Hoofdsponsor

1/24 Revell '69 camaro Z/28 rs [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Tom deze tekst heb ik bij iemand anders geschreven. net 5 min geleden, Ik ben zo vrij geweest (uit luiheid) om dezelfde overpeinzing ook hier te plaatsen..

In jouw geval dan als waterspetters die door je brush heen geperst worden, met veel gespetter en op verstopping lijkende geluiden




(naam) ik heb nog eens nagelezen, je spuit in de garage, het kan zoals aangegeven dus een vloeistof zijn die dampen veroorzaakt. Mijj ervaring is echter dat een garage meestal niet verwarmd is of slecht. Dus een hoge luchtvochtigheid, zeker deze tijd van het jaar. Om goed te spuiten,moet je een werktemperatuur hebben tussen de 15 en 25 graden. Boven de 25 zal je nu niet zitten, maar is de temperatuur niet veel lager als 15? Dan nog een belangrijk iets waar ik meer aan denk. Met spuiten, comprimeer je lucht, maar ook het vocht wat in de lucht zit. Het setje van revel heeft de compressor bij de uitgang geen luchtdroger of waterafscheider, dus het samengeperste vocht slaat neer in je slang, en in de spuit, en zo af en toe, ga je dus spuiten, ipv perslucht, nu met water druk. Die neemt de verf niet mee, en zal zich vertonen ook als waterdruppels op je spuitwerk. Dan kan je omschrijven als "vetvlekjes" maar eigenlijk zijn het "watervlekjes"

Ik denk dat je echt het eerst een waterafscheider moet plaatsen. Nu weet ik niet echt of je direct begrijp welke of wat ik bedoel. Vandaar dit is een goedkope die ik kan vinden, met als tekst "Sparmax Anti Condensfilter" bij onze sponsor onder deze link http://www.airbrush-services-almere....en-uk/d34.html
Als je goedkoper of anders wil, mag je zelf zoeken, maar deze onder de airbrush is de een beter ivm ophoping van water in de slang. Het enige wat je ook uit moet zoeken is, welke slangkoppelingen en nippels er zijn
 
Bedankt voor alle tips, ik ga even pauzeren en volgende week verder.
Ga misschien eens proberen met de borstel of spraycan welk resultaat ik behaal.









Verstuurd vanaf mijn SM-T713 met Tapatalk
 
Ik den dus wel dat Aris5 eens gelijk kan heben in verband met vochtophoping in de luchtslang, heb vandaag geschilderd en er zaten nog wat druppels in mijn mengpotje. Deze gaven dezelfde reactie op de verf.

Hoe is het ondertussen verlopen...

Voor iedereen zijn goede raad om de body te laten weken had ik de verf proberen af te schuren, met detailverlies tot gevolg.
Ik heb vervolgens de body laten afweken in ruitenwisservloeistof maar dat hielp niks.

Uiteindelijk zag hij er zo uit.

hAxGSiY.jpg

lY8KuwF.jpg


Ik zag het niet echt zitten om gezien de body nu gehavend is deze nog te spuiten, dus zag ik hier de kans om met de platte kwast te oefenen.
Bij mijn volgende project ga ik spuitbussen kopen in de kleur die past op de volgende wagen.
Uiteraard dank ik iedreen voor de goede raad ivm het spuiten met airbrush en spuitbussen. Ik neem deze mee naar de volgende bouw.

oh1z55K.jpg

Op het dak zie je duidelijk waar er nog verfresten onder zitten... Gaan maar denken dat er roest onder de verf zit haha.
ES4W8JW.jpg

rdfEjVt.jpg

iBoU22H.jpg

2wwloyd.jpg

waziKvk.jpg

AtY5c4n.jpg


Ik moet hier en daar nog met het kleinste penseeltje wat zilver bijwerken dat niet compleetb gedekt is zie ik nu.
 
Ruitenwisservloeistof?

Je bedoelt oude remolie, of Dettol, neem ik aan? :)
 
Tja ik had gelezen dat ruitenwisservloeistof ook de job kon klaren... Stond zelfs filmpje op YouTube. Bij mij was hij enkel sterk geparfumeerdd uit zijn bad gekomen[emoji3].

Dettol nog remolie had ik hier niet staan... Dus ja alternatief gezocht en blijkbaar niet goed. Zal straks dettol gaan kopen als ik om boodschappen ga.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 
Pak dan wel de juiste versie Dettol, te koop bij apotheek denk ik.

Ruitenvloeistof wordt soms wel gebruikt om verf te verdunnen... maar verg eraf halen, nooit van gehoord. Met reden, kennelijk.
 
Het is die bruine soort die je moet hebben neem ik aan?

Idd. met reden[emoji4].

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 
Tom . Tom toch zonde van zo een mooie wagen probeer in ieder geval dettol of remvloeistof ( die kan je trouwens gratis krijgen in de garage ze smijten ze toch weg en moeten er nog voor betalen om ze af te voeren )
Nog een tip schuur daarna alle emblemen weg zodanig dat je er niks meer van ziet beter dan die half afgeschuurde bijna onherkenbare emblemen
Komt nog goed hoor
Marc
 
Ovenreiniger werkt ook.

Ik stop mijn modellen in een lege plastieken (roomijs-) doos, en plaats het deksel er op.
(Het kan natuurlijk ook in een plastic zakje, en dichtmaken met een elastiekje) ;)
Schuim op je model spuiten en laten weken, de verf is makkelijk met water af te spoelen :)
 
Op je 5de foto is een diepe kras te zien in het kofferdeksel.
dat kan je niet laten doorgaan voor roest, toch niet op die plaats.
Mijn advies: verf volledig afeten (door remvloeistof, Dettol of ovenreiniger), volledig nazicht van de carrosserie op fouten/restanten verf/ krassen en dergelijke en pas na herstelling van dit alles een nieuwe laag primer.
Na voldoende drogen (24Hr en stofvrij) kan je herbeginnen met de wagen te spuiten in de gewenste kleur.

Persoonlijk heb ik goede ervaring met het gebruik van kant-en-klare spuitbussen, naar kleur gemaakt in een auto-shop. Maar ook hier de gouden regel: niet te dik spuiten, beter meerdere dunne lagen dan 1 dikke.
Zeker goed stofvrij laten uitdrogen. Mocht je dan toch nog een stofje hebben: lichtjes afschuren van de plaats waar het zich bevind (vb. dak), ontvetten, rest van voertuig afplakken en dan opnieuw spuiten.
 
Heren, de meningen liggen allemaal in dezelfde lijn. En terecht.
Ik ben aan het twijfelen wat ik ermee zal doen.
Ik besef dat deze laklaag een doorn in het oog is, maar...
Er moeten nog zoveel dingen gebeuren aan de wagen, chrome onderdelen op de carroserie lijmen, decals plaatsen, ramen lijmen etc.
Allemaal dingen die ik nog nooit gedaan heb, daarom dacht ik deze body te gebruiken als leerstuk. Ik ben vrijwel zeker, als ik de body opnieuw lak ik nog de mist zal ingaan met iets anders.



Verstuurd vanaf mijn SM-T713 met Tapatalk
 
Zeker, en daarom is het juist ook goed om dit teststuk te gebruiken om te testen :)

Maar het is jouw model natuurlijk. Alleen, als ik in jouw schoenen stond zou ik nu volop gaan oefenen net zolang totdat het goed is, zodat je met meer vertrouwen aan het volgende model begint.
 
Zeker, en daarom is het juist ook goed om dit teststuk te gebruiken om te testen :)

Maar het is jouw model natuurlijk. Alleen, als ik in jouw schoenen stond zou ik nu volop gaan oefenen net zolang totdat het goed is, zodat je met meer vertrouwen aan het volgende model begint.
Juist, als ik nu een strakke laklaag kan spuiten met spuitbussen op deze zal ik de volgende niet als teststuk moeten gebruiken.

Ga dus opnieuw beginnen, is allemaal ervaring jullie hebben gelijk.

Remolie zal het niet worden, mijn garage zit op een uur rijden en ik ga niet gaan leuren in de buurt.
De dettol, is het die bruine of die witte die ik moet hebben?

Die kras, met putty opvullen neem ik aan?

Heb trouwens het volgende project klaar staan, zag hem in de buurt voor 20 euro en kon het niet laten. Maar deze blijft dicht tot de Camaro af is.
0616b7b7eddabfdb4c154d1e280a8245.jpg

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 
De kras inderdaad opvullen met putty of met secondenlijm en vlak schuren.
Putty schuurt gemakkelijker dan secondenlijm.
Gevulde kras opnieuw checken na drogen, eventueel met een (lokaal) laagje primer, zou kunnen dat het een beetje gekrompen is en dat je opnieuw moet beginnen.
 
Beste Tom ik wil niet pushen of zo maar in uw buurt moet toch een tankstation of iets in de aard van autoshop zijn daar kan je een kwart liter remvloeistof toch ook krijgen en waarom toch altijd remolie ten eerste het stinkt niet en ten tweede het is veel goedkoper dan die stinkende dettol mijn haar gaat ervan rechtstaan als ik het ruik , vroeger in de garage waar ik werkte hadden ze de gewoonte vlak voor het middageten de refter te kuisen met dat spul , ons eten smaakte niks meer we gingen daarom zelfs in de winter buiten zitten om te eten we hadden zo een grote frisomat en een paar tuinstoelen
Ook ik zou de Camaro strippen tot in zijn blootje en zeker blijven proberen zone schone auto
Ik hoop dat het je lukt
grt
Marc
 
Marc mijn haar gaat evenwel ook overeind staan als ik in Aris' topic zie dat die remolie zijn photo etch heeft aangetast en misschien ook wel het plastic.

Prima als je je standpunt wilt verdedigen, maar vergeet dan ook niet de mogelijke nadelen te noemen.

Qua Dettol, de versie die ik bedoel is chloroxylenol 48 mg/ml. De stank is er, maar kun je voor jezelf voorkomen door het bakje af te dekken of in de garage neer te zetten.

En ovenreiniger heb ik volgens mij ook nog weinig klachten over gehoord.
 
Bedankt voor de reply's, ik ga hiermee verder.
Al verwacht ik dit jaar niet veel meer te kunnen doen, het word nog een drukke periode op het werk tot nieuwjaar.
 
Beste Roy we kennen elkaar al een tijdje , ik ga nu niet in tegenspraak of mij er proberen uit te praten de mensen moeten maar zelf kiezen wat ze willen gebruiken , dat van de P.E. onderdelen dat wist ik niet maar je weet deze zomer heb ik toch die VW Golf 5 gebouwd voor dat Nederlands koppelen door een foutje heb ik mijn eigen Golf moeten gebruiken en de andere van die mensen was al gespoten in zero paint vergelijkbaar met autolak , wel die ligt al de hele tijd van julidacht ik in de remolie naast mijn werktafel en alle verf is eraf en aan de plastic is niks te zien , regelmatig draai ik die om
aar ok ik ga de dettol niet afbreken , maar in mijn geval kon ik er zo aangeraken en nu nog bij mijn kameraden he daarom zie ik het voordeel ervan in
Marc
 
Fijn dat je besloten hebt om de lak er terug af te halen, ik heb dat niet gedaan bij mijn eerste model, net als andere zaken die minder opvallen maar die ik misschien wel beter ook opnieuw gedaan had. Ik ben nu aan mijn tweede model bezig en let er veel meer op dat alles goed is en doe opnieuw wat niet goed is.
 
Op de lange duur ga ik me het toch beklagen anders denk ik.
Moet wat meer geduld hebben en trager gaan.
Heb zo de drang die auto af te werken, maar dat brengt niks op.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan