Hoofdsponsor

1/35 Buitenaardse planeet (werktitel) schaal 1/35[wip]

Zeg Alain met een vijltje en wat schuurpapier kan je toch redelijk makkelijk dat uniform wat aanpassen zodanig dat het niet echt meer lijkt op een Duitse uniform
Kijk eens naar die mannen van Star Wars die hebben ook afgeleide uniformen van de ss aan andere tekens iets andere snit maar je ziet het er toch nog in he
 
Dat is een goede tip Coachke, zal ik me zeker mee bezig houden als het tijd is om de figuur te schilderen.

De onderkant van de zetel zal nog wat moeten afgevijld worden, hij zit te hoog momenteel. Dan zal het stuur ook dichter bij z'n handen komen, mooi meegenomen. Het is dan wel fantasie maar zoiets moet wel realistisch blijven. Er komt veel bij kijken als je zoiets wil bouwen, veel dingen om rekening mee te houden en toch heel veel vrijheid om te doen wat ik wil.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Nu al ben ik aan het nadenken over het kleurschema. Urban Camo of felle kleuren? Het heeft allebei z'n charmes. De vraag is echter als camo nodig is gezien het formaat en het geluid van de mech. Als zo'n ding stapt davert alles.

Gewone camo zou ook kunnen als het een junglemech is bvb.

Vanavond geen tijd om te bouwen maar morgen zeker wel.
 
Net een artikel gelezen over Dazzle Camouflage...lijkt me een uitdaging om dat aan te brengen maar ik vraag me wel af als je dan nog de details van de Mech zal zien?
 
Zie niet in waarom je daar detail zou verliezen, je kan deze terug ophalen door een drybrush met lichtere kleuren van je camoflagetinten.

Grtz Bart.
 
Nu al ben ik aan het nadenken over het kleurschema. Urban Camo of felle kleuren?

Hoe gaat de wereld er uit zien? Jungle, woestijn, sneeuw, rood zoals Mars, of misschien een paarse omgeving? De kleur van een planeet heeft te maken met diverse factoren: type zonlicht, type/samenstelling atmosfeer, type planten. Deze bepalen welke kleuren opgenomen/gereflecteerd worden door de flora en omgeving. Zoals wij een "groene" omgeving hebben, kan dit op een andere planeet gerust geel, paars, blauw, rood of iets anders zijn. Onze groene wereld is niet de "standaard" in het heelal.

Jupiter zou, volgens recente studies, zeeën van vloeibaar koolstof bevatten en zou het diamanten regenen. Zou er wel cool kunnen uitzien...

Dus als je voor een "fantasy" diorama gaat, gewoon een kleurenschema kiezen die je leuk zou vinden, zou ik zeggen...
 
Dazzle camouflage is prachtig op zich, je kan er bepaalde vormen mee uitvergroten of juist verkleinen, je moet het dus goed gebruiken.
 
Jupiter zou, volgens recente studies, zeeën van vloeibaar koolstof bevatten en zou het diamanten regenen. Zou er wel cool kunnen uitzien...

Dat gaat dan wel een duur dio worden met al die diamanten :D :D
 
Een Fabergé-style-diotje, 't is maar een idee...
 
Daar heb je een goed punt, eerst bepalen hoe de wereld er zal uitzien en dan pas de camo bepalen. De Dazzle Camo zal ik toch niet doen, er komt nogal veel bij kijken. En een Fabergé-style dio moet wel haalbaar zijn, niet op dit project maar het zou wel iets apart zijn.

Net de zetel 3mm verlaagd, stukken beter nu. Enkel nog het stuur breder maken zodat het in z'n handen past en dat onderdeel is klaar.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De stuurinrichting is veel passen en meten maar nu heb ik alle stukken gevonden. Het fijne stukje zal ik direct in z'n handen moeten lijmen om dan later het stuk dat er naast ligt te gebruiken als verbinding tussen de twee onderdelen.

attachment.jpg
 
Voor de romp wil ik een doosje van vijzen gebruiken, dat zit qua verhoudingen wel goed. De Mech zal wel 25cm hoog worden in plaats van de voorziene 20cm maar die past dan nog steeds in de bunker.

attachment.jpg
 
De bodem van een toespijspotje gebruik ik om de achterkant van het hoofd dicht te maken. Het stuk dat er achter ligt zal ik misschien gebruiken om achter het hoofd te hangen maar dat moet ik nog een goed bekijken. Het lijkt me beter te zijn om het gewoon vlak te houden.

attachment.jpg
 
Er is nog wat denkwerk aan de romp van de Mech zo te zien, lijkt me niet goed te zijn. Het is een hoofd op een doosje op deze manier.

Voor het draaimechanisme heb ik een klosje voor garen gesloopt, dat zal werken door de stukken aan de respectieve onderdelen te lijmen en dan te verbinden met een stukje van een balpen. Zo kan het hoofd draaien.

attachment.jpg
 
De achterkant van het hoofd zal ik vlak maken met enkel het toespijspotje. Dat achterste stuk kan als romp gebruikt worden.

Alternatief voor het doosje:

attachment.jpg
 
Misschien is niet iedereen mee met wat ik hier aan het bouwen ben en daarom een woordje uitleg.

Een Mech is een gepantserd pak waar een piloot in zit. Ik bouw de Battle versie er van, zwaarbewapend dus. Er zijn verschillende BattleMechs, gaande van kleine snelle verkenners tot de grote heavy guns. Ik probeer te gaan voor een grote heavy gun ontsproten uit mijn eigen fantasie, zonder bouwplan dus.

Hier enkele foto's die een idee geven. Ik wil de richting van de laatste drie foto's gaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ok Alain nu weet ik waarover het gaat en nu kunnen mensen die het niet kenden ook meedenken da is zoiets als in Avatar ?
marc
 
Thanks Alain zat echt even in mijn haar te krabben😉kon echt even niet goed volgen...
Ik zet er graaien stoeltje bij om te volgen ziet er wel interessant uit...👍👍👍
 
Welkom hier.

De binnenkant van de cockpit wil ik bekleden met een lapje stof. Ik dacht eens te hebben gelezen dat dit zeer goed gaat met verdunde houtlijm. Ook heb ik al topics gezien hier waar mensen dat deden maar ik kan ze niet meer terugvinden.
 
De bekleding van de binnenkant is mislukt, dat zal ik moeten herzien.

Voor de armen van de Mech zal ik voornamelijk houten stokjes gebruiken die dan op de één of andere manier zullen bekleed worden om ze echt te doen lijken. Het is niet zo makkelijk om enkel beschikbare dingen te gebruiken en iets te maken die ze niet in kit verkopen. Maar dit is een groot deel van de uitdaging en als het lukt zal het veel voldoening geven.

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan