielen etc. wat meer uit te lichten. Ik probeer zo stelselmatig het geheel tot leven te brengen.

Ik wil eindigen met twee nog lichtere varianten, die de bovenste delen die het meeste licht vangen, eruit tillen.

Met een fijn penseel ga ik daarna verder voor de laatste Panzer Grau behandeling. Sommige fijne deeltjes kan ik beter met het penseel uitlichten, maskeren tussen de tere en fijne onderdeeltjes is immers niet zo vanzelfsprekend.

Dit is alvast mijn mooipraterij, straks hopelijk een paar foto's van een net spuitwerk ?

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd, hier een foto van de gewone Panzer Grau/glansvernis menging :

SDC14185.jpg

Volgende airbrushsessie is een iets opgelicht mengsel, op die delen die wat meer licht vangen dan de rest. Vooral de loop, bovenkant schild, slede, schoppen...

4-11.jpg

Een deel met wat maskeerwerk volgt om sommige delen nog extra verder uit te lichten.

Het resultaat daarvan, let niet op de felste uitlichting, dat komt door het zonlicht :

5-13.jpg

6-12.jpg

Morgen verder ! GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Merci voor de snelle reply vriend, ik heb nog een paar foto's bijgeplaatst in de laatste foto-update.

Tot morgen, dan gaat hij in z'n eerste washke.
 
Hey, :)

Inderdaad, wat een kanon, schoon gespoten in de modulatiestijl, gewoon prachtig. :wub:;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan