Hoofdsponsor

1/35 Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

Beste Marc in het begin dacht ik wow dit is zonde dat trekt op niks , maar nu ik het een paar maal heb bekeken vind ik het toch mooi , knap
Ik kijk al uit naar het vervolg
Marc

Als je dit op het eerste zicht ziet is het inderdaad een beetje vreemd.
Maar rekening houdend met het feit dat dit de Black Pearl is uit de film vind ik dit erg geslaagd.
Zie ook de foto’s van het echte ding.
https://goo.gl/images/piomTg
 
Na het zien van de foto's van de Black Pearl (wat ik niet kende) moet ik zeggen dat dit meer dan geslaagd is en blijf uitkijken naar vervolg.
 
Duidelijk te zien dat houten schepen van een levend materiaal zijn
 
heren ,collega bouwers, het doet me deugd dat mijn werk jullie in deze mate kan bekoren.
bedankt voor jullie reactie.
vgr Marc
 
Is weer eens wat anders dan zo`n mooie glimmende driemaster waar ik graag naar mag kijken maar dit resultaat vind ik wel geslaagd.
 
Ik kom veel te weinig kijken naar de houten schepen, ten onrechte zo blijkt. Wat een werk, en wat een resultaat sdfkkjskng.
Straffe kost!!

Grts,
Joost
 
merci jongens voor de positieve noot.

Helaas vind ik de aaneengesloten tijd niet om het schip een reeks van impregneer behandelingen te geven.
Maar we blijven niet met onze duimen draaien..... al hoewel die flink tekeer gegaan zijn om onderstaande voor elkaar te krijgen.

De basis van het boegbeeld was al enige tijd klaar maar er moest nog een vogel in de hand en enkele vleugels op de rug.
voor beide hebben we eerst een basis plaatje (vorm) gesneden en zijn daar milliput op gaan aanbrengen.
( Denk er wel even om, de foto's zijn groter dan het beeld)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Voor de vleugels volgden we de zelfde werkwijze, eerst de ene en daarna de andere kant ( klinkt logisch maar was niet zo simpel in uitvoering)

attachment.jpg

attachment.jpg


Uiteindelijk het geheel in de basiskleur , hout, geschilderd.
Waarna we met een stijve grove borstel , zwart zijn gaan aanbrengen tot ons boegbeeld bij de rest van het schip paste.

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

hopelijk tot snel met meer bouw vorderingen, Marc
 
Van meester bootbouwer naar meester sculpteur in enkele updates... :O

Knap werk hoor Marc 8).
Deze wil ik zeker eens bewonderen wanneer dit mogelijk zal zijn.
 
Zalig kunstwerk Marc..vol bewondering hoe je dat voor mekaar krijgt..!

Grtz yves,
 
Zo, dat begint er echt goed uit te zien hier.
 
Echt wel speciaal in die kleur knap en hoop hem ook te zien op ledendag.
 
veel dank voor jullie lof betuigingen.
Bedenk echter wel dat ik dit alleen heb aangedurft door wat ik hier op het forum heb geleerd ,van de volgens mij, toch wel iets meer getalenteerde bouwers dan mezelf. Dus aan allen die hoe dan ook hebben bijgedragen aan mijn vorming BEDANKT

tot nu toe staat een bezoek aan de forum dag als enige en 1ste prioriteit op de kalender :)
 
Ben diep onder de indruk , geweldig werk dat je hier laat zien
Marc
 
De Dame op het schip en de Dame is heel mooi
 
Nogmaals bedankt voor jullie toffe reacties.

Jullie hebben er even op moeten wachten, deze update zal klein zijn maar het geleverde en aankomende werk is nu eenmaal van lange duur.
Eindelijk vorig weekend een dag tijd gevonden om alle 2 uur een halfuur te schilderen tot de ganse romp bestreken was met 3 lagen G8 (Polyurethaan hars).
Je kan al meteen merken dat de romp glimt als een spiegel , alles terug mat schuren en daarna afwerken met matte vernis is de volgende opdracht.

Gisteren avond na een half uurtje schuren, kon ik me toch niet langer beheersen en heeft in alle sereniteit de eerste tewaterlating plaatsgevonden.
De Black Pearl blijft dus drijven en is waterdicht,giphy.gif Een belasting van 4kg was wat te veel maar 2.5 lijkt mij de juiste diepgang op te leveren. We kunnen dus de hele winter bouwen aan het RC gebeuren. Helaas voor jullie , veel werk met weinig vooruitgang. Maar ik hou jullie op de hoogte al zal het met grote tussen pozen zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



tot later, Marc
 
Fijn dat deze waterdicht is Marc.
Heb je ook de binnenkant behandeld met G8 of is dat niet nodig.
Waar kan je trouwens G8 kopen, wil dat eens testen op papier;)

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan