Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip] - Pagina 15
Pagina 15 van 18 EersteEerste ... 51112131415161718 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 225 van 259

Discussie: Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

Standaard

Hee Marc, ik moet nog even bijlezen vanaf pagina 1 maar vind het een leuk onderwerp dus haal nog wel in schat ik

Je hebt er in ieder geval een 'nakomertje' bij

radiografistiesch groetje
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

Altijd welkom, je weet dat ik niet van de snelste bouwers ben.
    Gaat dus nog wel effe duren voor ie gaat varen.tijd genoeg om bij te lezen dus.

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

okeej gast bouwze ! AAhrrrrrr make it so me matey !

"The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Zo dan, heb vanmiddag van A tot hier zitten smullen van het verslag
    Deze Black Pearl ziet er al fantastisch uit Marc

Prachtige bouw en interessante technieken met fraaie toepassingen gezien.
    Had eerlijk gezegd nooit gedacht dat men echt ging varen met op deze wijze gebouwde houten model schepen.

Dat zwarten van hout met azijn waarin staalwol heeft gelegen, werkt dat bij alle soorten hout ?

I'll be wait'n fer ye progress matey, Aahrrrr !!

Standaard

a-hoy peter, en natuurlijk alle andere scheepsmaatjes die geïnteresseerd zijn in het zwarten (ebonisen) van hout.
    Ik heb dit natuurlijk niet zelf uitgevonden maar ben de mosterd gaan halen op volgend forum.
    https://www.woodworking.nl/showthrea...maken-van-hout
    Veel leesplezier, Marc

Standaard

bedankt Kapitein

Standaard

Leerzaam verslag iets om te onthouden
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

De laatste weken af en toe wat tijd gevonden om verder te werken.
    zo hebben we ons een tijdje bezig gehouden met het schilderen van de koperen dakbedekking van de overhang.
    Na wat foto's bekeen te hebben van geoxideerd koper zijn we zelf aan de slag gegaan met verschillende groene en blauwe tinten tot ik zelf tevreden was van het resultaat. ( hopelijk jullie ook)
    De versiering die bij de vorige update volgens mij nog een extra laagje zwart nodig had viel hierna helemaal weg in de achtergrond die al even zwart was.
    Met de restjes verf op mijn palet van het dak , met een snelle beweging hier en daar een veeg uitgedeeld met het penseel ,mijn inziens een echte verbetering.
    Tot slot na het vernissen nog met ruw amber opnieuw de randjes geaccentueerd door een wach en de afloop van water proberen te simuleren met wat strepen aangebracht met een stijve borstel.

Voorlopig ga ik hier bij laten, de zeemeerminnen zal ik pas later monteren als het schip veel verder is gevorderd om beschadiging te voorkomen. Ik moet nu de romp nog te dikwijls naar alle richtingen keren en draaien om het RC gedeelte binnenin geplaatst te krijgen.

Waar ik wel aan verder kon was het beplanken van het bak dek waar ik eveneens een rooster voor heb geprint via 3D.

Hiermee is het eerste kunststof dek verdwenen op dit houten schip.
    Om een start te maken met het eerste RC gedeelte , de te openen geschutspoorten, is hiermee een start gemaakt om deze te vervaardigen.
    Opnieuw heb ik gekozen om fineer eik op een kunststof plaat te lijmen om alzo de waterbestendigheid en de stevigheid te vergroten.

Zo dit alles heeft weer het nodige stof en zaagsel te wee gebracht in het knutselhoekje, eerst maar eens opruimen en dan weer verder met het vervolg.

tot later, Marc

Standaard

RC bediende geschutpoorten? Da's weerom iets anders, hoeveel gaan er zo open kunnen?
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

De eerste en de laatste vallen zeker af , de voorlaatste is nog een twijfelgeval.
    Dit ga ik pas weten als ik effectief aan het testen ben.
    Blijven er in het beste geval nog 7 of 6 over aan elke zijde van de 9 stuks.

Standaard

Mooie vorderingen Marc,
    ik vind de koperoxide kleur wel goed getroffen, mag misschien wat minder glimmend ?

Ben benieuwd naar de techniek achter de geschutpoorten...

Keep up yer fancy tinkerin' matey

Standaard

En we blijven nog even verder gaan
    klein foto verslagje met enkel toelichtingen.
    Na het bakdek nu het achterdek, eerst maar eens wat latjes schikken en zien hoe het uitkomt met de lengte.

Daarna een potje lijm mengen en de eik het plexi onderdek lijmen.

Hierna volgens de gekende werkwijze bij schuren, zwarten,kleuren...
    Meteen ook de lichtkoepel voorzien van wat fineerlatjes en het glas aan de binnenzijde wat mat en vuil gemaakt tegen de inkijk van nieuwsgierige piraten.

Nog eens snel een totaal plaatje tussendoor.

en als laatste voor vandaag de balk nog vervaardigd en geplaatst. Hierop komt de balustrade te staan. Na het uitzagen en laten stomen eerst nog een poos vastklemmen om de bolling te laten aannemen.

hopelijk tot snel met het vervolg,

Standaard

Het schip ziet er nu al prachtig uit !!!

Standaard

Peter zegt het goed ,prachtig die vorderingen en de manier waarop je te werk gaat.
    Pascal

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten