Hoofdsponsor

1/35 Buitenaardse planeet (werktitel) schaal 1/35[wip]

Alain,

Als papierbouwer kom ik ook nooit op de wedstrijdtafel. En om eerlijk te zijn: dat kan mij geen z*k schelen!! Ik doe daar ook geen moeite voor, wat mij uiterst gelukkig maakt.

Ik heb er gewoon plezier in om te bouwen als ik daar zin in heb, om niet te bouwen als het mij niet afgaat.
En de voldoening van de creatie is nog zoveel groter dan de beoordeling. En dat moet los staan van het feit dat leuke reacties uiteindelijk wel aangenamer zijn dan kritiek, ook voor mij.

Maar doe gewoon je ding. De eerste die het mooi/goed/correct/... moet vinden ben jijzelf. En als er dan nog 1 ander iemand je werk weet te appreciëren moet je dat als een succes zien.
Er zijn 7,5 miljard mensen op deze bol, je kan dus onmogelijk iedereen plezieren. Er zal altijd iemand minder tof reageren, so what :tongue:??
Het is JOUW hobby, dus JIJ zou er plezier en rust moeten in vinden. Geen stress, geen hoofdpijn en geen slapeloze nachten.

Dus laat je fantasie de vrije loop in dat buitenaards gegeven. Ik ken zeer weinig mensen die op een anderen planeet zijn geweest, binnen of buiten onze melkweg.
Geen stress dus bij deze creatie...8)8)

GO FOR IT, zoals jij het wil !!!

Grts,
Joost
 
Om helemaal vrij te kunnen zijn zal ik hier kitbashing naar een nieuw niveau tillen. Hopelijk helpt het om eens bevrijd te zijn van alle regels. Ik zal bashen zoals er nog nooit gebashed is.

Wedstrijden, waarschijnlijk zal ik nog wel deelnemen. Minder tof reageren tot daar aan toe maar dat was er toen echt over, helaas was ik toen nog niet assertief genoeg. Nu zou er een enorme scene geweest zijn tot ze in hun onderbroek stonden voor iedereen.
 
Extreme Kitbashing/Scratch...iets dat ik al lang wil maken maar nooit durfde aan beginnen. Kan apart op een vignet en past op de buitenaardse planeet maar detail foto's zullen nog niet voor direct zijn. Eerst eens zien als het effectief zal lukken.

attachment.jpg
 
Vraagje voor de bazen van het forum.

Op dit diorama zullen enkele dingen komen te staan die een project op zich zijn. Maak ik de bouwbeschrijving hier of in elk ding een apart project?
 
Ik wil hier zeker niet in herhaling vallen, maar gewoon even vertellen hoe ik modelbouw zie. Ik heb dit altijd gedaan voor mijn plezier en om me te ontspannen. Om die redenen ben ik er ook opnieuw mee gestart; heb iets nodig om de stress van mijn professioneel gedeelte van me af te zetten.

Heb ook meerdere projecten tegelijkertijd lopen; dat is sowieso in alles in mijn leven. Daar zie ik geen problemen in. Kan me ook niet met één ding tegelijkertijd of langere tijd bezig houden. Teveel ideeën in mijn hoofd. Teveel interesses in mijn leven. Komen alle projecten tot een perfect einde? Neen, maar ik probeer wel van elk project of alles wat ik doe te leren. Dat is vooral mijn drijfveer in het leven: bijleren.

Heb nog nooit aan een wedstrijd of tentoonstelling rond modelbouw meegedaan; wel in het domein van de filatelie. Heb me nu recent ingeschreven voor zo'n modelspoorbaantjeswedstrijd. Waarom? Tsja, was meer een impulsieve beslissing. Niet zozeer om te winnen, maar wel omdat ik hier zoveel nieuwe uitdagingen in zag. Om nieuwe technieken leren, om nieuwe mensen leren kennen, om nieuwe ervaringen op te doen maar vooral om me super te amuseren om datgene te maken wat ik leuk vind. Gaat de jury "waaw" zeggen, geen flauw idee. Gaan er een aantal bezoekers "waaw" zeggen, waarschijnlijk. Gaan een aantal van mijn vrienden "waaw" zeggen, uiteraard. En dat is voor mij voldoende.
 
O ja, en wat de buitenaardse planeet betreft... je hebt uiteraard een volger die de komende maanden in gedachten nogal veel op Mars gaat vertoeven... ;)
 
Resume,

Alain, je heb nu een tweede werktafel en je begint met Kit-bashing. Prima ik volg, je brengt mij ook op de gekste ideen.

Maar naar aanleiding waar je op de andere tafel mee bezig ben (dios) denk ik toch dat je de Jury prima als Zombies uitbeeld.

Met een wedstrijd meedoen is voor mij ook een vraag,ik denk dat het echt verschilt, welke wedstrijd en welke plaats, en de eisen zijn zoals een Miss wolrd verkiezing, of van al die andere landen en plaatsen, bikini en wetshirts.
Daar zijn de Zombies en die heb je prima gevangen.
Een opmerking dat het nooit iets met je zal worden...ja en? als een meisje en blote foto maakt en verstuurd, word het op internet verspreid en is het sexting en beschaamd en Metoo, als dezelfde foto in de Playboy verschijnt, is iedereen verliefd, en een status als Marylyn Monroe.

Over de goede raad, ik geniet van je kromme gedachten, en hoe je dat invult.
 
Vraagje voor de bazen van het forum.

Op dit diorama zullen enkele dingen komen te staan die een project op zich zijn. Maak ik de bouwbeschrijving hier of in elk ding een apart project?

Je mag gerust alles in dit topic posten ;) Zolang maar duidelijk is over welke project je bezig bent voor je grote diorama
 
Als ik op dreef ben zal ik hier beginnen posten.

Een vraagje: welk materiaal is het beste geschikt om een driepuntsgordel (schaal 1/35) te maken? Het moet iets zijn dat in huis/tuin/keuken te vinden is. Ik kan maar niets geschikts vinden maar misschien zie ik iets over het hoofd.
 
bedoel je de stoffen bandjes ? Mss lintjes waarmee we pakjes voor sint, kerst, ... maken?
 
Als ik op dreef ben zal ik hier beginnen posten.

Een vraagje: welk materiaal is het beste geschikt om een driepuntsgordel (schaal 1/35) te maken? Het moet iets zijn dat in huis/tuin/keuken te vinden is. Ik kan maar niets geschikts vinden maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Volgende 2 zaken gebruik ik zelf:
- Lood: bvb lood dat om de hals van een een wijnfles zit. kan je makkelijk in reepjes (gordel) snijden en buigt makkellijk.
- Tape: Ik gebruik soms Tamiya tape om dit te doen. Ik plak dan de 2 kleefzijden tegen elkaar waardoor je een soort van riem hebt. Deze is ook erg flexibel. Mogelijk dat andere tape ook werkt.

Dirk
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik tape zal gebruiken, andere lintjes heb ik ook ergens maar geen idee van waar. Die zitten in de chaos op de mezzanine, de chaos die ik beetje bij beetje aan het uitzoeken ben.

Terwijl de figuren van Common Enemy drogen zal ik even hier een update doen en m'n plannen uit de doeken doen. Gisteren nog een beetje zitten kijken naar dit project en besloten om het zo groot te houden. Om de eenvoudige reden dat het hoogste punt 30cm zal zijn, dus kleiner gaan qua grondplaat lijkt me onmogelijk. De boel moet een beetje in evenwicht zijn ook.

De zijkanten met de rotsvorm zullen vervangen worden omdat ik een bepaald onderdeel net anders zal doen dan hetgeen ik reeds zag op het net en op beurzen. Dat onderdeel is een BattleMech maar dan niet - zoals je meestal ziet - kapot en helemaal verweerd maar één die in de bunker staat klaar om er op uit te trekken. Het idee kreeg ik door dit filmpje te bekijken:

https://www.youtube.com/watch?v=aUdUP4WobSU

Het plan is om een bunker te bouwen in die hoek met 2 grote poorten die open staan. De bunker zal naar eigen smaak ingericht worden en in het midden zal de mech staan.

De mech zal ik helemaal zelf maken zonder iets te kopen, enkel gips om de bunker te bekleden zal ik kopen. Gips en hout zijn zwaar maar dit project zal het huis niet verlaten. Ik zal er een plek voor zoeken in de living als gespreksonderwerp voor eventuele bezoekers. Wedstrijden zijn niet afgelast maar niet met dit project want anders zal ik teveel toegevingen moeten doen.

De BattleMech zal 20cm groot worden en het landschap buiten zal gemaakt worden in schaal 1/35 met het filmpje al basis, ik heb het gisteren allemaal bekeken en berekend en het past helemaal om een figuur in de Mech te zetten. Er ligt trouwens een 1/35 figuur bij me om af en toe te passen. Jaren geleden toen ik nog in m'n gameperiode zat heb ik vele uren versleten met MechWarrior en vandaar dat ik zoiets wel durf aan te pakken. Het zal geen bestaande Mech zijn maar wie zal zeggen dat die niet kan bestaan? Het is tenslotte een buitenaardse planeet.

Het hoofd van de Mech is de cockpit van een Huey die verzaagd is. Er kwam heel veel vijlwerk bij kijken maar het is goed gekomen. De binnenkant van de Mech zal grotendeels opgebouwd worden met onderdelen van de cockpit, aangepast naar volgens dat het beste lijkt.

attachment.jpg

Zal die Mech lukken? Geen idee van maar het lijkt me wel iets om eens helemaal in op te gaan zonder regels te moeten volgen. Hoe zal de rest van de Mech er uitzien? Geen idee van, dat zie ik wel naarmate ik bouw en wat er allemaal in de stash en in de rommel zit. Al jaren verzamel ik allerlei 'afval' die nog bruikbaar kan zijn. Het hoofd wil ik draaiend maken wat wel zou kunnen lukken, ervaring daarvoor heb ik opgedaan bij de wapens op het dak van de Battletruck. In plaats van wapens zet ik het hoofd op zo'n draaisysteem.

Wat is de deadline? Dat weet niemand.

Alle bouwverslagen van de verschillende onderdelen zullen hier beschreven worden maar er kan al eens iets door elkaar gebouwd worden dus als iemand niet meer mee is dan vraag je het maar hé.

Nu nog wat figuurschilderen.
 
Het interieur tot nu toe. De hoofdzaken zijn er al (de zetel is dryfit) en nu op zoek naar besturingselementen en nog wat knopjes en lichtjes voor naast de zetel.

attachment.jpg
 
Afplaktape , dubbel vouwen lijm op lijm , op maat snijden schilderen en klaar
Of tensoplast maar dat is voor 1/35 nogal grof vind ik
 
Als ik op dreef ben zal ik hier beginnen posten.

Een vraagje: welk materiaal is het beste geschikt om een driepuntsgordel (schaal 1/35) te maken? Het moet iets zijn dat in huis/tuin/keuken te vinden is. Ik kan maar niets geschikts vinden maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Al geprobeerd om schilderstape te gebruiken?
Deze kan je in dunne repen snijden, de twee buitenzijden overplooien, en je hebt een mooie riem voor een gordel :)
 
Zodra de zetel afgewerkt is en een laagje verf heeft gekregen zal ik me eens bezighouden met die gordels in schilderstape. Zonder zou ook wel kunnen maar misschien wat raar zicht zijn.

Net een probleempje ontdekt, als ik de Mech in de bunker zet is die niet goed te zien maar als ik die buiten zet moet er een figuur in en ik heb enkel zittende WW2 figuren. Het zou een beetje teveel Alternative History zijn als ik er een Duitse soldaat zou inzetten. Aan de andere kant, misschien met de juiste kleuren zou het wel te doen zijn. Iets om over na te denken en te luisteren naar jullie opmerkingen.

Ik zou de mech graag net buiten de poorten zetten, al stappend.
 
Het zal lukken, eens een Duitse soldaat geplakt en op de stoel gezet. Mits een aanpassing van de stuurinstallatie zal het lukken en ook iets om z'n voeten op te zetten. (stoel en soldaat zijn dryfit)/

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan