Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 AFV's LeFH18M German 10,5cm Howitzer. [DONE]
Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 181

Discussie: AFV's LeFH18M German 10,5cm Howitzer. [DONE]

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Post AFV's LeFH18M German 10,5cm Howitzer. [DONE]

Hallo vrienden,

Omdat ik zoveel plezier had om aan twee verschillende projecten te werken, heb ik besloten om naast de Flak 38 af en toe wat te werken aan de bouw van dit stukje artillerie :

Het is er eentje uit de AFV Club stal en ik bouw zeer graag van dit merk.
    Steevast fijne details dus ook wel een tikje "breekbaar".

Laat ik starten met wat technische gegevens die ik heb opgesnord voor de liefhebbers onder ons :

Caliber : 105mm
    Country : Germany
    Roll : Medium Artillery
    Date : March 1943
    Manufacturer : Rheinmetall-Borsig A.G.
    Number Produced : 10245
    Crew : 8
    Length : 2.941 meters
    Width : 1.98 meters
    Height : 1.88 meters
    Weight (Deployed): 1985 kilograms
    Elevation : +42° / -5°
    Traverse : 56°
    Ammunition Type : High Explosive
    Ammunition Weight : 14.81 kilograms
    Muzzle Velocity : 470 meters per second
    Range : 10675 meters
    Rate of Fire : 7 rounds per minute

Later volgen meer foto's en wat basic achtergrondinfo, en natuurlijk mijn bouwescapades.

Groeten van GUN it !

swa I
    Gast

Standaard

Wéér een prachtig .......heel prachtig.......projekt om te volgen...mijn lippen hangen er op..........

Standaard

GUN IT, GUnit .

Leuk om een ander project van jou te kunnen volgen.

Jammer dat je niet mee doet met de D-Day groepsbouw???

Zal deze toch met veel plezier en aandacht volgen.

Go for (UN) IT...........feuern das geschütz

Beyond

Standaard

Swa : mijn twee aanhangers heb ik tesamen gebouwd, het ene schilderen, het andere wat bouwen, boel opgedroogd en uitgehard, omgekeerd enz.
    Het voordeel : je bent bezig, hoeft niet te wachten om met de hobby verder te kunnen, het houd je zin om door te gaan erin. Blij dat je het gaat volgen mate ! GUnit.

Beyond : flauw he GUN it, maar ik ben dan ook geen Wim Helsen hahaha. Soit, ik zie wel hoe ver ik sta met mijn twee nieuwe projecten, maar de D-Day groepsbouw zie ik toch wel zitten...

Kurt : ik was al heel lang knettergek van dit stuk artillerie, en nu ik ontdekt heb welke fantastische mogelijkheden het dunkelgelb van de Duitse voertuigen heeft...kan ik me amper inhouden. Was ik maar minder fanatiek, pffff.

Bedankt voor jullie toffe reacties, dit forum is zo levend, geweldig ! GUnit.

Standaard

Hallo vrienden,

De doos werd geopend en het is wederom een understatement om te zeggen dat dit opnieuw een superprestatie van AFV is. Als je de onderdelen goed bekijkt, kan je niet anders dan concluderen dat dit merk de fijnste stukjes produceert ! Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat té weinig bouwers dit merk kennen en naar waarde weten te schatten.

Morgen volgt er een eerste fotoverslagje van de box inhoud.
    Jullie zullen zien dat ik niet overdrijf.

Vriendelijke groeten van GUnit.

Standaard

Ik geloof je direct en daarom ben ik ook gelijk heel nieuwsgierig naar de foto´s van de inhoud zoals het geleverd word.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Ron
    Gast

Standaard

AFV is een goed merk wat Tamiya achter zich laat wat kwaliteit betreft vind ik.

Er is wel wat voorzichtigheid geboden met de fragiele onderdeeltjes die weleens snel willen breken maar dat wist je al

Ik ga deze bouw ook volgen , welke niet hierop het forum, en dit gaat vast ook weer een mooi project worden.

Ron

Post De doosinhoud, Box Review :

Het meest logische is misschien te beginnen met een beknopte geschiedenis, in het Engels natuurlijk, wat wij allemaal onder de knie hebben als meertalige Nederlandstaligen :

Klein raam met voornamelijk de spaakwielen, rubberen exemplaren bijgeleverd, voorzien van de correcte groeven :

Detail van dit raam :

Twee resin onderdelen, de loop, bovenstuk, nogmaals de rubberen wielen :

Raam met de steunarmen, die naar keuze in transport- of schietstand kunnen worden gebracht :

Detail van dit raam :

Raam met fijne onderdelen, let op de zeer fijn afgewerkte gereedschappen :

Detail van dit raam :

Raam met het meest in het oog springende onderdeel, het schild dat zeer mooi uitgevoerd werd :

Detail van het schild :

Raam met o.m nog andere wielen, de stalen versie :

Detail hiervan :

Detail van het plan, AFV doet zijn best, maar soms is het opzoeken van referentiefoto's een must, enkele onderdelen blijven "vaag" geplaatst :

Het is kiezen geblazen tussen de paard-versjouwde versie, de gemotoriseerde transport versie (bevestigingen), de schietstand of transport versie (steunarmen). Dit moet je voor de bouw reeds allemaal besloten hebben, het plan refereert continue naar die keuze welke je in het begin gemaakt hebt, hybride toestanden leiden tot mislukking !!!

Ik hoop dat dit jullie geplezierd heeft, vrienden, tot later met de updates !

Groeten van GUnit.
    Laatst gewijzigd door GUnit; 19-12-08 om 14:39

Standaard

Dat zijn ook niet een paar onderdeeltjes. En idd super gedetailleerd. Ik had dit niet echt verwacht.
    Met vriendelijke groet, Rik ----------mijn site, www.furioza.nl

Standaard

Hey GUnit,

Dat ziet er een braaf stukje geschut uit.
    Ben verrast door de graad van detail van de onderdelen.
    Ziet er zeer mooi uit.

Ben echt wel benieuwd naar je verdere verslag van dit stukje.

Grtz,
    Beyond

Post Update 1 : stappen 1 en 2.

Vandaag ben ik van start gegaan met deze volgende uitdaging.

Stap 1 omvat een deel van de loopopbouw, stap 2 bevat de gedeeltelijke bouw van de slede waarin de loop rust.

Voor degenen die deze kit ook willen gaan bouwen, is het van belang te weten dat deeltje A23 op de bouwtekening verkeerd werd getekend, een beetje gedeeltelijk in spiegelbeeld. Dit zorgt enkele seconden voor verwarring, verder niks aan het handje.

Alles past tijdens deze stappen werkelijk naadloos in mekaar, maar toch is enig opkuiswerk geoorloofd voor het benadrukken van de fijnheid van de onderdeeltjes.

Subassemblage bestaande uit delen A25,A24,A23 kan volledig ingeschoven worden, tot het niet meer verder kan. Dit is niet te zien op de tekening, wel op gelukkig een referentie die ik ter beschikking had.

Over naar stap 2, waar het interessant is te vermelden dat op de delen A3 en A4 geen flash zit, maar wel degelijk een fijne rand die er hoort te zitten.

Deel A11 is een plastic stangetje dat ik echter vervangen heb door een stukje koperdraad van eenzelfde dikte (O,8mm), dit zal ervoor zorgen dat alles netjes uitgelijnd staat wanneer de loopassemblage volledig achter de rug is.

Bedankt voor jullie aandacht ! Groeten van GUNit.
    Laatst gewijzigd door GUnit; 28-12-08 om 00:27

Standaard

Prachtige start.
    Ben terug benieuwd.
    Welke uitvoering krijgt deze?

Grtz,
    Beyond

Standaard

Het wordt ongetwijfeld een donkergele, ik wil echt het onderste uit de kan halen met al die boutjes, dat kan denk ik het best met een frisse kleur. De boxfoto vind ik trouwens erg mooi, zoiets moet het gaan worden.

Tx Beyond ! GUnit.

Standaard

Dat lijkt mij een wijze beslissing, GUnit.
    En jouw werk kennende, wordt dit weer eentje om te watertanden.....

Benieuwd,
    Beyond

Standaard

Hey G,

Weer een schitterend model, als ik zo kijk zit het met de detailering wel snor.
    Ik heb zelf nog nooit AFV gebouwd dus ben best benieuwd naar jou wedervaren.
    Wat de voor en eventuele nadelen zijn van het merk.

Maak er wat moois van, maar dat gaat je wel weer lukken.
    Op naar de volgende update.

Groeten,
    Swa

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. schaal 1/35 - LeFH 10.5 cm 18/40 howitzer, late versie. [DONE]
    By GUnit in forum Militair rollend materiaal
    Reacties: 113
    Laatste bericht: 08-03-10, 20:56
  2. German Flak Crew [DONE]
    By InFlandersFields in forum Volledige figuren
    Reacties: 12