Hoofdsponsor

1/16 Rolls-Royce 1934 [wip]

Zeker niet slecht voor een eerste kit , de volgende zal zeker weeral beter zijn al doende leert men
Primer hoef je echt niet hard te schuren , lichtjes het ruwe van de primer afschuren zal voldoende zijn want uiteindelijk dient primer ervoor dat verf beter hecht en zeker niet door de primer proberen te schuren en uw lak ( kleur ) de eerste lagen zeer dun ( mistlaag ) leggen en goed laten drogen voor je een tweede laag legt en zo verder tot het object goed gedekt is als laatste laag kan je een natte laag leggen dat wil zeggen de verf zodanig leggen zonder lopers dat de verf blinkend achter blijft maar dat is redelijk risico gebonden , dat vraagt ook weer enige werk en spuit ervaring , veel oefenen dus
Suc6
Marc
 
Mooi model Adrien :) en je bent al aardig opgeschoten ook.
Ziet er zeker niet verkeerd uit voor een eerste plastic kit !

En hoe bevalt het plastic plakken ? smaakt het al naar meer ? :D
 
attachment.jpg
attachment.jpg
Bedank voor de goede raad, ja ik moet nog veel leren, weet het is fijn werk ,en iets dat je op je gemak moet doen. Ben toch blij dat ik eerst een kleine schaal heb gemaakt. Nu weet ik welke fouten ik maak. Wel met de goede raad van jullie. Daar voor mijn grote dank. Ik heb zo veel al geleerd aan jullie , maar ja als ik naar jullie werken ga kijken amaai, zo goed ben ik nog niet. Ik heb ook gekeken naar die site hoe lang dit al zou gemaakt zijn , maar weet niet wanneer. Het is nr 7442 schaal 1/16 . Anders sta er veel er van op. Ik heb zeker een mooie hobby waar ik veel plezier ga mee beleven.
 
Ja vergeten van schrijven, bedank voor de tip van het voor venster, het is verbeterd maar er niet echt uit. ga het niet er in plaatsen. Ja het is een begin zal dat niet meer tegen komen.
attachment.jpg
 
Adrien, probeer eens de voorruit te polijsten met tandpasta, de goedkoopste is goed genoeg.
Nootje tandpasta op een zachte doek en wrijven over de vlek in cirkelbeweging.
Als je ziet dat het helpt, herhalen en herhalen.

Nog even ter info.
1934 was het jaar dat het originele RR logo veranderde van rood naar zwart en dit door de dood van Mr Royce.
Hierdoor werd één van de R's zwart geschilderd. na de dood van Mr Rolls zou ook de 2de R zwart worden.
Misschien even nakijken op de box-art hoe die daar op weergegeven is.
 
Laatst bewerkt:
Adrien een andere oplossing is redelijk eenvoudig , ken je die blisterverpakking ? Dat is die harde verpakking waar veel speelgoed en elektronica in verpakt zit , je hebt soms hele mooie klare stukken bij wel je kan dat knippen met een schaar en het voorbeeld heb je nog he
Marc
 
Heb nog een vraagje als hij gans klaar is. Mag ik dat dan nog vernissen met een spuit. Natuurlijk niet met borstel. Zou wel blij zijn als er iemand mij daar voor inlicht. ja bedank heb nu ook gezien dat dit kit gemaakt is in 1978 bedank ben blij dat ik dat weet, jullie zijn zo goede groep .
 
Niet de gemakkelijkste om te maken denk ik maar toch knap resultaat grt.
 
beste Adrien daar is het nu te laat voor , normaal vernis je de carrosserie als ze gespoten is zonder er iets aan toe te voegen buiten de decals die mogen onder de vernis ,ten eerste uw chroom gaat niet meer mooi zijn en zo zal dat niet makkelijk zijn
Marc
 
Bedank Marc ik wist dat niet. Maar wil wel nu veel weten , voor ik aan mijn andere begin. Dat zal wel niet zo gemakkelijk zijn hij sta al klaar. Een citroen 15 six schaal 1/8.
 
ik zou die toch eens bewaren tot na een paar nadere oefenprojectjes.

Als ik mijn demper eraf zou halen, zou ik zeggen dat het misschien wel zonde zou zijn van de kit en jouw geld als je deze nu op halve kracht zou bouwen, als je hem over een half jaar op volle kracht zou kunnen bouwen.

Overigens zijn Heller kits uit die tijd toch al niet de gemakkelijkste.
 
Beste Adrien, bewaar de Citroën nog eventjes tot dat je wat meer ervaring hebt.
Het is heus niet het aangewezen om deze als tweede model te bouwen.
Wil je er toch aan beginnen surf dan eens wat rond op het net, er zijn enkele goede
bouw verslagen te vinden.

Groetjes,
Rudy
 
Bij het eerste bouwverslag waar ik dan op klik, zie ik bij vereist skill level 'experienced' staan. Dat lijkt me zeer juist.

Wat ik mij van een ander forum meen te herinneren, is Haddewade ook bezig met die doos. Daar kwam dan wel de draaibank regelmatig bij om de hoek kijken...
 
Inderdaad , uit ervaring weet ik ook dat Heller niet de prettigste bouw kit die er bestaat , ook ik heb Haddewade gevolgd en sommige onderdeeltjes maakte hij thuis om zeker zo natuurgetrouw te blijven
Ik moet wel zeggen dat het een prachtige auto geworden is , ook daarom adviseer ik ook om te wachten tot de ervaring goed genoeg is om aan zoiets te beginnen
Marc
 
attachment.jpg
attachment.jpg

Ik heb hem klaar gemaakt. Ja vind hem mooi. Heb mijn fouten gezien,
En voel mij bereid om de citroen te maken. Ken wel iemand die zo een heeft gemaakt 4 jaar geleden, hij heeft er 2 jaar aan gebouwd. ja een draaibank heb je nodig, want . Mijn vorige hobby's waren ook zeer fijn figuurzagen. En had ik ook nu en dan een draaibank en een las apparaat nodig .http://users.skynet.be/Figuurzagen/. En in verleden was ik mekanieker in de garage. Ja het is een bouwdoos van veel geld. En kan niet meer wachten ben toch al 70 jaar he, en heb in 2013 2 maanden in coma gelegen, door te veel te roken, en overbruggingen gedaan in Aalst. een jaar moeten revalideren. Na thuiskomst 2 maanden erna mijn vrouw overleden van 5 jaar ******. Dus ben ik alleen thuis.
Ik wilde jullie dat eens vertellen, ja misluk de citroen ik ga blij zijn dat ik het heb geprobeerd. En koop ik er nog een, want als ik 12 jaar was heb ik met zo een beginnen rijden, de auto van ons vader. Dus jullie begrijpen wel wat ik bedoen, en waarom. En ben wel zeer te vreden dat ik hier ben met zo een goede groep. Die elkaar zo helpen, en dikke merci ervoor . Voel mij hier zo goed. Maar ik ga alles op mijn gemakjes maken.

Nu zou ik graag weten als ik nu een nieuw ontwerp moet maken op de site, dat bga nog zoeken zijn.
Voor iedereen bedank voor jullie grote hulp.
GRt Adrien
 
Toch vind ik één ding zo storend dat ik me niet kan voorstellen dat je het zo laat: de aansluiting tussen grille-lijst en motorkappen. De motorkappen moeten onder de grille.

Ik zeg het niet snel of graag.. maar dit moet je toch redelijkerwijze corrigeren...?! Kleine correctie, enorm verschil.

ik hoop echt dat je dat nog aanpast.

Voor een volgende bouw: geen secondenlijm gebruiken bij de koplampen want dan krijg je zo’n witte aanslag.
 
Ja weet het van die radiateur. Die moest er eerst erin als ik die radiateur plaatste. En Ik kreeg hem erna niet meer naar boven. Ja dan stond ik met een groot probleem. Ik kon het niet meer oplossen , ik kon niet verder, of wel open laten dat niet mooi was, of wel beetje op lappen met twee ronde stafjes . Ja het was ook niets. Maar voor ik het lijm ga ik beter kijken. Ook de vensters en lichten glazen ga ik met wat anders moeten lijmen. Bedank voor je uitleg.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan