Hoofdsponsor

1/16 Rolls-Royce 1934 [wip]

Adrien

Well-known member
Registered
Lid geworden
15 nov 2017
Berichten
142
attachment.jpg

attachment.jpg
Motor een 8 cilinder ontvet en beetje geschuurd daar na primer erop , zo kwam er een begin van een nieuwe hobby.

attachment.jpg
Het monteren van onderdelen van de motor , wat is dat klein.

attachment.jpg
Begin van onderkant carrosserie en ook alle onderdelen ontvet met sopje met beetje Dreft erbij
En zo kunnen we beginnen.
Kan er iemand mij zeggen hoe het komt dat die foto's gedraai zijn.

attachment.jpg
Nu heb ik eens een zetel bedekt met leer jammer foto niet zo goed je zie de structuur van het leer niet zo goed.
In vervolg moeten een foto nemen met mijn gr toestel in plaats van mijn smartphone.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes met de rest van deze bouw; het is een imposant model in wording.

Misschien kun je de kieren in de zetels nog opvullen en wegschuren, het zou een verbetering zijn.
 
Bedank voor de tip, nooit daar nog aan gedacht. Nu dat zal voor de volgende keer zijn. ze zijn er al op gelijmd. Toch wel bedank.
 
Een mooi begin, veel bouwgenot.
 
Maakt toch niet uit of ze al gemonteerd zijn, beetje plamuur, beetje schuren, goed afblazen om te ontstonden en beetje bijprimeren.
 
.
Kan er iemand mij zeggen hoe het komt dat die foto's gedraai zijn.

Als eerste heel veel succes met deze ferme auto.

Je vraag hou de draaiing ontstaat.

Je heb deze foto's van boven genomen. Je telefoon, misschien camera ook lat de foto, ronddraaien aan de hand, van hoe het toestel houd. Neem je de foto in een horizontale lijn, word in de foto gegevens, vast gelegd of je hem in landscape, zoals jij nu,of portrait genomen heb.
Neem je nu de foto van boven, kan in die gegevens niet vast gelegd worden, of het L of P is. Maar ook is vast gelegd op het moment dat je de foto maakt, of de fysieke aan/uit knop boven of onder is. Bij een vertikale, kan dat punt ook niet vast gelegd worden.
Nu door te draaien met een programma, kan je ze op je beeldscherm wel goed krijgen, maar de gegevens die je dan ingeeft gaan verloren dus draaien, gaan verloren als je ze upload of de site kan ze gewoon niet lezen.
Resultaat de foto wordt of ondersteboven of dwars geplaatst.
Omalle foto goed te maken is het het makkelijks, al je foto's te maken in landscape en je toestel horizontaal te houden. Wil je dan een foto van boven hebben, niet uit je werkstoel op staan, maar je werkstuk kantelen. Zodat de plaats van je camera onveranderd blijft.
Als antwoord op je vraag, is er ook veel gedetailleerder uitleg te vinden, maar ik hoop dat je deze vereenvoudigde kan volgen
 
Bedank voor de uitleg van de Foto, ik ga het in het vervolg anders moeten fotograferen.
 
Je kan ook je foto draaien in je foto programma en dan 'save as' gebruiken, een nieuwe bestandsnaam kiezen, hier uploaden en dan staat de foto hier zoals op je scherm.
 
Ja kan je foto's links/rechts draaien zelfs in de file explorer. Rechtsklikken op het bestand en dan vind je de draaimogelijkheden.
 
Prachtig model,veel succes ermee.
Marc S
 
Hier ben ik terug , na alles met latex te hebben gedaan. Ben ik begonnen met het vast kleur erop te plaatsen. Namelijk de garde Boe zoals ik ze noem in het satin. De deuren achterkant motor deksels in het ivoor. De lederen dak heb ik charly bruin genomen. Ja de zetels heb ik ook in zo kleur bruin gedaan . Maar weet niet als ik dat zo laat of als ik de arm steunen ga in satin doen. Binnen kant van deuren weet ik ook nog niet welk kleur ik ga nemen.
 
Eerste reactie zou zijn 'ben je niet vergeten de gietnaadjes weg te halen bij de spatschermen'. Maar als ik kijk naar referentiefoto's, zie ik dat ook het echte exemplaar dit heeft:

rolls-royce-00035.jpg


(Copyright Remarkablecars.com, educational purposes only, picture will be deleted upon first request by the copyright holder)

Goede voortgang, alom.
 
Ziet er deftig uit , zijn de zetels nog met dat leder of is het eraf gedaan ?
Goed bezig
Grt
Marc
 
Quote Adrien:

Da's een goede Adrien, zo had ik het nog niet geschreven gezien. :D
Het juiste Franse woord dat in gans Vlaanderen gekend is, is garde-boue, in het Nederlands spatbord of spatscherm.
Letterlijk betekent dit: garder la boue dus het (weg)houden van de modder.

Ik schrijf dit hier niet omdat ik een taalfreak ben maar wel omdat wij Vlamingen zo vertrouwd zijn met die Franse woorden dat we soms vergeten waar ze vandaan komen.
Auto's zijn tenslotte opvolgers van de koetsen (carosses) vanwaar we ook de term carrosserie over houden. Een karos is een type koets met gesloten opbouw.

Wat je RR betreft zie ik dat je plezier beleeft aan de bouw.
Heb wel opgemerkt dat je de scharnier van de zetel (dat schuin stuk aan de zijkant) ook in het bruin geverfd hebt. Dit was metaal en zal dus vermoedelijk zwart of chrome geweest zijn.
 
attachment.jpg
attachment.jpg
Weer beetje gebouwd wel beetje problemen gehad de radiateur zat te diep dus weer een les, ook het plastiek venster aan de voorkant was er een beetje col er op gemorst en ik krijg dat er niet meer af. Ja dus zonder venster weer beetje bij geleerd. Ben wel blij dat ik die als eerste ontwerp heb gemaakt veel bij geleerd al. ook moet ik mijn grond verf beter af schuren. Dat mijn hoofd laag er beter aan blijft.
 
Lijm op de vensters kan je vermijden door de lijm met een tandenstoker (cocktailprikker) aan te brengen. Zo kan je heel makkelijk kleine hoeveelheden doseren en aanbrengen.

Op andere plaatsen zie ik geen lijmoverschotten wat heel goed is. Hier en daar zijn er nog wat kieren te zien, vooral bij de radiator maar dat kan aan een slecht passende kit liggen. Op deze site kan je nagaan hoe oud een kit is en ook enkele reviews lezen van mensen die hun ervaringen er mee delen: www.scalemates.com
Bij 'Search' rechtsboven kan je de naam of het nummer van je kit ingeven en dan zal je die wel vinden.

Tijdens een bouw, en zeker een eerste bouw, leer je inderdaad veel bij. Die geleerde lessen kan je dan meenemen naar de volgende bouw en zo lever je steeds beter werk af.

Ik weet niet als je het topic dat Roy eens heeft gemaakt al heb gelezen? Het is een goede hulp voor de beginnende modelbouwer. Hier kan je het vinden: http://www.modelbouwen.be/threads/12668-Beginnen-met-modelbouw

Doe zo verder, je bent op goede weg vind ik.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan