Hoofdsponsor

1/144 USS Constitution Anno: 1797[wip]

na deze vermoeiende namiddag ben ik toch wel tevreden,het opzoekwerk neemt meer tijd op zich dan verwacht ik wilde het model zo nauwkeurig maken ,echter over de kleuren en hoe de binnenzijde er uitziet of uitzag is nog niet veel gevonden ,de kanonnen liggen er los op en ik ben aan het denken om de lopen uit te boren ...
 
Zou mooi zijn om de lopen uit te boren, ik zou schilderen wat zichtbaar is de binnenkant, maar dat is aan u.
 
Het gaat goed vooruit Luc.
Denk niet dat er veel geschilderd werd aan de binnenzijde van een houten schip. Natuur eiken balken en vloeren zal zowat de beste keuze zijn.
 
Mooie begonnen Luc , zal deze dan ook met de nodige aandacht maar in stilte volgen , ken niets van schepen , maar kan er wel van genieten.
Doe zo verder :) , en heb je vragen stel ze maar aan onze ervaren botenbouwers hier !
 
Marc bedankt voor deze info ,heerlijk om dit te kunnen bekijken.
Het vermoeden was wel dat de binnenkant wit zou zijn ,als ik de Moderne Schepen bekijk.
en het zou enkel de dingen zijn die je ziet die in extra in de verf zou zetten.
Op naar het volgende.
 
Dan ga je echt uit je comfort zone Luc :laugh::laugh:
Succes met dit mooie schip.

Fred
 
USS Constitution

Ha ik kom graag op deze manier uit mijn Comfort zone het is leuker dan ik zou kunnen denken hebben.
De laatste werkzaamheden zal ik nu eens tonen , 2 uur zitten boren in de lopen van de kanonnen ,anker gelijmd en daarna alles in elkaar gepast wat vijlen en duwen de lijm bevestigen en klemmen ,ondertussen nog wat lezen op internet en daarna de witte lijn en de bodem kleur aangebracht.
attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg




attachment.jpg



attachment.jpg
 
Prachtig Luc, nu je de kannonnen hebt uitgeboort zal het mooier zijn, een vraagje; heb je de wit met tape afgeplakt, het lijkt net of de randen met het zwart niet recht zijn, mischien heb ik het mis, ik wil het niet afkraken Luc.
 
ik had die van imai 30 jaar geleden , onze kuisvrouw toen liet hem vallen romp gescheurd alle masten kapot heb hem in de vuilbak gegooid toen , maar vind de imai kit niet meer , als ik hem ooit nog tegenkom bouw ik hem terug en zet hem veilig in stulp
prachtig schip !!!
het plan heb ik nog altijd in mijn dossierkast bewaard je weet nooit he
 
na deze vermoeiende namiddag ben ik toch wel tevreden,het opzoekwerk neemt meer tijd op zich dan verwacht ik wilde het model zo nauwkeurig maken ,echter over de kleuren en hoe de binnenzijde er uitziet of uitzag is nog niet veel gevonden ,de kanonnen liggen er los op en ik ben aan het denken om de lopen uit te boren ...

Ik dacht dat de kanondekken rood werden geschilderd, toch op oorlogsschepen, omdat het bloed van de gewonden minder opviel...
 
Bedankt voor de info ,Bart ik moet deze nog eens overdoen hoor ,er is wat ver langst de tape gegaan.
 
Ik dacht dat de kanondekken rood werden geschilderd, toch op oorlogsschepen, omdat het bloed van de gewonden minder opviel...
Volgens mij was dat de hoofd mast waaraan de opstandige matrozen zweepslagen kregen.
tot nu toe nog geen replica tegengekomen met rood aan de binnenzijde.
vgr Marc
 
USS Constitution

Nu weer tijd om wat fotomateriaal te tonen,daar er echter al veel werk gebeurt is kan je toch zien hoe de bouw gestaag vordert .

attachment.jpg




attachment.jpg





attachment.jpg




attachment.jpg




attachment.jpg





:dry::)
 
Begint al op een schip te lijken Luc.
De lopen uitboren is veel werk maar echt een verbetering van je model.

Fred
 
dam ! ik zou nog jaloers worden, zo'n tempo , en prachtig gebouwd.
vgr Marc
 
USS Constitution

:dry:Met veel plezier heb ik deze week weer veel kunnen werken aan het Schip,de kanonnen er op gezet ,de masten geplaats en de bovenste klimrekken kunnen plaatsen en de ankers kunnen bevestigen, maar vooral veel schilderen want dat is toch wel de nr 1 bezigheid bij een schip bouwen waar ook naast het Riggen waar ik nu mee begonnen ben .
Voor het plak en paswerk is het schip dan wel vlug klaar nu de beeldjes!!!


attachment.jpg



attachment.jpg




attachment.jpg




attachment.jpg




attachment.jpg





attachment.jpg
 
Je gaat vlug Luc, ziet er goed uit,.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan