Hoofdsponsor

1/144 USS Constitution Anno: 1797[wip]

Bedankt Bart ,ik heb het wel naar mijn zin met het schip te bouwen,en ik heb nu momenteel niks anders te doen dan wat er aan werken ,zeg met het riggen ben ik begonnen maar ik stel me de vraag : als alle lijnen nu zijn geplaats lijkt het me alsof de zeilen nooit kunnen geplaats worden op sommige plaatsen zouden de zeilen dan het touw werk wegdrukken ?
 
Affin na 5 uurtjes riggen ga ik er vandaag mee stoppen ,de zenuwen nemen het anders over.
Zoveel touwwerk is er aan te doen ...
 
Hoi Luc,

Bedankt Bart ,ik heb het wel naar mijn zin met het schip te bouwen,en ik heb nu momenteel niks anders te doen dan wat er aan werken ,zeg met het riggen ben ik begonnen maar ik stel me de vraag : als alle lijnen nu zijn geplaats lijkt het me alsof de zeilen nooit kunnen geplaats worden op sommige plaatsen zouden de zeilen dan het touw werk wegdrukken ?

Ik neem aan van niet Luc, als je het volgens de beschrijving doet, je kan mischien de zeilen even passen of ze er tussen kunnen, je hebt veel werk verricht vandaag.
 
Bedankt bart vandaag stop ik er toch maar mee hoor,het is een hele karwei geweest al die touwen bevestigen .
 
Je schiet inderdaad goed op,
momenteel zie ik toch nergens touwen hangen die in de weg zouden hangen voor de zeilen. Of heb je deze al aangepast ?
 
Beste Luc het gaat je perkjes goed bootjes bouwen he ? Knap man zijn we niet gewoon van u he
Doe zo voort
Suc6 Luc
grt
Marc
 
Knap werk Luc, ik wilde net met de vraag komen wat riggen is, maar dat heb je heel mooi laten zien met de foto's
 
Bedankt allen...Wel de zeilen marc w , dat is nu iets waar ik wat langer over ga doen de touwen zijn goed gelukt ,De aller eerste keer dat ik niet weet hoe iets te gaan doen ,het zicht op hoe te hangen en waar heb ik nog niet ..komt uiteindelijk toch één keer he!!!ik zou ze willen maken uit doek ,maar momenteel kom ik nog niet uit hoe en waar deze zeilen komen moeten ,voor de rest is het schip klaar.
even aan de kant zetten en nadenken hoe de zeilen bevestigen enz.
 
USS Constitution

Momenteel nog even de eind foto's tot ik de zeilen er op zet
attachment.jpg



attachment.jpg




attachment.jpg




attachment.jpg




attachment.jpg




attachment.jpg





attachment.jpg :P:P:P:wub:.
 
Jawade, dat ziet er zelers niet slechte uit, met de zeilen erbij zal meer of goed komen....;) :)
 
staan er geen nummers op het plastik luc, en op de beschrijving?

je kan mischien het plastic zeil gebruiken als mal als je het van doek wilt maken.
 
Amai Luc weer eens wat anders en het ziet er weer knap uit grt.
 
Hoy Bart ja er staan nummers op hoor ,maar ik ga de zeilen maken uit stof of wit doek zoals je al voorstelde dat gaat nog mooier en beter worden.
 
dat gaat nog een hele uitdaging worden op deze schaal.
ben nu al benieuwd naar het resultaat
 
Ben ook benieuwd, succes Luc.
 
USS Constitution

Zo na een paar weken van proberen en sukkelen heb ik gisteren dan de uiteindelijke fase bereikt van de bouw ,de zeilen heb ik er niet vol opgezet maar bevestigd zoals ik ze persoonlijk wel goed vind passen bij het schip ,oud zeildoek ingestreken met verdunde houtlijm daarna rond een Breinaald gewikkeld en opgerold om daarna de Breinaald er van tussen te trekken,alles laten drogen en te bevestigen zo goed en kwaad mogelijk op het schip.
Het eind resultaat is prima voor me een uitdaging die ik altijd al hebben willen doen "een zeilboot bouwen" is dus bij deze weer gelukt.
In totaal 95 uur aangewerkt op iets van 4 weken tijd.

attachment.jpg



attachment.jpg




attachment.jpg



attachment.jpg :O:dry::)
 
Laatst bewerkt:
Luc, ziet er prachtig uit, mijn complimenten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan